Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, January 12, 2011

pagi yang cerah...azam azam..

awai nya bangun pagi ni....lebih awai dari subuh...nak p mana la pak cik ni...yang kak b ni..duk genyeh mata ..tengok jam dah pukul 5 pagi..kak b pun mangkit juga lah sekali..sebab dah terbangun...pas tu kak b duk perati abang hj.ni...pasai apa dia pakai pakaian sukan..bila pulak dia bersukan..selalu dia berkebun keliling rumah...ni nak bersukan kat mana pulak orang tua ni...nampak semangat dia berkobar2 pulak tu...mungkin azam tahun baru kut ..biaq lah kat dia..dia bukan ya buat benda yang pelrk pun...
sekali sekali suka juga p belek..kut2 ada serangga perosak..tu lah kerja qb ni...
cek pun jadi puntianak suka bunga wangi2..bunga ni abang aji yang tanam untuk cek...bunga kenanga..wangi kalah minyak esen...

lepas siap dia pakai pakaian sukan macam nak masuk stadium...kak b pun perati dia..ada kawan nak mai ambil ka ??...kut nak ajak jadi penjaga gol ka/..kut penjaga gol tak mai ka?..nak tau juga..pasai berkobar kobar sangat....pas tu..B..hang pi siap jom kita p exercise//ha?..p exercise?..ok lah... tanpa banyak soal...kak b pun pakai lah baju sukan dengan semangat berkobar kobar juga....lepas aja subuh..abang hj pun turun dulu...sementara kak b nak pakai bedak sat..biasalah kak b kalau tak pakai bedak kira tak mangkit tidoq lagi...
rajin abang aji ni..semua nak buat sendiri...nak berpeluh kata dia...kalau cek..cek hantaq kedai...
tapi kak b tak dengaq pun macam orang buka pintu...dalam 10 minit..kak b dengaq dia pangil nama kak b...kak b pun turun lah bawah..laaaaaaaaaaa...kalau macam ni tak payah la nak bersiap sampai sejam...nak jogging keliling rumah aja....pas tu nak tanam pokok bunga..tak payah la pagi2 abang aji oii...habih boreh ajo...tapi apa yamg kak b suka..dia ada semangat..tu yang penting...mungkin juga azam tahun lepas dia tak dan nak buat...tapi dan juga lah kak b buh baja pokok...konon2 tak rugi lah kak b..bersiap pagi2...

No comments: