Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, May 20, 2011

masak asam..masak asam..benda lain tak reti makan ka?..

ni lah resepi yang kak b kena masak 2 kali seminggu..nasib baik abang aji tak tau masak..kalau dia tau masak seminggu mungkin 10 kali kut masak asam ni....tak larat dah kak b nak telan.....
yang oii kita ni nak p makan kat mana ni?...ni dah pukul 13 kita duk kat atas jalan lagi...perut b dah mendidih..melegak ,mengetaq dah ni ..punya lah lapiaq...ok..ok..kita nak makan ap a cik b??..ha?..you bolih tanya i lagi nak makan apa?.....awat tak tanya sejam tadi..senang lah sikit ...nak koner kiri ka..kanan .ka...nak cari kedai makan apa ka.. kan senang..dah kenyang dah pun ...abang aji oii....

kita masuk aja lah mall mana2..lagi pun hari hujan..tak payah lah susah2 nak basah kuyup...ooooo..ok lah kita p singgah kat situ..banyak juga makanan dia...alright lah lah pemaisuri ku..jom kita p makan sedap2....sedap ka abang aji oii...cek masak kat rumah lagi sedap..sapa pun tak bolih lawan cek tau.....ha kalau macam tu kita balik makan kat rumah lah cik b oii...dah tentu sedap.....ha bolih abang aji oii..malam satgi..la ni perut duk tengah keroncong ni mai lah kita patuk apa yang bolih..janji kenyang...
yang ni pun dia suka..tapi sekarang dah kurang..kalau tak bila ada udang aja ada petai...bilaadapetai aja ada abang aji..kampung sungguh selera dia...

kak b ni perut iteranasionale....apa pun bolih masuk..janji yang tak berat sangat...bila nak makan makanan macam ni..kena lah cari tempat yang ada nasi..kalau tak nanti abang aji tak berapa lalu nak makan..kenalah balik masak lagi...
kalau tak dak nasi..moyok lah abang aji ni...tak jemu ka asyik nasi..nasi..nasi.. masak asam..masam asam..

kalau makanan style omputih ..kena lah kak b makan sorang2..

ngammmmmm......yang ni langsung abang aji tak sentuh,,,sikit aja lah dia makan nak ambil hati ,,,

ammboi awat parking ni dah setengah jam pun tak nampak tempat lagi ni..awat susah sangat ni...perut aku dah nak kena gastrik dah ni...ha ha ha..tu parking .lekas lah abang aji oii.koner 2...la tak bolih nak masuk pulak..ada sang kancil..awat dia parking depan sangat  buat orang teruja aja...ok ok..apa kata kita p turun sampai bawah sekali..kan ada lif..senang dapat parking kat situ..duk berebut buat apa?...last sekali dapat juga lah parking...

elok saja kami dapat parking kami pun p lah menziarah 1 kedai ke i kedai makan.yang semua nya meriah...kami pilih kedai makan yang menjual macam2 makanan....ha..cik b ni nak mkan apa?..ok b nak makan udang batter dengan sizling tofu...abang aji nak makan apa?..ok abang aji nak order masak asam ikan...dengan telur dadar....laaaa...awat duk oder benda yang selalu masak kat rumah...order lah benda lain sikit..menu depa ni beratus masakan..awat order benda sama...abang aji ni suka makan benda yang sama...kat rumah makan masak asam,,kat mana2 pun suka sama aja....

bagus lah cik b oii..suka benda yang sama ..kalau suka macam2 lagi lah hang susah...tapi kan cik b yang tanya nak mkan apa?...abang aji nak makan benda yang abang aji oder tadi

tak reti nak oder banda lain langsung orang tua ni...awat dalam kepala otak dia tak dak menu macam2 ka?....dah berpuluh tahun ..masak asam..masak asam..nasi nasi....telur dadar..telur dadar...cik b ..cik b..

No comments: