Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, November 25, 2010

alah akak kawinkan aku dah selesai

duk gelak apa depa dua ni.....tu mesti duk mangata kat orang tu..apa lah depa  duk mengata...
kak b oiiiiii..lawa kak b ari ni...tapi kenapa muka kak b ni nampak tesion aja...kak b demam ka sakit kepala?...tapi walau macam mana pun kak b tetap maintain kan erni.....ya lah rima kak b ni dia kalau nak bercakap dia gelak dulu...tu yang kita nampak dia lain tu ari ni...pasai dia tak gelak dia senyum aja..ni mesti ada yang tak kena dengan dia ni.....

laaaa... hangpa dua orang ni lah selalu ngusik kak b...tak dak ..lah ..kak b biasa aja..cuma kak b pening sikit kena hujan semalam..kan la ni musim sakit..musim hujan lah katakan..... ni yang hangpa senang sangat duk ajak kak b mai minum ni...kedai hangpa tutup ka?..kak b pun lepas magrib ni ada dinner dengan kawan lama.....tapi petang macam ni tak pa aih...hangpa ni lah kak b suka tengok...orang lain bermadu juga.tapi dengaq nama pun tak bolih..ni hangpa ni macam kawan karib..p mana pun dua dua...suka kak b.....
apa dia..hangpa nak suruh kak b p minang sapa pulak ni..?...duda anak tiga nak kawin anak dara ?..bolih bolih.siap semua kak b p jadi emceee aja.....

kak b oii...badli p jumpa kak b kan?....dia nak menikah kan..? dengan janda tu kan..? kak b tau kan... ?
(dalam hati ku yang dah kecut ni...mampuih la aku ..ni depa ajak minum ka?..nak mai bagi aku sakit jangtung?..aku nak kontrol ladylike)....ya lah rima..erni..oii...pasai apa laki hangpa nak menikah lain?...apa yang hangpa buat sampai macam tu?...hangpa berdua ni kak b tengok lengkap segala..awat yang dia merela sangat nak p menikah janda tu?,,hangpa mai habaq sat kat kak b ni....ni yang kak b nak marah ni...((((  eh eh perlukah aku kata macam tu kat depa..lantak lah bukan laki aku laki depa..tapi sama juga..kalau laki aku..padan lah muka aku )))))

kami tak mau nak cerita apa pun kat kak b ni...kami tau dah abang badli dah cerita dah kat kami ...dia nak menikah dengan janda tu kan? ....
jadi hangpa setujulah?...setujuuuuuuuu kak b oiiiiii.....betui ka ni rima oiiiiiii?..betui kak b....kak b p lah minang..tak pa hantaran kami buat....kak b tok sah lah duk risau...duit hantaran pun kami bolih kongsi bagi..kami sayang abang badli tu kak b oii....((((  depa ni perli aku ka ?..lain macam aja..dak kut nampak iklas sungguh ))))))...
kalau macam tu senang lah hati kak b....tapi kak b tak nak p minang lah..nanti kak b p cari orang lain...laaa kak b ni....pasai apa kak b tak nak p?..tak mau lah..nanti lepas badli..harun..lepas harun... jiman..tak mau lah...nanti orang cop kak b..p minang untuk laki orang..tak mau lah..hang habaq la kat badli kak b tak mau tolong dia..maap na...cari lah orang lain yang lebih sesuai..hangpa pun bolih p minang kat laki hangpa tu..apa salah nye?....((((dalam hati aku senannnng sangat...tapi aku kontrol tunjuk muka tak suka..))))..
mai la kita minum ..ayaq kopi ni dah sejuk dah...

kak b ni bukan saja tukang p minang ..tukang masak pun bolih...
hang dua ni mai dari mana ?...kami dari hospital tadi..hantaq abang badli...p buat madical chek up...madical check up?...badli tu sakit apa?..dia kena penyakit mini market...semua cukup...tu yang nak bagi dia menikah  lain tu..supaya ada orang jaga dia..kami ni kan buat business ..kalut....tak dan nak layan dia....kalau ada orang yang sayang dia... bolih jaga dia ...baguih sangat lah kak b  oii... oooooooooooo...tak iklas la hangpa dua orang  ni..tak dapat payung emas tau....//tak pa lah kak b oii...kami tak mau lah payung payung mas tu...tak pa lah bagi aja lah kat janda yang dia suka tu..kami bagi free....mana bolih macam tu.....tak kisah apa lah kak b oii..janji kami dah buat keputusan muktamad..kami nak p sain ni..bagi dia menikah ...bagi dia seronok...

