Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Tuesday, January 5, 2010

atuk nikah dara19...wau..


moga aku bahagia selamanya...bersama dara pujaan hati ku..

moga aku juga bahagia selamanya bersama suami tercinta....


di restui semua sanak saudara...



manja nya si gadis disamping suami tersayang..


masih ada peluang bersanding di pelamin .walaupun sudah berumur 66 tahun..dapat pula gadis remaja19 tahun..bersama anak menantu tersayang....nyonya.dan ton tong..nama manja mereka...

bersama anak saudara yang tersayang....rasid dan melah..



alahh..alahh. busyuk.. busyuk..eh eh..pegang kuat2 sudu tu wak tengok mengeletar aje..yang pengantin dara tu gigit sudu tak nak lepas ke,,takut nye...


hah .tuan tuan..silat bukan sebarang silat..ni silat pulut kuning bin kompang..ada angin dalam badan tak bolih buat punya..mesti goncang...seronok nya pengantin ..di hidangkan dengan silat pulut olih anak 2 buah..


eh eh .dah tua2 pun ada resedung ke wak...?..meriah nya kat belakang tu ..anak dan cucu..dan cicit..


ha ..macam tu lah jadi pengantin..tersenyum memanjang..comei lah sikit...kut 2 wak nak bersilat sama kut..tak percaya anak buah bolih buat dengan betul..jangan wak ini hari wak menjadi raja 3 hari 3 malam..


meriah majlis ..yang buta datang bertongkat,,yang capek datang berjoget..yang sombong datang mendada,yang miskin datang kenyang..yang kenyang datang muntah..yang bujang datang jeles..begitulah punya ramai nya tetamu yang menghadiri majlis datuk yang di sayangi...


yang baju biru ni... cemburu tengok orang makan bersuap..dia pun gatai nak bersuap juga..jeles lah tu.. kat pak sedara dia..nikah gdis remaja....kalau dia ada hati ..mesti sanggup mati ...tau ka....gua warning lu ha...

makan lah abang..tadi abang tak lalu makan..ni ayang suap..bukan senang nak makan nasi minyak sendiri tau bang..tak tau bila tahun lagi...


rasid....
melepas lah kita mamin..yang engkau tu dah duda berzaman belum ada orang nak meminang tu lah memilih sangat....padan muka engkau tak ada orang pilih engkau..walau pun kau lebih hesem dari pak sedara engkau..

mamin....
yang engkau pun sama rasid ..aku tau kau pun jeles..tengok pak sedara kita dapat gadis remaja..

rasid...
aku tak bolih lah mamin..harimau duk ikut aku..tak dak can langsung tau...

mamin..
nasib kau lah wahai sepupu ku...



apa depa duk mengata atas kepala aku ni...tak pa janji aku makan kenyang..nasi beryiani dia ada ummph...

tumpang seronok anak2 buah..yang dah penat membantu..almaklumlah..3 hari 3 malam..kalah p.ramli dalam madu 3..


olih kerana terlalu gembira.pengantin pun sama2 membuat kerja."rewang"..(perkataan bugis)

tukang masak yang hebat2 belaka..sama2 gembira menerima mak sedara dara jelita...tak penat rasanya bekerja..janji dapat tengok makchik lawa...


lapar nya terasa kembali bila aku lihat lauk pauk ni..tak ada di jual di kedai..kalau nak tempah ..bolih runding..tapi memang sedap tak terkata..


nasi dia ..kau yang teristimewa... sedap sungguh..
rasa bolih habis seperiuk bok...


rata2 mereka semua gembira...macam atuk dia juga..dapat nenek kebaya..nenek muda...

kring sana kring sini..semua nak tau wak abas pukul berapa nak bersanding...

anak2 kecil pun nak membantu ..kerana seronok sensangat...mereka merasakan majlis itu.satu pesta yang mungkin akan di adakan 100tahun sekali...

dah pukul 2 pagi pun masih celik kerana nak membantu menyiapkan kerja..cenderahati kepada tetamu...yang akan berkunjung esoknya...



wau ..wau..ada inai di jari pengantin...ikut ajalah wak..bukan nya rugi..anak cucu,,nak tumpang seronok..wak seronok ke?.....

No comments: