Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, November 24, 2011

musim kenduri mai lagi....

banyak ni..kad jemputan..ni duk susun lgi..bila time orang mai memanggil..buka manis lagi mulut..duk jawab..hala..tak dak apa aral inshaalah kami sampai...tapi dalam kepala otak duk pikiaq..macam mana aku nak sampai..masa dia buat kerja kahwin anak dia tu ada kenuri selatan..depa kenuri kat utara..tu pun ada lagi terselit kenuri kat pantai timoq..dalam duk ayaq naik pun depa rengkuh juga nak buat kenuri....pening betui la..macam mana nak p ni..nak hantaq wakil pun ..depa pun sama..kalut juga..kenuri sana sini...tak p kecik hatilah mak chik tu,,sampai cucu no 3 tak habih lagi..


tu macam mana nak buat..telan tercekek  ekor.....luah tercekek  kepala...nak p mai p mai..tak larat dah..bukan nya umoq 20...kalau tak dak kenderaan bolih jalan kaki...ni kalau bejalan alamat tak p lah semua kenuri tu...tailor pun dah nak tutup pintu kedai..duk asyik buat baju kita saja..lepaih tu nak hantaq ari ni nak esok..dia tengok muka kita pun meluat..macam dia tak dak kerja lain ..asyik duk jait baju kita nak p kenuri aja....ni duk pikiaq lagi ni..kalau kawasan sewaktu dangan nya ok juga..bolih lah berarak dari pagi sampai pagi esok..ni bercabang macam ketapang...nak p dalam masa yang sama.....

asalamualaikom...mona oiii...mualaikom salam kak b..mai la masuk..kami duk sebok buat bunga mangga..yalah kak b kan nak kenuri seminggu lagi..takut tak dan..macam 2 nak buat..yang pengantin tak cuti lagi..duk kalut kerja..kita suruh cuti awai depa kata..nak sep cuti nak p bulan madu..hhuueeuihh  lantak p lah kat depa....(hang ni tak tanya ka kat aku ni mai jauh2 dahaga ka dak..duk cereta hai hang dari tadi ..lidah aku duk terjelen dah..dah lah sesat cari rumah hang)dalam hati)....


tuan rumah pun spoting mengalun kan lagu lagi nok..kelass...dah bagi makan..bagi bunga teloq..bagi seronok lagi kat tetamu..caya lah bidin ngan nor..kak b suka lagu jangan pandang tu...depa ni pandai sungguh menyanyi..

tumpang pelamin nak duduk penat,,amboi zee posing lebih dari orang tua2..

kita make up simple aja..pembantu juru make up..mesti standby macam nurse...

jadi peneman pun bolih kak b ni..tak masalah..bila2 aja

ambil gambaq kat pelamin tu mesti..dah mesti dah..nak tunjuk bukti p rumah hangpa..

seronok juga jadi bidan terjun ..sekali 2..tak pa ilmu ada sedekah lah..janji semua meriah..

air asia duk hantaq kami saja ..kenuri sana ..kenuri sini...tak dak orang lain dah..nak p jalan darat takut tenggelam ,,duk banjir sana banjir sini..tapi kami kena nak p kenuri juga..tu yang duk rengkuh tu..tak p nanti orang buat muka bila jumpa..sat gi depa kata amboi tak dapat surat jemputan ka tak mai kenuri kita.....

hamboih kalah pengantin ..lepas tu pengsan 3 hari..nu bb

kalau rumah adek beradek buat kalut sikit..nak seronok..kalau rumah bukan adek beradek duk tengok kut jauh aja lah..

selamat pengantin baru chik dan pakcik..semoga berbahagia..
bergambag saja...bila lagi

.ni  mona oii..ambil lah hadiah ni untuk anak hang...yang ni untuk hang...la kak b ni ..kenuri minggu depan..awat bagi awai2...macam ni lah mona oii..minggu depan kak b banyak sangat kenuri..jadi kak b mai lah awai..yang jauh2 tu supaya sat gi hang tak lah perli kak b..pasai tak mai rumah hang..sama aja  mona oii.

..awai dapat lah bersembang dengan hang...masa kenuri dapat salam  aja.. kak b minta maaf lah no..ni kak b dah p 10 rumah dah ni yang jauh2...cover dulu..hangpa jangan marah na...kalau nak p hari yang sama ..hangpa kena lah kelon kak b  bagi jadi 20..baru bolih sampai dalam masa yang sama...ooiiii macam tu..ka..kak b oi....tak pa lah..mai kita jamah apa yang ada...kerbau takdak lah hari ni...tak pa lah mona oii..kerbau tak dak..ni badak adaa..tu lah cucuq badak ajalah kak b...tak pa aih...ni pun bersyukur dah..

Tuesday, November 15, 2011

Alhamdulillah habis dah dia pulun...

alhamdulilah dah selesai dah kakak jalan kan tugas kakak untuk membuat mummy terasa..setiap penat lelah mummy digunakan dengan sebaiknya..mummy doakan kakak sentiasa berjaya dalam apa saja yang kakak sentuh..aminnn..ni dah habis master kena menikah dulu tau..baru lah p buat phd..takut kalau lepas buat phd baru nak menikah...muka mummy pun dah tak bolih sapu bedak....
nak buat macam iku juga

habis dah  semua..tinggal nak menikah aja....



dia baik ajeeee

muahhhh

bobok bobok iku ....semua..jumpa aja iku..mesti kikih..sebab iku dah kerja...

bolok bolok cucu popo

sayang mummy

sayang papa

abang ,papa..kakak..adek duk jauh nu..
papa dan baba yang banyak membantu untuk kejayaan...best
nanti dah besar ikut macam iku diena tau
shey shey papa

Sunday, November 13, 2011

selamat jalan "AYAH"

Ya Allah ampunkan lah dosa ayah ..berilah ayah tempat yang istimewa..bersama orang2 yang engkau pilih untuk bersama mu...ameen.....
terasa kehilagan ayah yang tercinta..lama juga ayah merana terkena penyakit angin akmar..tapi ayah cukup sabar dan tabah menghadapi nya..semua nya ingin di lakukan sendiri..walau pun kami sentiasa ingin membantu ayah..kerana rasmi ayah memang  tidak suka menyusahkan orang dan anak2..kata ayah.. tak apa..ayah bolih buat.,sehinggalah ayah sudah tidak mampu seluruhnya..baru lah ayah benarkan kami adek beradek membantu ayah..untuk menguruskan keperluan ayah seharian..dapat lah juga kami adek beradek menjaga ayah sebelum ayah menutup mata...

hanya sedikit sahaja yang kami buat untuk ayah..berbanding dengan apa yang telah ayah  buat untuk kami semua ...selama ayah hidup......ayah mengidap penyakit angin akmar lebih kurang10 tahun..dan akhirnya di panggil pulang ke pangkuan yang maha esa..pada hari raya haji malam..kami melepaskan ayah pergi dalam keadaan sebak..tapi Allah lebih menyanyangi ayah..al fatihah untuk ayah..kami akan selalu merindui ayah..ya tuhan kau ampunkan lah segala dosa ayah..tempatkan lah ayah bersama orang2 yang beriman..aminnn....