Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Tuesday, October 5, 2010

bila silap masuk majlis

lekas la yang oii..b dah siap ni..yang tengok ...lawa dak b pakai..b alim sikit ari ni ..kan kita nak p majlis doa selamat dan jamuan raya...dalam duk bersiap nak pergi ...cek terlupa langsung yang sekarang ni duk peturun semua..kurang2 pun satu saiz...amboi ...awat abang lawa sangat macam orang nak p menikah..kita nak p doa selamat aja..lawa kalah pengantin..cek kerling aja kat laki cek...
ala sekali2 aja...mana ada sekali2 ..bulan ni dah 6 kali abang pakai lawa..bukan ka bulan ni bulan raya..baiaq lah abang pakai lawa..nanti kalau orang tengok ..orang kata ..pandai dia jaga laki dia....
tu ka abang..ha ok lah ..malam satgi nak tidok pun abang pakai lawa2  ok..pasai kalau abang tak pakai baju abang bila lagi nak menerai..umuq bukan semakin singkat..kita enjoyyyyyy...

ok dah siap semua ..kami pun nak bertolakla..gps pun dah set dah..tali pingang keledar pun dah tarik elok2 takut baju kerdut..maklum nak kelihatan sentiasa elok ....yang cek sebelum duduk punya susunlah baju biaq bila bangun nanti nampa kejung aja...eh abang .. mana bekai yang cek nak bawa bagi sahabat kita ni..abang tak amabil ka kat tepi pintu tadi...cek tak nampak pun dalam kereta ni...abang dah ambik dah  buh kat belakang bonet..ooooo..ok bismilah..kina nak bertolak..cek pun tet..buka radio..sambil denganq lagu sambil bersembang..cek nyanyi lagi deras daripada radio tu..kadang2 cek tutup ..konon2 suara cek lagi sedap..janji laki cek tak mengantuk duk bawa kereta....

bila amy dari gps cakap...ariving at distination...cek pun tengok kut luaq...oiii besaq nya dia buat tahun ni..tak kata pun nak buat besar besaran...sampai 5 khemah...kenuri kawin ka...kalau habag nak buat besaq cek hantaq hadiah pakai lori....abang parking la kat situ bang..teduh sikit..pas tu senang nak pusing....tak payah lah sampai masuk dalam khemah....

kami pun keluaq lah dari kereta..sambil duk pebetui bajulah..tudunglah.ketayap lah..jamlah.barang kemaslah...cek p belakang bonet ambil lah bekai yang nak bagi kat sahabat ni...cek dengan laki cek..melalui stu khemah..ke satu khemah..tapi cek tengok semua orang tu  tak kenai cek..laki cek pun... depa tak kenai walaupun dia pakai lawa...cek jalan lagi..smbil senyum manis campuq kelat..sampai depan pintu cek bagi salam..salam mualaikom..ni rumah siti nurhaliza ka?....depa jawab salam dan kata...ni rumah siti juga..tapi siti nurbayah...ooooooooooooo...mana rumah siti nurhaliza?...ni belakang rumah ni...tak payah patah balik pi terus aja....tapi kan kak..masuk kak.. kan ..seawai ni..dah 17 orang dah silap mai rumah kami....ya ka dek..sambil pandang bekai kat tangan dia...tak kan aku nak ambil balik kut....kak ambilah  balik bekai ni ..bukan saya punya...tak payah lah dik.adik simpan lah bekai tu..dan selamat berkenalan....
macam tu lah bila silap rumah selalu rasa tebai muka.....
abang oiiiii yang abang duk bersalam tu abang kenai ka..nampak ramah duk bersembang...ya lah dia pun silap rumah macam kita....ooooooooooo ya ka......menciiiiiiiiii lah...macam kita mana bolih silap dah mai 7 tahun lepas.....

No comments: