Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Saturday, May 14, 2011

capati bersegi

kak b ni dengan abg aji ..suka sangat kalau sarapan p kat luaq ,,pagi tsei ka..roti canai ka..tapi yang paling  kami suka makan cepati..p merata compare.. kedai mana yang pandai buat capati lembut dan sedap.....tapi duk selalu p makan kedai pun muak juga ..seka;i2 nak juga makan cepati buatan sendiri...

kak b pun sibuk lah beli tepung atta..nak buat capati sendiri..kak b pun buka lah internet ..belajar macam mana nak buat capati..kak b tengok senang aja..kacang aja..ni cucu kak b pun bolih buat ni...kak b pun ikut lah cara depa duk ajaq dalam internet tu...tapi kuah dall kak b pandai buat.. lagi sedap dari mamak kedai buat..kak b puji diri..yang kak b mampu,,tak percaya tanya abg aji...kak b pun start lah duk membancuh adunan capati tu...kak b ikut betui2 macam yang internet ajag..kak b rasa bangga lah bolih uli tepung macam depa buat..
 lepas aja sejam ..kak b pun canai lah tepung yang kak b uli tu...kak b giling kiri..giling kanan ...tak jadi bulat juga...kak b tak kisah lah..janji kak b bolih bakaq dia..bentuk 3 segi pun tak pa lah...awat dia tak jadi bulat..adunan semua lembut ok..tapi dia ketegaq tak nak jadi bulat...kak b ambil pula doh yang kedua ..kak b giling lagi..tak jadi juga..lama2 kak b pun dah giling dekat 15 keping..macam ada 10 orang nak makan..pun sama dia jadi bersegi segi..macam mana depa giling jadi bulat elok?..kak b giling jadi bersegi segi ni...

kak b tak perduli lah..ni pertama kali buat capati...dah siap kak b bakaq capati tu..kak b pun hidang lah kat abg aji..abang aji tanya kak b..kita ada tetamu ka b oii?..awat nya abang aji oii..bertimbun capati ni...dak aih abang aji oii..ni ekprimen duk belajaq giling..tapi semua tak jadi bulat..cho abang aji rasa..sedap lagi capati b ni..dari mamak..cuma dia tak jadi bulat aja... dalam hati sekali lagi aku buat dia tak jadi bulat..aku akan tukaq dia jadi kuih gunting..baru puas hati aku..

No comments: