Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, April 30, 2009

dah magrib oii masuk lekas


suasana senja di kampung sungguh indah tak dapat ku lupa kan

kita selalu dengaq ayat ni masuk kat telinga kita...oii budak2 oii masuk lekas..nanti hangpa kena sorok dengan hantu tetek..dia sorok hang pa celah tetek dia baru hangpa tau tak menapas nanti....kita pun bertempiaran lari takut kat hantu tetek tu....kita tak tau pun macam mana muka hantu tu kan..tapi kita takut sampai terkucil....nak tidok malam pun kita tutup muka kita ..bukan saja mata....sampai mimpi muka hantu tu macam sponge bob kadang2..tu lah satu masa dahulu di kampung2..senja kita kena bagi laluan dekat hantu tetek...macam shift depa pulak..tapi kalau orang tua2 dulu tak buat macam tu kita balik sampai pukul 9 malam kut ....seronok main dengan kawan2 kat luar rumah....depa akan reka cerita sampai kita jadi manusia yang melekat celah ketiak mak kita..nak p buang air pun kena teman...padan muka depa gempaq lagi....dah depa tak dak privaci...bayang kan kalau dia ada anak 7 orang dan setiap 2 jam depa nak buang air tak ke haru di buat nya.....

bila senja berlabuh susana menjadi hening dan sunyi di kampung...



masa kecik2 depa dua ni takut terketaq2 kat senja dan hantu tetek... la ni dah beranak pinak ..bukan nak suruh anak2 masuk rumah bila senja..depa pula lagi berani ...depa p tepi pantai lagi..siap bawa kek bday...jahat sunggguh depa ni ,ketegaq nak mampuih...tu kat pantai tu macam2 hantu ada...sat gi kalau depa kena rasuk macam mana?....hatu ayaq,hantu pasiaq.h.batu.h.laut.hantu pulau..macam2 hantu..kalau cerita pasai hantu ni..seribu empat puluh macam hantu..malas la nak cerita.....

Tuesday, April 28, 2009

lopes tok po folow up



gambar ini di ambil sebelum teratai tebang pokok pisang qb...sebab nak buat kuih lopeh..tapi pokok pisang tu pun macam nak mati aja....qb pun p lah tolong dia asah parang dan kami sama2 tebang pokok pisang tu..ah aku sudah menjadi pembunuh ..hanya kerana teratai nak buat kuih lopeh tok po...


gambar pokok pandan ini juga di ambil sebelum teratai cabut semua rumpun daun pandan...yang dah cantik naik segar..aku sedih terpisah dengan rumpun pandan ku...kesian suami kesayangan ku .....yang bersusah payah menanam daun pandan itu..tapi dia juga reda demi teratai adik ipar kesayagan dia.. nak buat kuih lopeh tok po...


mari kita baca kisah teratai selapas dia membaca blog qb...dia berkobar kobar nak buat kuih lopeh tu juga..macam tok po..lalu dia pun ikutlah satu persatu..apa yang di ajar didalam blog ini...dia begitu tekun dan sabar...jadi dia pun talipon qb nak buat seratus gulung .kata dia dia nak buat kenduri...dia pun start lah buat dari pagi selasa sampai pagi rabu......dalam masa dia duk buat lopeh tu.. dia rasa penat buat sorang2 lalu dia rasa nak berkawan..sambil mengumpat kat qb la tu...supaya tak terasa penat snagt...


dia pun memangil makyung habibah habibi(mcm cite snetron indon nama dia)..untuk tolong dia... makyung pun mai lah membantu dia dengan jaya nya.....mak yung pun buat lah kerja dengan cekap....seperti operator kilang demi menolong adek ipar kesayangan dia...mereka pun bertungkus lumus..menyiapkan kuih lopeh itu..tapi betul kah depa buat seperti yang di ajar olih tok po...r..rasa nya macam merepek saja..mai kita tengok apa depa buat? yang kalut sangat sampai tak tidok 2 malam...


la apa teratai buat ni...dia betul dah merepek..mana ada buat lopeh bungkus dalam daun paslas...sakit kah dia ni...?,jadi macam tu....dia dah penat..dia buat lopeh ka dia buat ketupat daun palas.....

la padan lah teratai merepek ,mengigau.macam2.......rupa nya tok po(tok guru lopeh) dah letih lembek dah..sampai kena repair dulu sistem dalaman tok po.kesian tok po...betui ka teratai buat 100 kuih lopeh.ntah ntah..dia buat lemang sekali kut...suspek suspek..

pesanan :untuk teratai...baca habih dulu no..cara membuat kuih lopeh tok po......jadi cerdik sikit... sebelum rebuih pulut 19 kilo sat gi patah pinggang duk balut kuih tu....dan juga pembaca2 yang lain jangan ikut apa teratai buat...talipon dulu tok po..baru p rebuih pulut... akhir nya teratai jadi gembira kerana kuih lopeh yang dibuat olih nya habis licin di makan olih adek beradek nya...

Monday, April 27, 2009

ayah kami nak KFC ...sayang ayah

ayah nanti kalau ayah balik ayah beli KFC ok...sebab ana tengok kat tv di kedai mak cik tu..sedap tau ayah..rangup..panas..sedap sangat..claudia dan adek2 tak pernah rasa..bolih kah ayah belikan...ok sayang.... ayah akan tunaikan hajat kamu semua sayang...

sambil belinangan air mata...jason memandang wajah isteri nya alice ,,,,,yang sedang mengendong anak kecil mereka....alice saolah olah faham dengan renungan si suami tercinta...dalam hati nya bergolak..bagaimanakah dia ingin memenuhi hajat anak2 nya...sedangkan untuk membeli beras sahaja pun dia tak mampu..inikan pula hendak membeli ayam KFC...sudah tentu mahal dan tidak akan menjadi kenyataan..
dalam kesedihan dia melangkah keluar dari pondok usang mereka..dan di dalam hati nya terus berdoa..supaya ada keajaiban untuk mendapat kan KFC untuk anak2 kesayangan nya...

Ya tuhan aku tahu nasib ku terlalu miskin....
tapi aku tahu.... aku juga saorang ayah. yang ingin memenuhi hajat anak2 ku...
aku sanggup buat apa sahaja.... asalkan anak2 ku tidak kelaparan
kurniakan lah kami ya tuhan ....dengan rezeki berbentuk apa sekalipun
aku akan berterimakasih kepadamu ya tuhan ku..yang sayangkan hambamu ini..
dan didalm hati jason berazam akan pulang dengan KFC ditangan nya....

Sunday, April 26, 2009

talak 3



aku tak terkata apa dekat kawan aku tu...aku nak ambil gambar dia nak pose untuk kita semua
tapi dia kata...hang bolih ambil gambaq aku la ni ..yang dulu tu aku dah hantaq musium...dia pun tegoq aku pasai apa lengan hang macam lengan hindustan....hang angkat berat ka?...aku geram kat dia..mentang2 lah dia.. la ni lawa macam artis,,dia tahna aku...aku habaq kat dia lengan berulas sexi apa..hang tak suka..laki aku suka....(dalam hati rasa nak ramas mulut si odah ni eksen sangat)...tapi tak pa lah dia baru rasa nak lawa.......
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

yaAlaah ..aku daah nampak dah...betui ka dia..macam bukan betui saja...pasai apa dia lawa sangat la ni...dulu dia lawa sikit... sungguh..masa tu semua ada kat dia.gemuk.pendek.hitam legam..kulit tak berseri langsung...hidung dia pun macam pelapah nyok..kaki dia pun bekerutu...aku tak bolih kata apa lagi takut ..nanti kena kena tenyeh...tapi memang sungguh dulu dia tak lawa langsung..pasai dia malas nak jaga diri dia...masa tu aku rekemen macam2 produk kat dia..tapi dia peleceh aku..bukan dia tak dak duit.dia banyak duit.tapi tak nak beli untuk wangi kan diri dia..aku pun heran..pasai apa dia macam tu..

tapi la ni aku tengah berdepan dengan puan soadah..isteri kepada tuan ali kundu...yang satu masa dahulu tak kemas dan tak kerdap udara...aku tak percaya kepada mata ku apa yang kulihat..(macam pernah ku lihat ya)..tapi di mana...?aku macam lihat saorang pergawati separuh masa....dia cantik ..dia menarik..dia bersih..hidung dia terpacak..mulut dia tebal ala2 kak nita..bulu mata dia 3 tingkat..pipi dia pauh di layang..kuku dia di rawat cantik..kaki dia bersih kemerah merahan..banyak lagi yang cantik2 dekat diri di..
ahh ahh memang bukan orang yang sama ni..tak kan lah dia jadi cantik macam tu..tapi dengar suara memang aku pasti dia....
tiba2 dia menuju terus menerpa aku.....oi..cik b...awat hang ternganga?...HANG TAK KENAI AKU KA?...la aku odah lah..kawan hang..tak kan hang tak kenai aku..dulu kan hang suka cabaq aku..suruh aku lawa lah..gedik lah...awat la ni hang terkejut....
la hang ka odah..awat hang bertukaq sangat ni..hang p repair kat mana..badan hang semua ni..ada lah cik b oii...buat apa aku habaq kat hang...aku nak rasia dulu...alah tok sah duk rasia kat aku lah odah oii......hang habaq lekas kat mana hang buat..?....tak palah odah oii... janji hang dah perfect...aku suka tegok hang macam ni....(dlam hati..mesti ada sesuatu yang buat dia tukaq)...

selepas aku bersembang dengan odah agak lama juga lah..habis la semua hai dia aku tanya..pok pek..pok pek pek pok pek pok.....pas tu baru aku ingat nak tanya dia...hang mai dengan sapa?..mana ali kundu..dia tak ikut hang ka.?...la aku lupa nak habaq kat hang cik b oii..aku dah becerai dengan dia ..talak 3...kalau ada talak 10.... aku rasa dia bagi semua kat aku...awat jahat sangat laki hang tu... cerai hang sampai talak 3...dak aiih laki aku tak jahat lah..yang jahat aku...
hang buat apa?...aku perabih duit dia...buat diri aku lawa..dia tak snggup dah nak bagi duit kat aku...dia rasa dia ceraai aku lebih selamat duit dia...dia kata duit nak repair aku lebih mahai dari menikah anak dara 3 orang.......la kesian kat klaki hang....ya lah cik b aku pun kesian kat dia...

ha dia mai dah cik b oii..sapa ..?sapa lagi...kalau tak idaman hati ku....uiii boperen hang ka odah.?..ya lah...kenai kan cik b oii..mr malik from negeria......uiii hensem nu...hang kena pasang lampu siang malam la odah nu......

udang rempah kerekot..



sekilo udang putih berseri
ssesudu k garam ..sesudu k serbuk perasa.. sesudu k kunyit.
5 sudu b tepung tempura..2 biji telur..semuanya di gaul sekali.
dan di perap 20 minit..
di panaskan minyak satu cawan..bila minyak sudah panas masukan
udang yang cantik jelita itu kedalam ..minyak yang hangat mendidih itu.
digoreng kan dia tanpa belas kasihan... sampai dia merekot...dia akan menjerit jerit meminta
pertolongan..biarkan dia menjerit hingga melentik dan mengbengkok kan badan nya..tanda protes...yang dia tak rela di perlakukan sedemikian..tapi kita mesti ingat lagi kuat dia menjerit lagi sedap isi nya...
untuk meredakan dia dari memperotes kan diri nya yang di goreng itu..kita masukan daun kari segenggam...selepas itu kita saringkan dia.. dan udang pun merasa begitu selesa dan sehat sejahtera didalam pinggan di raja....selamat mencuba....


peringatan..jangan makan udang terlebih sangat..takut bila kita kenyang makan udang ,,tidur pun macam udang juga....bukan.udang saja yang ada sesungut di mulut..manusia pun ada sesungut juga di mulut(puting)..............

Tuesday, April 21, 2009

kuih lopis tok po



kuih lopes yang dah siap terhidang tinggal nak ngap aja..tuang gula atas dia ..ambil garpu cubit pulut pelan..pas tu ngapp..rasa bolih makan sampai setalam .....meleleh ayaq gula kut tepi mulut..macam tires aja..punya lah sedap kuih ni..cuba lah..

cara nak buat kuih lopes..mula2 ambil daun pisang kat belakang rumah..(kalau tak dapat kait daun pisang tu kita tebang pokok dia)....pastu kan.. kita p layoq dia sampai lembut..supaya senang nak balut..nanti...tok po sedang melayoq daun pisang sambil menyanyi lagu saloma...:;jiwa rasa gelora....kasih pada teruna.."


lepas tu rebus ayaq gula dari melaka dan campurkan gula pasir yang mai naik bas dari kedah...campur 3 helai daun pandan yang di tanam di dalam pasu dekat tangga rumah kampung tuk pak ya....dan di bubuh di atas dapur kayu...rebus selama mana yang cek suka ..jangan bagi hangit sudah..takut tak siapa nak makan nanti...

rebus air gula merah dan pasir sampai jadi macam puting beliung tengah mengamuk..biar dia bertali macam tali rapia...biar dia berbuih macam orang tak cukup oxijen...baru di sejukan..dan di sorok dulu di belakang pintu....



pulut yang putih melepak di hantar ka spa..untuk di lulur dengan daun pandan ...dan seterus nya di tanak hingga masak ..supaya pulut itu cantik dan berseri .....


pulut yang telah keluar dari spa..akan menjadi lembut..halus ..licin.dan berseri...


selepas itu kita akan balut pulut yang lembut itu..dengan daun pisang..ini nama nya rawatan melansingkan badan..sesuai untuk orang yang lemaknya degil....dan dia akan cukup berkesan...

kita kena ikat dia ...takut dia akan terlepas keluar apa bila kita masukan dia kedalam peeriuk sauna nanti..sebab dia akan melupur kepanassan..
jika ukuran yang dia mahu 45..40..60..kita tak payah ikat..tapi kalau dia mahu34..28..45..kita kena ikut cara ini...jangan silap langsung....

tok po sedan mengikat pulut mengikut ukuran yang di minta...


pelajar di akedemi lopes tok po sdn bhd... sedang mempamerkan pulut lopes yang sudah di ikat..tinggal masa saja nak rebus dengan penuh kekekjaman..manusia,,,


masih ada lagi yang tinggal untuk direbus..mungkin lelaki di rebus dahulu..kerana mereka kulit tebal...perempuan kulit nya lembut sekali..di celurpun sudah menjerit satu kampung..pelajar yang bernama cik siti wan kembang tu..begitu khushuk mendengar ajaran dari tok po...

oh dia belajar ikat kepala hantu pocong rupa nya...



ini lah kuih lopes yang sudah tersedia untuk menghadiri jemputan tari menari....mereka akan menari seperti hantu cina..sebab tok po sudah mengunci kaki dan tangan mereka...mereka ingin jadi hantu:" harum sundal malam"..tetapi tok po jadikan mereka hantu :pocong;dan sesunguh nya mereka ingin membalas dendam kat tok po ada nya'''''''

tok po dengan bangga mempamerkan lopes di sequira nya...



selepas majlis tari menari lopes itu di dapati..tidak pandai melengggang dan lenggok..mereka tidak dapat berbuat demikian kerana mereka di kunci olih tok po...olih kerana mereka di perlecehkan ..jadi mereka terasa malu..lalu membunuh diri secara kumpulan....dan bila itu terjadi maka gembiralah tok po itu... senang lah tok po memotong mereka beramai ramai..dan di golek kan jasad mereka kedalam kelapa parut yang putih sahaja..tok po mencampurkan sedikit garam supaya mereka manjadi sedap dan enak,,tidak lah kita terasa macam makan arwah lopes yang tawar dan hambar...

lopes siap terhidang dengan ayer teh o kurang gula..kerana gula lopes terlalu manis sesangat.....sekia lah resepi lopes..silalah mencuba....

Friday, April 17, 2009

ya tuhan satu kan kami.....

mari kita lihat video ini..dan lepas kita lihat diri kita... insaf kah diri kita?..yang kita ada kaki dan tangan dan lengkap panca indera...tapi kebanyakan dari kitaa ....tak mahu melakukan kerja2 biasa yang bukan susah sangat..sedang kan mereka sanggup buat yang lebih dari apa kita fikir kan...kerana mereka mempuyai kelebihan tersediri .... yang tuhan kurnia kan kepada mereka...kerana mereka adalah insan yang istimewa..... walaupun mereka tidak di kurniakan kelengkapan pancaindera.....tapi lihat lah dunia apa yang mereka lakukan....

Tuesday, April 14, 2009

kuih kampung


ha..mai la..cek oii...(yang baju biru tu tuan rumah yang banyak kuih... mr pilus nama dia).. minum kopi kampung ni..kopi zompi kampung pisang..memang terkenal di seluruh kampung tu....tapi tuan rumah tu ajak minum ka....atau pun nak tunjuk cawan dia yang lawa tu..mai kita zoom....oi dak aih.. dia iklas ajak kita minum....mai la minum kalau tak mau cek makan sorang..yang baju hijau tu tetamau dia..orang kenyang minum kopi makan kuih..dia kenyang sorat habaq....

jom minum dulu..p tambah kopi lagi..kat luaq tu hujanlebat..tok sah duk balik lagi ada cerita baru ni...kalau tak dengar mesti tak sah..tak tau la sah apa..yang pas ti mesti cerita panas terkini...biasalah kan mak b.......
yg pompuan ni dia minum kut mulut ka kut hidung dia..cawan nak sama besaq dengan muka dia...tak tau..dia nak p mana tu... kalut sangat minum kopi tu..jangan macam tu mak b oii takut tesedak...sat gi...tunggu dulu lah ...hujan tak berhenti lagi...



buboq kacang...kuih ubi nyoq muda..pulut inti..nasi lemak..apam tembam..pau kemek.kuih cara..nasi lemak.lapat liat..pulut dakap..kuih lapis..dll....


yang tersengeh duk tingkat atas tu...kuih ubikayu kuning... campoq nyioq muda... sedap juga ..selama ni tak pernah jumpa pun ...bila dah jumpa terus beli... tapi tak dan nak rasa sedap ka dak..tak tau..nampak macam sedap .....makanan ini untuk 5 orang..habis ka depa makan tu......macam nak buka puasa aja..


lawa nya cawan dia..aku rasa nak pepak masuk dalam perut sekali..tapi bolih ka masuk cawan tu sedangkan kuih yang di hidang kan olih t.nina tu banyak sangat...kopi dia pun kopi kampung ..punya lah likat manis..huii bolih potong kaki...yang aku suka kuih tu... aku tak tau nama dia yang kat sebelah karipap tu..macam donut pun ada..ooo ok aku ingat dah nama dia kuih cucoq kembung..cicah dengan kuah kacang..sedapp..tak caya cuba..tapi kuih tu kebnyakan nya di lahirkan di utara pasai selalu kena angin jadi dia kembung.....tingkat atas kuih tu kuih pau kampung dalam dia inti nyoq..sedap juga manis yang lazat..kuih cara tu ..aku tak tau pasai apa dia dipanggil kuih cara..mungkin kuih tu prnah jadi juru acara satu masa dahulu sebelum di sumpahmenjadi kuih cara..sebelah kuih cara yang warna pink tu kuih rumah plet pasal dia bertingkat...sebelah nasi lemak tu kuih lepat liat yang kena bungkus dengan daun pisang.. dia di panggil lepat liat pasai satu masa dahulu dia terlalu pemalas tidak suka bekerja..sebab tu orang gelar dia :BLAOQ LIAT;(cakap utara baloq liat tu penyegan atau pemalas yarabi) sebelah dia pulut dakap rasa nya dia berasal dari keturunan raja siam...sebab kat siam dia bersepah kat mana2..pasai dia ingat perangai dia elok sangat.. dok berdakap saja orang tak leraaikan dia.....tingkat yang atas sekali nama dia pulut inti..pulut campur santan..boh inti nyoq manis dan balut ngan daun pisang....pulut dok bawah inti dok atas...inti denga pulut selalu begaduh..pasai inti nak dia di panggil inti bin pulut..tapi pulut nak dia dipanggil pulut bin inti...kalau aku bin kau kenapa aku duk di atas kepala kau..kata inti kepada pulut...mana aku nak tau bukan aku yang bagi nama..manusia yang bagi nama...terima ajalah..kata pulut..nasib baik aku junjung kau..kalau aku telan kau kau mesti duk dalam perut aku..kau nak..kau nak..cakap banyak pula kata pulut...


tengok memang tak elok perangai pulut dakap tu kan..dia berdakap berpasangan pulak tu
tetap tak mahu berpisah..sebab tu lah bila kita nak berkasih kasihan kita kena ikut rasmi pulut dakap..tak berenggang walaupun dah nak kena telan..

Sunday, April 12, 2009

Trangganu cakne...makang..makang..


cantek nya masjid depa..lip lap lip lap....

comel nya orang depa ..debab debab....pasai makanan depa sedap2,,tu depa sehat2 walafiat...(tu nak tunjuk hepon ka..nak tunjuk ais kacang...atau pun nak junjuk jang tangang...)
"""pergi kepasar mencari ikang"'jom makang""'

ni makang lagi bila nak stop mat ganu oooii....tempat kami makan tengah hari,,makanan minang..sedap dan sendat perut.makan sampai lupa nak suap kut mana ,,pasai makanan berlumba nak masuk mulut....(saaorang sahabat dari besut yang pakai kopih putih tu..)

kat sini ada dua pilihan bolih makan dalam pinggang..atau bolih makan dalam bungkusan daun pisan..sedap nya ayam kampung dia lembut isi...yang aku suka kat sini ialah rendang daging dia..ooih bolih bunuh diri punya sedap.aku rasa menyesal tak ta pau balik untuk sambung makan malam...kat rumah adek kesayangan aku mat ganu dan cek yah.....



oiiih uncle san tengah menikmati makanan yang bolih tersedak cabai ..dan sakit kerongkong..pedas..tapi dia tak perduli ..pasai dia lapaq terketaq ketaq...lepas kenyang makanbaru sepuluh minit..mat ganu dah bagi tau .."kak lepas ni kita on de way balik rumah kita singgah p makan ICT...oii aku ingat ni mesti cangih ni..ada macm teknologi sikit..apa benda nya..

baru habis lunch tak dan 3 jam depa p makan lagi..tak dak kerja lain ka depa ni..tapi nak buat macam mana adek dia heret,,nak suruh juga makan ICT>>>>
'''depa ni dok polok apa la..macam sedap sangat lah tu'''..ratah lauk rupa nya macam kucing....yang dalam mulut tak habih lagi dah capai yang lain........bolih ka depa perabih makanan tu..la lupa..mat ganu ada sama ..satgi habih..dia ratah pelan2..sama naik ngan kak dia....


ni tengah hari cukup sedap ni ais kacang meneneh..meriah nya macam kain batik juga nu...


'''''''''''''''ICT"""""""""""""
yang ni ICT..ha.. fresh sesangat...sedap sampai makn 7ekor sorang..tak begerak lepas makan ..kucing pun tak makan 7 ekor sekali..ICT tu ialah singkatan dari."""".ikan celup tepung.'''''''..la ikan celup tepung ka ingat ka tenet..internet..



ni mat ganu..dia tau semua tempat makan kat trangganu..cakap saja nak makan apa .......mesti dia tau mana ceruk nak p..tengoklh dia pun dah macam mangkuk tingkat..macam adiq beradiq...tapi mangkuk tigkat adiq beradiq lagi tinggi...yang si comel tu hafini..peminat ABC..


