Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, August 29, 2011

Esok raya ka?

Tengok kiri tengok kanan..depan belakang..semua orang kalut duk melilau nak cari barang2 untuk nak membuat persediaan di pgi raya yang mulia...kak b pun tak ketinggalan sama deras dengan orang ramai tu...duk selit sana duk selit sini...bila jumpa kawan2..depa duk tanya..esok jadi ka raya?...la macam mana kak b nak jawab ni..kak b nak p tengok anak bulan kat mana ni...tapi selalu kak b akan bagi tau.

.tap pa lah cek oiii..raya ka tak raya ka...kita masak aja..bukan nak basi pun kan ada peti ais besaq van sekolah..kita simpan ajalah..bila nak pakai bawak keluaq perangat..makanan pun fresh..bukan macam orang dulu2..kalau tak jadi raya depa masak esok tu habih semua basi..kesian kat tok nenek kita dulu2 kan..

La ni senang..kalau katakan esok raya takdan nak buat apa pun takpa...adek beradek mai kerumah.order aja.kentaki ka..piza ka..beger ka..tak dak nak susah apa cek oii..jangan supermarket tutup sudah..selagi supermarket buka ..dapuk kita bolih buat kat situ...tapi ni cereta orang tak dan nak bersedia ..
Tapi kak b memang dah siap2 bersedia..baju raya ka..kuih raya tu adalah sikit saja tak dak orang nak makan cek oi..tapi yang lain semua dah siap..kalau mai raya rumah kak b macam mai food court..macam2 ada..selagi
ada barang dalam peti ais semua kak b masak...jadi tak daklah masaalah sangat nak jadi raya ka dak....kak b raya hari2..kan ka baik kalau macam tu..takdak la kitau duk tunggu tengok anak bulan baru nak masak..ni duk hujan hari2 mana nak nampak anak bulan.
..

Thursday, August 18, 2011

rosak puasa aku dan dia...

surung aja kat tempat dia..dah tentu tak menyusahkan orang...
bulan posa ni toksah duk tajam sangat mata..duk tengok apa saja orang tak kena...kak b pun nak tutup mata takut tak boleh jalan nanti..takut radong habis benda depan mata..tapi nak tengok juga apa yang jadi di keliling kita ni...ni nak cereta sikit.....ari tu kak b p giant nak p beli barang nak masak buat buka posa lah..
kak b buh kereta kak b elok saja kat parking..kak b pun masuk lah dalam p beli apa yang patut..tak dan kut setengah jam kak b keluaq lah p kat kereta kak b...dalam kepala otak kak b sambil duk tolak troli tu.... sambil duk pikiaq nak masak apa bagi abang aji makan ni...sambil duk surung troli...tiba2 sampai dekat kereta ...kak b tengok ada tiga troli duk belakang kereta kak b....la macam mana kak b nak keluaq ni..awat depa buat macam ni..menyusahkan orang betui la..p lah buh kat tempat dia balik..macam mana dia ambil tadi...

awat lah duk buta perut sangat depa ni..kak b percaya orang yang buat ni mesti orang yang baik2..mesti orang yang dia nak cepat balik takut tertinggal sembahyang zuhur..mesti dia nak masak dan panggil orang mai bukak posa kat rumah dia..kemungkinan  kalau tudung dia terselak dia nak betuikan takut nampak aurat dia...mesti kalau dia dengaq orang duk mengata kat orang dia akan teguq.."jangan mengata  berdosa''..macam dosa dalam dunia ni satu saja..dosa yang lain tak dak...dia tak tau apa yang depa buat tadi..lepas isi barang dalam kereta depa.?.depa bolih ubah troli kat belakang kereta orang..dan depa tau orang punya kereta tu mesti nak kena ubah troli depa kat tempat lain supaya orang tu  bolih keluaq...awat depa buat perangai macam tu...

kak b dalam kaadaan panas2 terik  tu pun..tolak lah troli depa satu persatu...hari tu dalam keadaan tak sedar..posa kak b rosak pasai duk beletiaq kat depa...posa depa pun rosak pasai duk buat perangai penting diri...
kak b nak pesan nu kat hangpa semua toksah duk buat perangai yang menyusahkan hidup orang na..bayangkan kalau orang yang kurang upaya macam mana?..kesian kat depa..buat apa pun mesti pikiaq orang belakang cek na...

Sunday, August 7, 2011

happy beday abang aji..baba..

nasib baik tolong tiup..kalau tak terbakar kek

terima kasih mak cik ita ..p cari kek untuk beras...

ni pisau sayang..lepas tiup potong..

miya ni bedagak lah..macam kek dia pulak..tu kek baba lah amoi..miya punya 9/8/11..is coming...

anak manja baba ni ..selalu nak sibuk2 ..

selagi tak penuh screen ..selagi tu tumpang sekaki..semua natural beauty tak pakai mek up tajaan...

baba muda lagi lah baru 29 tahun..pusing kan no 2..