Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Tuesday, February 24, 2009

6 kali sehari ,semua nya tersedia...





lepas subuh p buat ayaq secawan..pas tu p lah pepak roti ka..minum oat ka..belum pun masuk perut benda makan yang duk pepak tadi ..dah ingat apa nak makan tengah hari ni....pastu pukul 10pagi..p jenguk kat dapoq..kut ada bihun semalam ka.dalam peti ais..oh..ada mai nak kan hang masuk dalam mekrowef...swiiiinng..thing...dah hangat bolih makan dah..
pas tu p lah tengok tv ka..buat la apa yang rasa nak buat untuk membunuh masa yang tidak berdosa..tuk..tuk.dah pukul 12tengah hari dah..oii awat ikan ni tak lembek lagi..dah rendam 2jam dah..awat ketegaq sangat ni...tangan duk tekan badan ikan tu sambil duk beletiaq....
masa duk tekan ikan tu perut duk segah punya kenyang..tapi duk ingat dah nak masak apa sat gi....
pung pang..pung pang..siap masak dah ..jam menunjukan tepat pukul 1pm..la dok tumis tu tumis ni..tak sedaq sampai dah jadi 5 macam..penuh meja untuk makan tengah hari..masa dok suap nasi kemulut..... masa tu dalam kepala hotak duk ingat..... petang ni kalau buat lepat pisang mesti ummp punya..pisang yang beli 3 hari lepas dah ranum sangat...bolih bancuh cucuq udang sekali ..buat kawan dia..buat kopi o ayaq mendidih ...baru kena dengan lepat dan cucuq tu...
masa duk tengah hirup ko pi o..mulut pun penuh dok menguyah cucoq...hangpa duk sat na..aku nak bawa keluaq ayam sat dalam freez..pasai depa kata nak sup ayam malam ni..depa nak makan bihun sup...la cabai melaka tak dak pulak..ha.. tak pa lah ..nanti kirimlah kat sapa 2 yang nak balik rumah nanti..
lepas pukul 9mlm..semua dah berehat tengok tv ..pasal perut pun dah kenyang...yang isteri ka..ibu ka...dok kat dapoq lagi dok tum tam ..tum tam...dok p panas kan lepat pisang tadi..dan duk kepit roti nak bagi makan..anak dan suami..yang dok tengah berehat atau pun duk buat home work....

Tengok tu pengorbanan saorang isteri atau ibu yang sepenuh masa duk kat rumah...dia orang macam ada 25 jam sehari.dan 8 hari seminggu...tidak ada kebahagian untuk dia kecuali apa yang dia buat di hargai..apa yang dia masak di makan habis..kalau dia pakai fikiran dia 10..7dari sepuluh hanya lah untuk family dia...itu hanya masakan ..belum lagi 100 benda remeh dan temeh keluarganya yang lain..dan kadang 2 pengorbanan saorang ibu atau isteri tidak langsung di indahkan....tetapi mereka tetap melaku kan apa yang mereka lakukan..hanya untuk kepuasan mereka...dan untuk melihat anak atau suami mereka tidak lapar...di depan mata mereka...sayangilah mereka ..dan jangan sekali kali membiarkan makanan yang mereka masak..menjadi habuan palastik sampah...hanya perlu kurang sesaat untuk buang..dan bayang kan bila nak prepare berapa lama mereka ambil..dan juga di sediakan dengan hati yang cukup iklas...demi keluarga...
so untuk anak2 atau suami..berilah keseronokan untuk ibu atau pun isteri..jangan benarkan dia masak atau apa saja..2 hari semingu..sama ada anak itu masak untuk ibu nya,,atau suami masak untuk isterinya.....atau pun pun ajaklah.. ibu atau isteri itu keluar makan ..kalau tak dia orang akan terus memasak macam putaran jam....

Sunday, February 22, 2009

nanas kena sumpah


aku dok belek p..belek mai..apa benda alien ni..rupa macam nanas..tapi bukan nanas,,yang aku tau nanas ni bentuk bulat lonjong..tapi ni bentuk seket orang pompuan...pasal apa dia dilahirkan begitu..durhaka kah dia pada masa melampau dahulu...apakah dos mak bapak dia..semasa orang menanam dia dulu..silap bajakan dia..atau tak raksi dengan orang bela dia kah..atau orang tak pernah nampak dia kah..atau dia tak dibentukah walaupun orang tahu dia cacat..kenapa dia dilahirkan cacat..dan keturunan dia banyak pulak tu..apa sumpahan dia membuatkan dia di lahirkan setahun sekali..macam manusia juga...dan adilkah dia dilahirkan berkembar siam dan vietnam..pasal lebih dari dua kehidupan..kenapa dia ada ibu dan anak dia melekat di kaki dia..dan kemungkinan dia tak masak dan berwarna nanas asli..

memang nanas ni nanas cacat y.yang diketegorikan ..cacat yang unik..dan hanya orang yang bertuah saja bolih memiliki nanas ini...kebanyakan anak nanas akan duduk atas kepala ibu dia.tapi ni dia duduk dibawah seket ibu dia...so biar lah apa pun nak jadi kat nanas tu.. dia hanya nanas bukan apa apa pun...yang kita nak hairan pasal dia tu buat apa..bukan dia bagi batu delima pun nak buat tangkal..apa pun tak dak..hanya dia sebiji nanas..tapi mana bolih panggil sebiji..dia bukan bulat pun...ok hanya dia se keping nanas...

cempedak punya ankara..

ni lah cempedak goreng mewah..pasal depa goreng serangkai sekali..malas betui si pengoreng ni..bukan aku yang goreng....


aku tak berani nak makan cempedak..orang tua2. kata cempedak tu banyak angin..so aku pun tak mau makan takut kena angin...seksa kalau kita kena angin..memulas perut..bengkak merata..bonjol sana sini..susah nak bernafas.susah nak tegang kan badan,susah nak bangun..semua susah..tapi pasal apa orang nak makan juga benda berangin ni?..memang manusia ni tak serik 2..dah la dia belanjakan untuk membeli makanan yang mahal dan dah tentu..makanan tu bisa untuk diri dia..tapi dia nak makan juga..degil betulah..

bayangkan cempedak memang sedap.manis,lemak.sedap lah ..apa lagi kalau digoreng..tapi kenalah tanggug akibatnya.pasal dia akan menjadikan kita lemah berjam,jam..sebab angin berkompol...di ulu hati kita..kita akan rasa senak dan tak selesa langsung..kalau kita nak makan juga cempedak goreng..kita kena siap sekali duit kelinik..pasal nak pi ambil ubat segah..dan sesak nafas..dan di nasihat kan juga..kalau ada meeting dalam air cond..makan lah selepas meeting..pasal angin akan keluar tampa bagi notis..kuat pulak tu.busuk sangat..angin cempedak ni....

Thursday, February 19, 2009

kedai mee rebus pak tam terbakaq.lekas lari...api sambaq gas..

ni lah mee rebus pak tam memang sedap rasa dia.................

bang ....mee rebus bungkus 8..kuah buh plastik asing 2 na..sedap ni mee rebus pak tam kat kg subang..memang ramai orang dok p makan ,bungkus ...tak menang tangan pak tam tu..dia sorang2 pulak tu dok buat..pembantu dia 2 orang saja ..sorang buat ayaq sorang lagi hantaq makanan yang dah siap..kat pelanggan ....
aku pun duk la tunggu dia duk bunggkus mee tu dengan anak sedara aku si daniel darjah 6...lama juga lah.... pasai dia nak buat bagi orang makan dulu kat situ...tapi tak pa.. aku ni penyabar lah juga orangnya..yang aku pun p tengah2 hari buta bungkus mee rebus tu pun pasai chu ni dan paklong..popo.pun i mai rumah...nak jumpa kak dayana ..pasai beday dia ari tu..lagi pun hari tu aku malas la nak goreng bihun ka..cucoqka..tak tau kenapa malas sangat hari tu..lagi pun mee rebus pak tam sedap..original.. penang mari..kuah dia pun rasa udang dengan ubi keledek pedas sikit2 ngam lah kira nya..

aku pun park keta jauh juga sikit ari tu ...pasal rasa sibuk sangat kawasan dia tu..tapi selalu aku duk park dekat dengan dapoq dia .. ari tu aku berjalan lah sikit...tak sampai pun 50m..
sementara aku duk tunggu mee rebus tu aku pun duk la bersembang dengan daniel politik semasa..pasal bola..pasal kejadian yang menimpa dia semalam..dia cerita lah kat aku..mami ..mami...semalam kan ..daniel memang nasib baik ..pasal bila daniel keluar aja daripada kereta papa..dan papa jalan saja... ada satu keta park dekat tempat keta papa..ada orang pandu laju langgar ..kemek teruk..keta orang tu...nasib baik dia tak langgar keta papa masa daniel keluar...
daniel dah pun buat sujud shukur...
dalam duk bersembang tu aku nampak mee aku yang 8 bungkus tu dah siap..jadi aku pun bagi duit kat daniel suruh dia bayar ..dan aku pun p lah dekat keta nak sejukan aircond dulu ..pasai panas sangat ari tu..
elok saja injin start aku pun on lah aircond yang sejuk sekali..aku pun pandanglah cermin belakang..aku tengok orang yang makan mee rebus kat kedai tadi lari bertempiaran .gendong anak2 kecil..dan daniel tak kelihatan sekitar 10saat..aku jadi gemuruh ..pasai apa depa semua lari macam ada orang mengamuk?...aku menjadi gemuruh juga pasal aku tak nampak daniel..tiba2 aku jadi lega setelah aku nampak daniel belari dengan tangan nya kiri dan kanan mengangkut mee rebus pak tam.. aku jadi gementar balik pasal keta aku parking kat longkang dan aku nampak api ikut longkang tu..nasib baik dalam keadaan cemas tu ..aku nampak orang ramai cuba nak menolong pak tam..aku betul jadi panik..tak bolih nak tekan minyak sekurang kurang nya 30saat....
Alhanmdulilah semua orang selamat..kecuali pak tam saja yang cedera ringan..kesian daniel dia baru cerita pasal fobia dia semalam..dan dia terkena sekali lagi..dia langsung tak mau sentuh mee rebus tu..kejadian di depan mata dia..dan dia lah orang yang paling hampir dengan dapoq pak tam..dia lah pelanggan yang paling akhir keluar dari kedai mee rebus pak tam....lepas tu mee rebus pak tam terbakar sekali...
kalau lah terjadi apa2 kat daniel aku mesti tak bolih memaafkan diri aku..tapi semua selamat..aku tak sanggup nak muat kan gambar kedai yang terbakar tu dalam blog ni...fobia..

Wednesday, February 18, 2009

mai makan sekali..

yang lala ni lagi senang masak ..hangpa beli lala satu kilo..balik rendam ayaq garam..pasai kita nak bezakan dia... yang mana busuk yang mana elok..kalau busuk dia tekatup..kalau elok dia terjelen..jadi hangpa kutip naik yang terjelen tu...basuh besih dan kering kan.. ambil halia besaq ibu jari,bawang putih 6 ulas..bawang besaq sebijik..tak keralah besaq mana pun..lepas tu belende sampai lumat.. tumis sampai garing dalam belanga...hangpa lempaq lala tu masuk dalam belanga..masukan satu senduk tiram,satu senduk cili saus dan sedikit perasa.. katok serai..buh dalam belanga tu..hampa tutup selama 4 minit yang api dia mesti deras.. hangpa buka tudung tu..hangpa..makan lah apa tungu lagi ..dok panas2..sedap..hidangan untuk yang suka makan ..dia bolih makan sorang2..yang nak kongsi bulih makan 6 orang...



..................................................................................




oiuh sedap nya ikan bawal itam masak masam masam manis pedas...uih memang sedap sangat...


............................................................................


senang saja nak masak ...10minit pun dah kira cukup lama..hangpa tumis halia,bawang merah potong dadu.bawang putih cincang sikit..dah kuning semua bahan tu masukan cabai mesin,cili saus.garam ,gula,serbuk perasa sikit aje.. masuk kan sikit nanas dan timun cincang ..kalau tak dak tak apa..rasa dia pun sedap juga..buh ayaq satu senduk..jangan lupa buh cabai melaka secekak bagi pedas betui2..dah dia mendidih blup..blap..blup..blap..hangpa cedok tuang atas ikan bawal yang dah goreng gareng...makan dengan nasi hangat2 ..kawan kan dia dengan sayur campuq..p cuba la ni juga...

awat yang susah sangat nak pakai tali keledar tu...

sat saja pakai tali pinggang keselamatan tu.model dalam gambar ini cukup takut terpelanting jika berek emejensi...sebab dia memang nak lawa sampai tua...pandai lah sayang popo....
..................................................................................................................


lekas2 lekas2..tarik tali pingang keledar tu..pasai apa?..tu orang bagi lampu..mesti ada polis kat depan..tu lah tabiat kawan2 kita..masa depa naik keta depa rasa susah ssangat nak pasang tali pinggang tu...bila depa nampak polis kalut depa nak tarik tali..sampai kadang2 tetarik gear sekali...kadang2 tergeliat urat belikat punya kalut dan takut bila tengok polis..


memang polis ni tak payah pakai ilmu penunduk ....atau ilmu gerun..dah tentu manusia yang bedosa dengan undang2 akan kecut..depa ni semua takut kat polis... dan takut kena keluar duit rm300 untuk bayar saman...tapi depa lupa ..depa tak pernah takut kepala depa nak bersepai...mata depa nak terkeluar ..tangan depa nak kudung..kaki depa nak terlipat 5..tengkok depa nak terpulas kebelakang....pinggang depa lembek ..pasal tulang depa hancur...depa akan jadi buta..depa akan jadi pekak..depa akan lumpuh seumur hidup..semua kerana alpa dan tak mementingkan keselamatan depa sendiri kalau pun depa tak peduli orang...dan bayaran untuk hukuman alam tu sangatlah mahal.....


depa akan susahkan keluarga depa..mak..ayah..isteri..suami..adik beradik lain..dan saudara mara yang akan simpathi keatas kelalaian depa...masa keluarga mereka untuk melawat dan buah tangan,,tambang bas..tambang lori.tambang kapal terbang..minyak kereta.... lagi banyak dari saman polis....hanya kerana 2saat untuk pasang talipinggang..dan depa rasa susah sangat....ramai orang yang sayang depa..... akan merana kerana depa....depa dah tentu merana seumur hidup..ingat lah orang yang menyangi anda...


jangan cacatkan kecantikan dan kekacakan di tangan sendiri....


pasanglah tali pinggang keselamatan untuk keselamatan ....bukan untuk polis....kesian mak pak..jaga dari kecil nyamuk pun tak bagi gigit.. bila dah besar kita patah patahkan..tubuh kita.....buat apa.........

Monday, February 16, 2009

mertabak pisang..lapaq nya.


oiuu.la ni dah pukui berapa ni..la dekat pukui 3pagi dah..padan la perut aku lapaq ni..jom nak pi turun dapuq sat nak tengok apa ada nak isi perut ni....dah tua 2 ni kadang2 selera merepek.ada ka nak terasa makan mertabak pisang..sebelum subuh..
aku pun p lah buka lemari ais..tengok apa nak buat pagi2 buta ni..memang buta sungguh.. gelap gelimat kat luar tu...orang duk tidoq sedap2..mimpi p new york ka..p cina ka..yang aku dok gagau cari benda makan..pelek sungguh orang tua ni..bukan nak posa pun esok..tapi aku tak peduli perut aku lapaq mengetaq ni...
tiba2 aku nampak roti canai segera..pas tu aku rasa mals pulak nak p goreng dia..yalah pagi2buta bau satu rumah roti canai...nanti jiran ingat aku buat apa mangkit awal 2..dok berbau sedap..macam bolih gerak semua mangkit tidoq...
tapi kalau aku goreng nak kena makan dengan kuah..malas la nak masak kuah pulak..tak pa lah aku bolih masak sadin cabai.. buh asam lebih sikit..buat pedas2..aku pun ambik lah sadin nak p buka..tiba2 ..jeng..jeng.aku ternampak pisang yang pakngah hang ambil kat kebun kami dah masak ranum..aku pun macam rasa ada bintang kat kepala...teringat terus nak buat mertabak pisang..lagi pun dia lebih sesuai nak makan sebelum subuh..apa lagi aku pun tebar lah roti canai segera tu..dan masukan pisang lecek dan campur sedikit susu manis..sedikit garam dan sedikit gula..lepas tu lipat lah sesuka hati..dan di goreng dengan pelanta...
lepas goreng aku pun buat kopi O kampung panas2 aku makan lah dengan pakngah hang..dia pun burung hantu juga... tak tidoq malam....

Sunday, February 15, 2009

happy beday,kakak,happy beday kakak...ye..ye.

haaaaappppyyyyyyyyy bedayyyyyyyyyyyy tooooooooooooo yoooooooooooou..elin sayang iku..ana sayang iku..ica sayang kak dayana...aital sayang kak dayana..diniel sayang kak dayana...chu ni ...pak su...happy beday kakak dayana...sayang kakak...ci mi bolok.. bolok..miya..i love kakak...babah love u..papa.love u..popo..wa ai ni tai cer...abang dadau ,sayang kakak,..daan ramai lagi yang sayang kakak dayana....haapppppppy bedaaayyyyyyyyyy tooo youuuuuuuuuuu.. video

Saturday, February 14, 2009

(kisah benar).ayah...marilah kita susah dan senang bersama..

aku menangis yang teresak esak..bila melihat video ni...aku teringat aku juga mempunyai saorang ayah yang kurang upaya...dan aku selalu ingin bersama nya...sayang ayah,,.marilah kita sama2 memberi perhatian lebih kepada ibu bapa kita..tak kiralah dia kurang upaya atau pun sihat walafiat...selalulah bersama mereka..kerana mereka selalu ingin bersama kita...panjang leher mereka menjenguk...dan sentiasa mengharap kehadiran kita....
kebanyakan dari kalangan kita tak akan sanggup untuk berbuat seperti anak bertuah ini...sejuk perut ibu dia melahirkan nya....kita doakan dia terus berbakti kepada ayah nya hingga keakhir hayat anak bertuah ini..

sedih..sedih...sedih....masih mengalir air mataku..yaAllah kau ampunkanlah segala dosa ibu dan bapa kami..sayangilah mereka seperti mana mereka menyayangi kami sedari kecil....dan kau ampunkan lah juga dosa kami seandainya kami selama ini pernah terlalai untuk mengembirakan mereka berdua....apa lagi mungkin pernah mengecilkan hati dan jiwa mereka...Aminn...

Friday, February 13, 2009

kasut sindelela

ini lah kasut rose perak yang di tempah khas untuk bakal penganti di dunia itu saiz 10...

dalam sebuah dunia... yang di dalam dia ada sebuah keluarga yang pelik lagi tak ketahuan....dan didalam keluarga yang seramai 7 orang itu..ayah ..mak..mak tiri..dan anak 4..anak mak 2..anak mak tiri 2....

Anak mak ni semua perut busuk lelaki dua dua...anak mak tiri ni lagi busuk perut macam mak dia juga....satu khunza(benchong) .satu lagi pompuan asli kisah nya...tapi mereka semua hidup benci menbenci secara aman dan tenteram...
pada satu hari mereka terdengar ada tok batin dari dunia lain...yang ingin mencari menantu perempuan yang jelita dan baik budi pekerti...tapi mestilah mempunyai potongan badan yang cantik..dan hati budi tak kisah lah baik ataupun busuk perut.. untuk di jadikan menantu yang terulung di dunia itu..

jadi mak tiri ni kalut lah nak jolok anak dia kedepan....pasal anak dia pompuan ..sakit lah hati mak pasal dia tak ada anak pompuan.....tapi yang tak di sangka sangka rupa rupanya si benchong tu dah kenal lama dengan anak tok batin tu...dan dia orang dah bercinta dan berkasihan... dan kasihan cintanya tak kesampaian kerana dia benchong...dan kekasihnya mungkin tidak tahu..
dan bila dah heboh berdunia dunia... yang tok batin nak cari menantu ..untuk anak teruna nya yang lembut dan jelita...maka ramai lah yang menyorong anak gadisnya ..yang dia orang perasan lawa dan meletop..
maka bersedihlah si benchong ni kerana kekasih nya di buat untuk menjadi rebutan gadis gadis di serata dunia.....
lalu pergilah si benchong ni menemui kekasih nya yang juga setengah benchong untuk memelan apa yang dia orang nak buat supaya dikahwinkan juga olih ibu bapa mereka...walaupun mereka tak sempurna..
maka selepas dia orang memelan dan plan dia orang pun kira bolih lah di terima di serata dunia...dia orang pun dapat idea yang sesiapa yang bolih pakai kasut saiz 10 dan berbadan ramping dan dada bersaiz kecil... layak untuk menjadi teman hidup anak teruna tok batin tersebut....
jadi semua anak gadis di merata dunia..sangat lah marah dan sedih...kerana tidak dapat memakai kasut saiz 10 yang cantik itu....paling besar pun saiz 8... itupun yang kaki kembang..
maka si benchong lah yang layak untuk menjadi teman hidup kekasih nya itu..setelah dia memilih untuk menjadi gadis sepenuhnya.....lebih lembut dari gadis suci..yang sebelum ini susah betul dia buat pilihan..dan saiz kaki nya pun tak ngam sangat.... dia saiz 10setengah bila pakai kasut yang cantik itu kaki dia bengkok sikit......sekian lah alkisah benchong dengan kasut sindelela....maka benci lah mak ...yang juga mak tiri si benchong itu sekitar 2 dekad.....

Thursday, February 12, 2009

nyam nyam.sedap..

yang ni makan malam..sayur kacang boncis dengan udang segar..timun dengan telur pindang..masak asam nyonya labak masin...ikan sebelah yang bugar di goreng kunyit..

baru habis makan malam dah ingat esok nak masak apa...padan lah perut macam setokin...sumbat sumbat..semua sedap..air masak pun rasa macam srawbery jus..nasi sejuk rasa macam nasi minyak..apa saja yang di hidang semua rasa lazat ..lazat..dan berkilat.....
itu lah orang yang buruk lantak..dia akan lantak apa saja yang ada di depan mata dia...tapi itu pun satu rezeki yang amat berharga dari tuhan..setengah orang ada makanan depan mata pun tak bolih nak sumbat..pasal tak mampu nak buka mulut...pasal mulut dia pecah..

setengah orang pulak nak buka mulut pun tak bolih ..pasal tak sedar koma..yang setengah tu makanan sedap pun tak bolih makan pasal makanan tak halalun..yang setengah tu tak bolih nak makan pasal dah kenyang..

jadi rezeki ada depan mata kita tibai saja jangan duk takut..gemukla..darah tinggi la.kencing manisla..jantung tembus la..rambut gugurla..perut buncit la..punggung naik la..dan bermacam macam la...
tapi harus ingat ..walau macam mana sekali pun kesihatan mesti di utamakan..takut tak bolih buka mulut terus....

Tuesday, February 10, 2009

al kisah cerita janda meletop

ini bukan janda meletop tu..gadis seksi ini tidak kena mengena dengan ini filem....
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

mak intan....................aku nak cerai dengan laki aku siti oii..
mak siti....................awat nya ?dok elok elok nak bercerai buat apa?
mak intan.................dia gila kat janda anak empat tu sampai tak balik rumah...
mak siti....................janda nora tu ka? yang laki dia cerai tu...tak lepas edah lagi tu..dah mengatal dah..
mak intan......................bukan dia gatai saja..dia merenyam..dia mengedik..dia menggoda..
mak siti......................aku memang tak suka dia dari dulu lagi..pakai seksi2..dok jadi bini orang pun dah mengedik..tambah dah jadi janda...lagi menjadi la..tapi kenapa dia hendak kat laki hang? laki hang tu bukan hensem pun..
mak intan.......................memang laki aku tak hensem tapi duit dia hensem tau tak..sebab tu aku kawin dengan dia dulu..kalau tak aku pun tak lapaq..
mak siti..........................Ooo padan pun..yang aku tau janda tu ada bopfren...hensem kaya..sebab tu dia tinggal laki dia..aku rasa laki hang tu perasan kut..kat janda tu...
mak intan .......................mana bolih ..aku jumpa resit dia p soping dengan janda tu..beli macam2..kat aku dia tak beli pun..lepas tu hen pon dok dalam poket dia saja ..tak letak merata dah..bila nak cakap lari jauh2 dari aku..lepas tu suka senyum sorang2..pakai minyak wangi sampai semerbak..dulu sikat rambut pun tak kisah..sekarang ni pakai jel..lepas tu nyanyi lagu mawi..(lagu cinta lagu jiwa)..balek rumah kenyang..aku tengok muka dia macam bunga dok mengembang..dah lah tak hensem buat perangai pulak tu..ni mesti bahana janda mereyam tu..aku geram ..aku geram..
mak siti........................ok ok kau sabar lah intan..tak lama lagi dia sedar lah..dia sekarang tengah angau..
mak intan.......................tengah angau ni lah aku kena ugut dia..kalau dia cerai aku..aku suruh dia keluar sehelai sepinggang.padan muka dia p lah merempat kat umah janda tu...endak janda tu...aku lagi lawa pada dia...cuma aku gemuk sikit saja..
mak siti.......................ko jangan buat laki ko macam tu...nanti tulah..
mak intan........................biar lah tulah ...aku tak perduli aku mesti ajar dia..biar dia gila talak...dari gila janda tu..
mak siti...................mai kita p serang janda tu...aku tolong ko serang dia ..gatall sangat...nak rosak kan rumah tangga orang..jom intan..
mak intan....................jom aku nak cili kan dia gatal sangat nak ambil laki aku...
....................................................................................................................................................................................
jalan jalan sampai lah kat rumah janda tu..nak jadikan cerita janda tu pun tengah bergaduh dengan isteri jiran dia..pasal istri jiran tu pun tuduh dia menggatal dengan laki dia...dia tuduh janda tu sidai kain tak pakai bra..dan saja nak mengoda laki dia ....lepas tu bila salin baju tak tutup tingkap ..saja nak bagi laki dia tak tidor malam...
........................................................................................................................................................................................
istri jiran..................ko memang merenyam..mai aku nak cili kan ko..biar ko ras panas nya..biar ko berendam dalam ais..padan muka ko..mengedik..puih..puih.....

janda meletop...................ehhh tolong sikit ye ..yang ko tu mengintip aku nape?dah rasa terkurang? dah masak tak sedap ke?dah sejok ke? pasal tu ko marah sangat kat aku...ko dengki kan ..aku kan lebih seksi dari ko...ko tak tanye ke laki ko tu..dia mengintip aku kat rumah saja ke..ko tak tanye die ke kat mana die minggu lepas?..ko nak tengok gambar ke..so jangan ingat aku yang gatal.laki ko tu lagi lebih...
istri jiran.....................aabaaannnnnnnnngggggggggg cerai kan ina sekarang juga ..ina tak nak bermadu dengan janda gila ni....cerraaaaaaaiii kannnnnnnnnn..ceraiiiiiiiiiikannnnnnn..

mak intan.....................jom kita balik siti.......
mak siti...........................pasal apa kan kita nak serang janda tu.....
mak intan.......................janda tu memang cantik..memang pedih..memang garang..memang meletop.memang kalau gaduh dia akan menang..dan laki aku memang akan cerai kan aku....
aku nak balik pujuk laki aku....aku nak pakai seksi2 macam dia..aku nak sidai kain tak pakai bra..aku nak masak sedap2 hidang kat laki aku.aku sayang laki aku....
mak siti...................pulak ....aku dah bersemangat nak hentak janda tu...dia pulak..macam insaf..benci aku..padan lah laki dia gila kat janda yang di sukai ramai..dia malas..asyik nak tidor saja..makan pun p bungkus..
mak intan......................siti jom ikut aku p soping..beli baju tido cantik2...beli baju lawa2..aku nak mengoda laki aku sekarang..tak mau simpan duit kat bank..tak mau pakai gelang..nak p inject muka bagi tegang macam janda tu...biar laki aku tak keluar rumah...
mak siti.........................payah lah laki ko nak duduk di rumah..pasal dah pandai pakai jel kat rambut..dah pandai buh hen pon kat dalam poket...ko cantik macam mana pun laki ko dah buta..dah tak ad karen dah........tapi janda tu dia teringat saja ..karen cas satu badan.........
mak intan.........................ko tutup mulut bolih tak ...ikut saja aku....aku tengah semangat ni...
aku nak jaga laki aku...tak hensem pun tak pa...aku takut janda tu tipu dia....dan iniaya dia....aku buat tak apa pasal aku bini dia...



Monday, February 9, 2009

wa sambut chak goh mei....















Ini ah moi makan mulut manyak busaq..dia manyak lapaq oii...badan kecik makan mayak .manyak..tak tau mana simpan....ah moi lu ada campak limau sana sungai ka..lu apa mintak..mau kawin kaaa.....


mai mali makan makan busaq lo...
makan banyak busaq...meja pun busaq..pelut pun busaq..semua busaq...









wa janji wa mesti mau kasi baik wa punya perangai ini taun..




wa janji wa mau teckle itu ah moi ini taun...


wa janji mau cali wang lebih ini taun,


wa janji wau tak mau bunuh dili bila putus cinta ini taun..taun depan mungkin la....


wa janji sama tok kong tak mau tipu wa punya casteme..


wa janji tak mau cakap tipu sama wa punya ah moi..


wa janji mesti mau untung ini taun...


wa janji wa tak mau beli nombor ini taun ...


wa janji tak mau lari dari ah long...wa mau bayar dia punya hutang..


wa janji wa mau tolong wa punya kawan kalau talak duit..tapi mesti bayar interst la...serupa ah long juga la...


wa janji kasi wa punya mama mesedes..wa punya papa hen pon sama rumah banglow..minggu depan wa bakar itu barang..wa punya mak mau tv lcd wa cakap lain bulan wa bakar pasal dia harga ada turun sikit....angkat mesedes dulu...ah ya astro kasi sekali.. mama ..papa..wa banyak lindu..lu pegi syurga tatak tinggal harta sama wa...wa susah..lu lagi minta macam..lu sana syurga tak astro ka?....


wa janji mau kawin ini taun ..tapi itu ah moi banyak sombong... dia mau manyak manyak wang baru mau gipan sama wa...wa mau jumpa bomoh kasi dia jatuh cinta sama wa...kasi dia tengok wa hensem macam jecky chan..pandai kong pu punya...


wa mau kasi dia (wa ai ni sama wa,,wa pun mau wa ai ni sama dia)....


wa sudah habis janji ini taun...wa mau buang ni kam(limau mandrin) dalam ini sungai...


wa mata pejam kasi ingat itu tok kong mesti tolong wa ini taun..dulu taun dia tatak tolong sama wa..dia tipu wa..dia cakap wa bolih kaya tapi wa tatak kaya.wa kaya sekejap ah long kasi pinjam..sekarang wa lali ah long cali..ah long manyak jahat ...wa lagi jahat tak mau bayar dia punya hutang....


chak goh mei..chak goh mei...wa hajat mesti dapat..wa sudah janji....wa sudah janji..wa nama ching long chai sudah janji punya.....

Sunday, February 8, 2009

kawade..selamat menyambut taipusam untuk kawan 2 rapat aku

oii kawan kawan jom kita p tengok orang pijak kaca.....depa pijak kaca tak pakai kasut.....hahahh..depa tak pakai kasut? ..depa pakai apa? depa pakai jin...kaki depa tak luka..kaki depa lembut saja..macam mana hang tau?..aku tengok lah dengan mata aku sendiri..depa pijak api tengah menyala tau..depa tarik lidah depa,,depa tarik telinga depa dengan kail.depa cukur rambut depa..depa pecah kelapa..depa naik tangga sampai kelangit..semua tu aku tengok dengan mata aku sendiri...yang tanya aku tu abang aku yang kena tinggal kat rumah..pasal tak suka rimas 2....

so aku pun sama seronok ikut p pesta masa aku kecil kecil dulu...aku tak akan lupa kawan aku yang nama dia batu male...selamat menyambut taipusam....esok cuti..

Saturday, February 7, 2009

makan di rumah.... makan kenduri...

nasi tomato prunes dengan korma ayam,korma telur,acar rampai,rendang daging dan masak merah udang..huihh sedappp nya..lunch ari nii..tak payah p kenduri la...mai la makan sekali..

La malam ni kenduri.. tak tau apa dia orang nak jamu qb anak beranak ni..tapi tak pa ..dah lama teringin nak makan nasi tomato..aku pun pang pang.. pum pang,,dah siap...hah lega tak sampai setengah jam dah siap nasi kenduri ..walau pun aku tak buat kenduri,tapi makan nasi kenduri.... pasal apa kita mesti tunggu orang buat kenduri baru dapat makan nasi kenduri.

..
pasal nya kalau p kenduri bolih tengok pengantin..bolih jumpa kawan lama..bolih tengok bilik pengantin..bolih mengumpat ..bolih mengata..bolih tunjuk gelang.bolih tunjuk anak dara depa..bolih tunjuk anak teruna depa..bolih banding kan kenduri kak bedah ka yang besar.... atau kenduri kak leha ka yang tak cukup lauk.....pasal nak lawan kak bedah panggil orang ramai ramai tapi budjet kurang..janji mesti lebih besar dari kenduri kak bedah..
bila dah sampai rumah orang kenduri ...mula lah nak tengok baju yang kawan2 dia orang pakai..

kes mengata tunjuk dengan mulut..

.eh noni..aku rasa lijah tu pakai baju bulan lepas kenduri rumah bang din..kalau tak percaya hang tegok gambar dalam hen pon aku ni...la hang ni kak biah oiii sampai macam tu sekali ....hang punya nak lorat orang punya pasai...biar la dia nak pakai 10 kali pun kak biah peduli apa?...


dak la aku bukan nak peduli sangat noni ooii..tapi dia tu duk cerita kat aku p jakarta sampai banyak kali ..p soping baju sampai penuh almari...tu la yang aku heran noni ooiii ..pasai apa pakai baju yang sama ..mai kenduri yang aku pun kena jemput juga...mungkin al mari dia kena kunci kut kak biah oiii
pasal tu dia pakai baju tu jugaa..jom la makan nanti orang lain nak duduk pullak tempat kita ni...

kes mengumpat pasal bilik pengantin....

oooiii dahlia hang tengok dak bilik pengantin tadi?...haa tengok la kak pura ooiiii..pasai apa?...pasai apa warna merah..lepas tu pulak kain satin biasa saja...awat tak buat kain sutera....suruh tempah kat aku tak mau,,nu .....p buat kat nyonya mana pun tak tau..pop pek pok pek,,kak pura dok komplin..lawa lah kak pura ooi..fesen baru la tu..ada ropol2 lagi...yang kak pura dok dengki buat apa..kak pura tu jahit cadar kahwin saya dulu pun macam cadar asrama saja ..tapi saya tak kata apa pun...saya repair bagi elok juga....
alah mak hang tu dahlia bagi dua ratus ringgit nak cadar harga seribu...padan la dengan harga tu..dapat lah cadar asrama...malas la nak cakap ngan kak pura ni..semua tak kena..padan muka dia kak leha tak tempah kat dia.....dok perasan sangat dia tu jahit cantik....dahlia cakap dalam hati saja tak berani...takut kena tampaq dengan kak pura....

kes perut busuk tak bolih tengok pengantin bahagia

cek tak mau p kenduri mak chik leha tu.....cek tak suka tengok muka anak jantan dia tu..dulu janji nak kahwin ngan cek pas tu kawin ngan janda anak dua..buat kenduri besaq 2 pulak..cek ni dah la lawa..pandai macam 2 ..semua ada kat cek..tapi dia nak menikah juga dengan janda tu...janda tu bukan lawa mana pun.tapi kuat bomoh..bomoh sana ..bomoh sini..nak pikat bekas tunang cek...
yang tunang cek pulak mesti dah kena ilmu janda tu....sampai nama cek pun lupa..muka cek pun tak nak tengok..benci sangat kat cekk..tunggula .cek nak buat depa bagi becerai juga..padan muka mak cik leha tu..nak sangat menantukan janda tu...baru hang pa kenai nu siapa mariam...

oiii mariam hang dok bersiap apa lambat sangat nii...mak tunggu dah masam dah kat bawah ni...cepat nak p kenduri mak cik leha hang ..cek meluat kat pengantin jantan tu mak ooii..pasai apa yang hang dok meluat kat dia...lupa kan lah kisah lama hang tu mariamm ooi..hang pun perangai bukan elok sangat lagi 3 hari nak menikah masa tu hang duk kilik jantan lain lagi..sampai tak jadi menikah dengan dia..pastu hang duk tuduh janda tu pikat mi....hang yang salah...jangan duk buat perangai busuk perut hang tu mariam oii.... depa tu saudara mara kita ..jom p juga buat muka teball....mak tu lah buat muka tebal..cek laku lagi tau...jom kita p salam pengantinn..tak mau..mak p lah..cek duk tnag ni,,,ketegaq padan mi tak mau kat hang....

kes tak cukup lauk dan duit salam

awat tadi 5 macam lauk la ni tinggal 3 saja ..panggil orang ramai 2 makanan tak cukup..shuhh..shuhh..limah mulut hang tu kuat sangat...nanti tuan rumah dengaq...biar dia dengaq panggil orang makan tapi makan tak cukup makanan..duit salam ambil dah..patut tadi aku bagi rm5 saja ..kedekut betul....penat aku mai jauh pulak tu makan tak seberapa...tak pa hang ada 3 anak dara tak menikah lagi kak leha ooi..aku tobat tak mau mai dah kalau hang panggilll..hang bukan buat kenduri tapi buat bisnes duit kerok..duit salam....dah la menantu hang tu janda,,nasib baik lawa ....

tu lah salah dua tiga dailog kat rumah orang kenduri..pasal tulah tak mau makan nasi kat rumah ....nak p juga rumah kenduri.....panggil kata macam2 kat tuan rumah..tak paggil kata lagi 10 macam..tu dah jadi adat kita orang melayu..kalau tak mengata atau mengumpat dia akan mati hari tu juga,,,,,





Sunday, February 1, 2009

Popo;;;Popo;;;;; Tikussssssssssss



Ting tong..Ting tong...popo..popo...ana dan elyn ada tttiiiiiikusss
cantik..kecik aje..pandai makan ,,pandai berlari..dia tak jahat..dia nak tidur dengan ana..
dia berak tak busuk.dia dua..dia minum air masak..pok pek pok pek farhana duk rekemen
dan elyn pun tumpang sekaki dok sokong kut belakang kakak dia...


TIBA 2 MUKA AKU JADI UNGU DAN ADA BIRU SIKIT SIKIT..,
YA ALLAH:::::::APA BENDA NI ? HAAH....SIAPA YANG SURUH BAWA PET NI MASUK RUMAH..PERNAH TAK POPO CAKAP
TAK DI BENAR KAN APA SAJA BINATANG MASUK DALAM RUMAH POPO.......OK ,,,OLEH KERANA HEMSTER NI DAH MASUK DALAM RUMAH NI,,,,, DENGAN KAD JEMPUTAN....JADI DIA KENA JADI TETAMU UNTUK SATU HARI SAHAJA....LEPAS TU NASIB DIA AKAN SAMA DENGAN PENCEROBOH PENCEROBOH LAIN...........POPO AKAN """""""" GAM KAN DIA SAMPAI MENGEDIK NGEDIK''''''''''''''''''
HU HU HUA HUA .......kesian pulak aku tengok budak 2 ekor ni menangis macam tengok cerita hindustan.... meleleh air mata ....takut aku menjadi orang yang zalim dalam dunia binatang..tak betul ke aku kata aku nak gam hemster tu....popo jangan lah gam dia ,,,dia baik,,,nanti ana jaga dia....elyn pun,,,,no,,no,,,,sekarang kalau nak juga hemster tu popo akan keluarkan dia tidur dengan kamu 2 orang..biar dia merayap di atas badan ko orang nak tak?...lepas tu dia masuk dalam telinga nak tak? TTTTTTTTTTTTakkk nakkkkkkkkkkk TTTTTTTTaaaaaak nakkkkkkkk...popo ana takkkkkkkk mau...elyn pun...
Ok ..esok pulang kan balik dekat orang yang bagi ni ok,,,and no more pet in the house...

Ok oleh kerana ana dan elyn jadi good girl...dan dengar cakap .... popo ada hadiah....esok ikut popo... kita pergi makan ice cream yang sedap sedap..Ok kissisi kisisi popo...lolok..lolok....
SAAAAAAAAAAYANGGGG pOPo....

Bila Orang susah jadi senang

Aku ni suka la sangat tengok kerenah orang.Tapi yang paling ketara ia lah
bila orang yang selama ni susah, dan tiba tiba dia dapat duit banyak.Ko orang nak tau apa depa ni buat?
  • Dia akan belanja benda yang dia teringinkan selama 20 tahun ini ,walaupun benda tu dah tak kena dengan zaman dia.........
  • Dia akan terasa banyak benda yang dah tak ngam dengan dia ...macam tak kelas konon
  • Dia akan bercakap dengan yakin........macam semua benda bolih di bayar
  • Dia dah mula belajar sombong dengan kawan kawan yang sama sama sesusah dengan nya ...sewaktu dulu..
  • Dia dah pilih kengkawan
  • Dia dah susah di hubungi ....walau pun kita buat kenduri doa selamat...
  • Dia dah cari kawan yang setaraf
  • Dia dah rasa semua masalah bolih di selesaikan dengan duit
  • Dia akan belanja tak kira duit dalam bank berapa baki..
  • Dia dah mula nak kengkawan yang dulu kata kat dia ....rasa padan muka
  • Dia dah mula belanja khianat,benda yang dia tak nak pun di beli juga.
  • Dia nak orang tahu dia dah kaya.....jangan bagi dia layanan macam dulu...
  • Dia akan menunjuk nunjuk kekayaan dia kepada kawan dan musuh
  • Dia pun mengajar keluaga dia menjadi seperti dia juga.ada yang lebih sudu dari senduk
  • Dia rasa nyawa dia beharga sangat.walau pun selalu tak pakai tali pinggang keledar
  • Dia dah mula ragu ragu tentang pemakanan dia..takut makanan kelas 3
  • Lebih malang dia menjadi terlalu kedekut...takut nak keluar duit untuk menderma
  • Lagi lebih sedih dia rasa bila orang nak jumpa dia ingat nak duit dia...
  • Lebih mendidih lagi dia dah berjalan tengok langit,,,,
  • Last sekali dia memang melebih lebih pasal dia ada duit lebih..jadi kita jangan dengki dialebih lebih sangat tu rezeki dia.Cuma kita doa dia menjadi pemurah dan bersedekah kepada yang memerlukan..dan beringat ingat lah ,,,SENANG SEBELUM TIBA NYA SUSAH