ni masa aku bangun pagi ...tengok siap dah tersaji kat ruang makan rumah mat ganu..apa lagi tibai la..benda sedap....kata mat ganu nasi dagan ni..nasi yang terenak di ganu kita...sebab ikan aye dia sedap dan lembut,,gulai dia pun sedap .(ikan aye tu ikan tuna putih )...ada laksam..ada ketupat palas goreng...kuih apam beras.. nasi dia lembut dan wangi......kami pung ambil lah pinggag nak makang...nanti lepas makang nak gi jalang2..kat pekang..nak gi pasar payang..(asal nye payung ke?..payang tu..nak kena tanya mat ganu esok..)lepas tu malam tu kami p makan bihun sup kembodia...sedap juga...rata 2 kedai yang kami kunjungi semua nya menghidang kan makanan yang enak2 di sekitar trangganu..dan kebersihan juga terjamin...memang sungguh unik kuala trangganu tu..nampak persekitaran dia sungguh aman dan meriah..walaupun.di setengah tempat yang kulawati sudah berangsur suram kerana bahananya kemelesetan ekonomi..tapi di trangganu tetap hidup walau pun sudah sampai pukul 10 malam...nak gi lagi..nak jengok pantai dia pulok........

Thursday, April 9, 2009

pose al mauta...



la orang tua ni bunga rose lagi..beg sapa yang banyak sangat kat dia tu..depa ni pakai uniform ka?..tak kan persidangan ratu mengumpat pun pakai uniform kut..awat beg depa sama dengan beg aku...memang nak kena depa ni pakat nak bagi sama..macam boria pulak..


maka terjadi lah hari mengumpat sedunia anatara 8 mata..yang dua mata lagi tu tak mai pasai mata dia buta....adiq beradiq munkir janji..akan terkeluar senarai mengumpat yang akan di adakan tanah merah kelantan...pada 3 june ni..tapi qb dah di beri rasuah untuk adiq beradiq di terima di sana,,dia janji nak masak sedap kat qb,so dia bolih ikut sekali...olih kerana itu dia telah menghasut qb untuk gugurkan vanila ais..pasai dia benci dengan perempuan tu...(rasa berdosa memutuskan sailatur rahim.)mesti rahim dia rosak.... jadi qb termakan hasut..tak mau ajak vanila p sana..(tapi dok pikir lagi ni..bila sedar dari kena pukau baru nak buat keputusan..)


memang mulut depa ni macam belacan ..busuk..jahat macam kala jengking..bisa macam tebuan..tapi mereka riang untuk mengata..mengutuk,,menggila..membuat orang geram sampai nak naik keretaapi..lari malam...tapi mereka baik hati dan sesuci romadan...tidak tercemar dengan asap bandaraya..(eh terlari tajuk tau qb ni..boring la..)dari kanan/vanila.bby.teratai dan qb...



prak ka qb ni makan ais krim p hembuih..makan lah elok2..buat manja2..kan kita makan ais krim bukan makan ayam pencen....atau pun sup panas..embuih apa tu...nak tunjuk manja memang lah tak manja langsung..biasa2 aja...tapi nampak dia penuh dengan kasih sayang..kepada anak ratu dia....


yang vanila ni dah lah mulut dia jahat ya rabbi..makan ais krim pun nampak macam tak laku di pasaran terbuka...tapi memang dia tak ada hati perut kalau dia mengumpat jantan..dia memang anti orang jantan yang mulut pommpuan....macam adiq berqdiq...tapi adiq beradiq pun meluat kat dia...

yang depa ni dua... kena reject dari iklan kicap cap kapas bujang..tapi depa tetap nak pose maut nak tunjuk juga pengadil yang bagi merkah tu buta warna...tak nampak ka depa tu macam kajul dan anggun...depa terkeluar senarai pasai depa mulut jahat dan suka mengumpat..bukan pasai depa tak lawa....dan tak berkualiti...merka khelass dek....



wah hah ..teratai mengeposekan ..pose lela manja...ah khelass..walau pun mulut dia macam pekasam tapi dia tetap ayu..ni mesti pandai berlakun ni....oii ingat ingat lah anak kat rumah tu....mutiara kata..ibu kera pun makan bawa balik kat anak dia..inikan pula ibu ayam...


wah pompuan ni rakan sepermandian bunga dengan teratai,,dia pun pose manja juga,,tak nak kalah tapi nak buat macam mana ..adiq beradiq yang bagi markah..jadi dia tak dapat mrkah penuh,,psai adiq beradiq meluat kat mulut dia yang lahar...opps.. sori ya bby..kita pernulis yang ada insuran tau...tapi manja kan dia (nak sakit kan hati adiq berdiq..)