Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, October 31, 2010

kebaya siam

ni b aku nak bgi tau hang ..anak aku dah selesai habis dah diploma..diploma apa dia ambik jariah?...alah diploma pereka pesen dia pandai tau..hang suruh lah dia buat baju apa pun dia bolih..dia pandai jait sekali tau b...

la besaq dah anak hang noo..pandai pulak tu...baguih lah..bolih lah dia jait baju aku noo jariah...bolih hai b oii..hang suruh lah dia design baju terletes sekali..dia mesti pandai punya aku gerenti..nanti dia buat hang nampak muda b...betui ka..baju pun bolih nampak muda ka jariah?..

aku pun duk terpikiaq juga kain yang aku beli mahai lah juga..memang kena orang pandai buat baju aku ..kalau tak mesti tak berbalui..atau aku akan merengkam...aku sayang sangat dengan kain tu..bayang kan dah 5 tahun beli ..tak buat baju lagi..takut orang reka tak betui...

tapi nasib baik jariah mai promote anak dia yang pandai jait apa saja..aku percaya lah ..siapa tak kenai jariah..kalau iklan no wahid...tapi aku termakan juga pujuk dia...
duk esok..lusa..aku pun bagilah kain ..p jumpa liza anak jariah..dia pun rekka lah baju tercantik sekali untuk aku..aku pun senyum lah..duduk senyum..malam senyum..masak senyum.dukteringat nak pakai p kenuri kawan kat tempat mewah...
duk urut dada mak b ni..duk sabaq..nak kebaya nyonya jadi kebaya siam....depa duk suruh sabaq sabaq..nak buat apa lagi..sabaq ajalah..dah nak raya haji...sedihhhh...nak buat macam mana orang baru dapat lesen jait baju..tak palah ..bagi semangat kat depa..baju bolih cari..persahabatan penting

lepas 2 minggu..jariah call..b oii..baju hang dah siap mai la ambil..aku pun seronok lah..walau pun 2 minggu siap juga baju aku..nak pakai pun 2 minggu lagi...salamualaikum ..mualaikum salam mak b..mai la masuk..ni baju mak b..p lah trai...tengok lah apa kurang bagi tau..

aku pakai kain dia ..elok terletak..aku trai baju dia..elok juga terletak..tapi aku rasa tangan aku berangin..pasai apa?..rupanya lengan baju tu pendek..awat lengan baju ni pendek?..masa dia reka lengan baju panjang..mana elok kalau lengan pendek..bukan baju siam..baju kebaya...

muka aku dah merah padam ..nak menangis dah..muka aku dah sebek dah...aku pun keluar dari bilik salinan...bukan hari tu design dia lain ka?..awat ni jadi lain?...ni aku nak habag kat hang b oii..semalam elok lagi baju ni..hari ni baru jadi cacat..pasai apa jariah oii..tadi pagi liza gosok ..terbakaq sebelah lengan dia..minta maaf na b...tak sangka...

aku maaf kan lah anak hang jariah oii...tak pa lah dia baru belajaq..tak kisah lah..kain kat rumah pun masih banyak lagi...tapi dalam hati aku menangis..kecewa..baju kebaya aku jadi kebaya siam...aku tak patut  pikaq pasai baju tu... sampai lupa banyak lagi baju yang tak pakai..tapi pasai apa aku tak chengei..depa jampi embuih apa kat tengkok aku...aku baik aja ..tak marahhhhhhhh....

No comments: