Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, September 21, 2011

jangan duk lorat rumah tangga orang kak lijah oiii

baguih apa pagi subuh ibu2 dah buat activiti...anak pun tak mangkit lagi...bukan p mana pun p masjid aja nak beramai..kak b pun suka juga...kalau tak bangun awai2 tak tau nak p mana..tak kan nak p merkit kut..ikan pun duk tidok lagi...
p rumah orang tu..mai rumah orang ni..satgi p hujung tu..mai hujung ni...tak penat ka?...duk esok mangkit awai2 dah bersiap nak berjalan ..dah pakai lawa2 ..lepas subuh..nak p mana sangat ?,,subuh2 safie....siap bawak telekung bagai....ni sat gi mak duk p berjalan raya laki dengan anak2 takmakan kat rumah...yang mak dia dah kenyang montek perut...

yang laki pun tak terkata apa kat bini..satgi kalau kata bini dia ungkit pulak?..pasai laki pun suka balik malam2 buta...jadi depa shift la...yang anak2 pulak permanent shift..mak ayah duk keluaq masuk depa duk la kat situ dengan nenek dan bibik....pun kenyang montek juga nenek duk sumbat...yang kak  jijah ni duk loraat cereta hai orang buat apa?...biaq la kat depa macam tu...tengok depa bahagia aja...biaqla..

memang la som tu keluaq subuh2 p raya..kami dah janji kat mesjid nak p raya rumah pak imam tu lepas subuh..bini pakimam yang ajak..dia kata mai la rumah dia lepas subuh..senang tak dak orang mai..kalau  petang ka kawan2 pak imam ramai mai rumah...jadi elok lah ibu2 mai pagi..lepas sarapan  bolih p merkit terus
som balik pun sampai rumah anak dia pun tak mangkit lgi..dia siap bungkus roti canai lagi untuk rumah dia...mana ada dia keluaq tak ingat rumah?..dia balik siap gerak laki dia untuk p kerja...bini masali tu kak jijah oiii...yang kak jijah ni dukmengata kat anak sedara sendiri kenapa?...kak jijah pun dah 2minggu duk kat rumah som...laki kak jijah masak apa kat rumah sorang2 tu... dia masak apa b oii...makan luaq la..duit banyak duk simpan buat apa?....p makan sampai montek...la kesian kat dia kak jijah oii....mesti sunyi dia kan....macam ni lah b oii...sebenaq nya kak jijah ni merajuk..lari mai rumah anak sedara kak jijah..abang roslan menikah lain...

.haaaa? abang roslan menikah lain?....dengan siapa?..anak siapa..elok ka?.anak dara ka?..janda?..kak jijah kenai dia ka?..mai la habaq kat b kak lijah oiii....esok mai rumah na..kita cereta ..b masak mee bandung...mai tidoq rumah pun tak pa..mai tau...

Sunday, September 4, 2011

Bila raya badan jadi belon buh ayaq

 nak makan lemang tak prlu susah dah la ni tak raya pun ada..tapi bila makan aja mata mesti melekat punya..untuk yang nak bawa kereta di nasihat kan tidoq dulu...
Abang aji oii...hari ni berapa hari bulan?..dah berapa hari raya dah kita ni..la cik b oii..kita dah dekat seminggu dah raya....la...betui ka abang aji oii..ingat ka baru 3 hari raya..tuk tuk dah dekat seminggu dah kita raya...tu lah..duk berjalan sana sini ..mana nak rasa raya dah dekat seminggu....awat tak rasa cik b oii..seluaq dah tak bolih kancing dah..duk makan santan hari2..duk makan pulut..makan dagin.makan ayam..kesian kat ayam sampai tak dan nak jadi anak dara dah kena semeleh...ni semua menunjukan benda2 tak berapa sihat..makan sedap..badan sembab..
taun depan kak b nak suruh abang aji masak lemang pink..sapa mai rumah kak b bolih  hidang dengan ayaq bandun..agar2 bandung..semua bandung...
la ni susah dah nak cari ketupat..yang jumpa nasi hempet aja..pasai kera dah tak nak kerja ambil daun nyok....

. La abang ni raya kan setaun sekali..tak kan tak bolih makan kut...tak kan p rumah orang makan kena timbang kut..kecik la hati tuan rumah macam tu..mesti lah makan sungguh2...tunjuk kat tuan rumah yang kita ni hargai makanan lazat kat rumah dia...baru lah depa seronok..lain kali depa panggil lagi kita p makan kat rumah depa...pas tu kita panggil depa mai makan kat rumah kita pulak..depa pun makan macam kita juga...baru lah raya nama dia...tak kan abang pun tak tau...Tak pa abang aji oiii ..baju raya kita kan kita tempah mengelambiaq..supaya kalau kita naik badan orang tak nampak..kita bukan apa ..tak mau orang nampak kita mengelembung aja..kita nampak tak pa...cover abang aji..cover jangan tak cover...

Ha... ni cek nak tunjuk kat abang senarai rumah terbuka kat semenanjung..tak masuk sabah dan serawak dan internasionale punya jemputan...tak banyak lah sangat..adalah 40 jemputan..ni pun dah pilih..kalau tak pilih mau jadi belon kita dua...Tapi kalau abang aji nak cek peturun lagi angka jemputan bolih..kitanp 10 jemputan sudah la..kalau ...tapi abang aji jangan lah salah cek kalau kita jemput orang ...orang tak mai rumah kita....hu..hu..hu..cek merajuk..merajuk...ramai kawan mengata cek..cek tak dan nak p rumah depa,..tak kurang lah pahala cek macam tu...cek mintak mahap na..saja melawak...raya kan...jom siap nak p rumah kak kiah...