Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, May 20, 2011

masak asam..masak asam..benda lain tak reti makan ka?..

ni lah resepi yang kak b kena masak 2 kali seminggu..nasib baik abang aji tak tau masak..kalau dia tau masak seminggu mungkin 10 kali kut masak asam ni....tak larat dah kak b nak telan.....
yang oii kita ni nak p makan kat mana ni?...ni dah pukul 13 kita duk kat atas jalan lagi...perut b dah mendidih..melegak ,mengetaq dah ni ..punya lah lapiaq...ok..ok..kita nak makan ap a cik b??..ha?..you bolih tanya i lagi nak makan apa?.....awat tak tanya sejam tadi..senang lah sikit ...nak koner kiri ka..kanan .ka...nak cari kedai makan apa ka.. kan senang..dah kenyang dah pun ...abang aji oii....

kita masuk aja lah mall mana2..lagi pun hari hujan..tak payah lah susah2 nak basah kuyup...ooooo..ok lah kita p singgah kat situ..banyak juga makanan dia...alright lah lah pemaisuri ku..jom kita p makan sedap2....sedap ka abang aji oii...cek masak kat rumah lagi sedap..sapa pun tak bolih lawan cek tau.....ha kalau macam tu kita balik makan kat rumah lah cik b oii...dah tentu sedap.....ha bolih abang aji oii..malam satgi..la ni perut duk tengah keroncong ni mai lah kita patuk apa yang bolih..janji kenyang...
yang ni pun dia suka..tapi sekarang dah kurang..kalau tak bila ada udang aja ada petai...bilaadapetai aja ada abang aji..kampung sungguh selera dia...

kak b ni perut iteranasionale....apa pun bolih masuk..janji yang tak berat sangat...bila nak makan makanan macam ni..kena lah cari tempat yang ada nasi..kalau tak nanti abang aji tak berapa lalu nak makan..kenalah balik masak lagi...
kalau tak dak nasi..moyok lah abang aji ni...tak jemu ka asyik nasi..nasi..nasi.. masak asam..masam asam..

kalau makanan style omputih ..kena lah kak b makan sorang2..

ngammmmmm......yang ni langsung abang aji tak sentuh,,,sikit aja lah dia makan nak ambil hati ,,,

ammboi awat parking ni dah setengah jam pun tak nampak tempat lagi ni..awat susah sangat ni...perut aku dah nak kena gastrik dah ni...ha ha ha..tu parking .lekas lah abang aji oii.koner 2...la tak bolih nak masuk pulak..ada sang kancil..awat dia parking depan sangat  buat orang teruja aja...ok ok..apa kata kita p turun sampai bawah sekali..kan ada lif..senang dapat parking kat situ..duk berebut buat apa?...last sekali dapat juga lah parking...

elok saja kami dapat parking kami pun p lah menziarah 1 kedai ke i kedai makan.yang semua nya meriah...kami pilih kedai makan yang menjual macam2 makanan....ha..cik b ni nak mkan apa?..ok b nak makan udang batter dengan sizling tofu...abang aji nak makan apa?..ok abang aji nak order masak asam ikan...dengan telur dadar....laaaa...awat duk oder benda yang selalu masak kat rumah...order lah benda lain sikit..menu depa ni beratus masakan..awat order benda sama...abang aji ni suka makan benda yang sama...kat rumah makan masak asam,,kat mana2 pun suka sama aja....

bagus lah cik b oii..suka benda yang sama ..kalau suka macam2 lagi lah hang susah...tapi kan cik b yang tanya nak mkan apa?...abang aji nak makan benda yang abang aji oder tadi

tak reti nak oder banda lain langsung orang tua ni...awat dalam kepala otak dia tak dak menu macam2 ka?....dah berpuluh tahun ..masak asam..masak asam..nasi nasi....telur dadar..telur dadar...cik b ..cik b..

Saturday, May 14, 2011

capati bersegi

kak b ni dengan abg aji ..suka sangat kalau sarapan p kat luaq ,,pagi tsei ka..roti canai ka..tapi yang paling  kami suka makan cepati..p merata compare.. kedai mana yang pandai buat capati lembut dan sedap.....tapi duk selalu p makan kedai pun muak juga ..seka;i2 nak juga makan cepati buatan sendiri...

kak b pun sibuk lah beli tepung atta..nak buat capati sendiri..kak b pun buka lah internet ..belajar macam mana nak buat capati..kak b tengok senang aja..kacang aja..ni cucu kak b pun bolih buat ni...kak b pun ikut lah cara depa duk ajaq dalam internet tu...tapi kuah dall kak b pandai buat.. lagi sedap dari mamak kedai buat..kak b puji diri..yang kak b mampu,,tak percaya tanya abg aji...kak b pun start lah duk membancuh adunan capati tu...kak b ikut betui2 macam yang internet ajag..kak b rasa bangga lah bolih uli tepung macam depa buat..
 lepas aja sejam ..kak b pun canai lah tepung yang kak b uli tu...kak b giling kiri..giling kanan ...tak jadi bulat juga...kak b tak kisah lah..janji kak b bolih bakaq dia..bentuk 3 segi pun tak pa lah...awat dia tak jadi bulat..adunan semua lembut ok..tapi dia ketegaq tak nak jadi bulat...kak b ambil pula doh yang kedua ..kak b giling lagi..tak jadi juga..lama2 kak b pun dah giling dekat 15 keping..macam ada 10 orang nak makan..pun sama dia jadi bersegi segi..macam mana depa giling jadi bulat elok?..kak b giling jadi bersegi segi ni...

kak b tak perduli lah..ni pertama kali buat capati...dah siap kak b bakaq capati tu..kak b pun hidang lah kat abg aji..abang aji tanya kak b..kita ada tetamu ka b oii?..awat nya abang aji oii..bertimbun capati ni...dak aih abang aji oii..ni ekprimen duk belajaq giling..tapi semua tak jadi bulat..cho abang aji rasa..sedap lagi capati b ni..dari mamak..cuma dia tak jadi bulat aja... dalam hati sekali lagi aku buat dia tak jadi bulat..aku akan tukaq dia jadi kuih gunting..baru puas hati aku..

Tuesday, May 10, 2011

tempah baju ?..raya?

kak b ni p merata dunia duk beli kain..nak tempah ..duk design sendiri. kadang2 bila  dah jadi baju nampak macam sepesen aja...nasib baik bunga dan warna lain..kalau tak jadi uniform....ni duk ada 30 keping ni kain..siap yang nak ambil tempah ni...tu pun tak korek lagi celah2 almari..

pilih..kelas,,,pilih ...kelas ni kalau jadi kelambu pun lawa

yang ni tukang rekemen..no 1 kalau dia rekemen..dia rekemen yang merepek..sampai jadi artis kalau pakai.baju .tu yang kak b tak nak tu..tak suka orang kata eh..eh..kak ni artis ya?..perasan kak b kan...

sempat pose sat kat kedai orang..sementara toke dia kerat kain,,,

bukan senang nak buat wall paper gambar kita..belakang berlatarkan kain ela..khelas aku nok...

lepas pilih kain pilih design pula...bila jadi tak mau pakai..rasa macam pelek..tu yang baju penuh almari..tapi tak dak yang sesuai nak gayakan

kalau dah lebih pilih kain dia jadi gelong lah macam ni...

cepat pose sebelum toke kedai tunjuk pintu keluaq


pening...tungang langgang..punya nak pilih kain..
yang dah berbelas tahun beli tak hantaq p tempah..ni baru tengok yang nampak aja...pompuan ..pompuan ...masa membeli tak ingat pun nak p tempah siap2..ni sampai dah bolih bukak kedai kain baru duk cari tukang jahit ..dah dekat nak bulan puasa siapa yang nak ambil tempah...kumpul lagi tunggu tahun depan kut2 ada orang kasihan nak jahit baju kita.....tapi memang dah jadi penyakit ..kenapa tak tempah lepas hari raya.aja,,,,.nak tunggu juga dekat nak puasa baru nak tempah..heran sungguh perangai kak b ni..pas tu muncung mulut duk kata kat orang`..pasai tak nak ambil jahit baju dia...