((((depa ni iklas kah?..nampak macam geram aja.janji tengkuk aku dah lepas tak kisah lah hangpa nak buat apa pun....aku tetap tak nak p minang kat hang badli oii walaupun dapat lampu hijau..aku tak mau..no no.no ...))))))













Wednesday, November 17, 2010

alah akak kawin kan aku part 2

pening kepala kak b dok pikiaq..ketaq habih kaki tangan..takut depa mai serang..aku benci kat hang badli oii
mualaikom salam....la cek..lama tak call kak b ni..ada hai apa?..kak b terus jadi ketaq kaki tangan terima panggilan yang tak terduga di akai dan fikiranku..ah macam tajuk lagu pulak..dengan hati yang risau...kak b pun control hemsem..dan menjawab panggilan yang agak maut juga...la rima awat lama tak call kak b ni yang..ni mesti ada hai ni..kalau tak ..tak kan nak call kak b...ni kak b oii..bila kak b free nak ajk kak b p makan sedap2...rima nak ajak kak b p mana makan?...kak b masak lagi sedap...

tengah bawa kereta duk pikiaq apa lah depa nak buat kat aku ni..ni semua pasai laki depa yang miang aku yang kena tanggung jawab..aku rasa nak tenyeh si badli ni..biaq dia tau..jangan duk mai menyusahkan aku...
mai la kak b oii..orang nak belanja ..asyik kak b saja yang duk ajak makan...bila pulak kami nak ajak kak b p makan belanja kami ?...dalam hati aku lagi la bertambah ketaq..kami?..kami ni bermakna dia bukan mai sorang.. haha ok lah..bila?...petang ni..oiiiiii mampuih aku...rima nak mai dengan sapa?..ha kami dua lah kak b oii..dengan adek saya ni lah kak b oii...lagi lah aku ketaq..dia nak mai jumpa kak b..dengan madu dia..mampuih aku..

aku tak salah apa pun..laki dia yang suruh aku p minang janda tu...aku tak mau dia nak putuih kawan lah,,nak p rumah orang tua lah..macam2 dia buat gila kak b benci lah...ok tak payah mai ambik kak b..kak b p seniri lah bukan jauh pun...

elok saja rima letak talipon..kak b pun mengetaq tangan call badli...oooi badli..hang kat mana ni?..mampuih dah kak hang ni..mampuih dah...pasai apa kak b oii ?..mau aku tak mampuih..bini2 hang panggil nak jumpa kak b..petang ni jugak..apa kak b nak habaq kat depa ni?...hang betui lah cari penyakit..pas tu jangkit pulak kat kak b ni..aku duk elok2..hang mai bagi masaalah...laki aku bela aku gemuk2 tak bagi susah hati..hang pi bagi aku susah hati....

kalau depa berdua marah kat kak b..kak b hantaq orang pukui hang..baru hang tau..samseng ka dak aku ni...ni senyap saja hang dengaq ka dak?....denngaq la ni sampai panas telinga kak b oii...hang panas telinga aku panas hati..//ok lah..kak b nak siap ni p jumpa depa..
takpa walau apa pun terjadi aku mesti masuk sebelah bini2 dia ..pasai aku kenai depa..depa baik dan sayang kat laki dia..aku tak perduli janda tu..aku bukan kenai dia pun..aku tak mau p minang dia..aku tak mau..aku nak bagi tau badli aku tak mau p..

aku nampak dah kedai tu..orang tak ramai sangat...mana bini2 badli ni...tak nampak pun...takpa aku tunggu sat...""pap"" belakang aku orang tampaq..punyalah terkejut aku...rupanya depa yang aku tunggu...salamualaikom kak b..mualaikom salam rima..erni...apa habaq hangpa?...habaq baik kak b...duk la..mai la kita bersembang...

memang kami nak bersembang dengan kak b ni...kami nak tanya kak b ..abang badli mai jumpa kak b kan....ha dia mai jumpa minggu lepas..apa cerita?...tak kan kak b tak tau cerita kut..kak b kan dia punya pakar rujuk....ya rima..erni..dia mai jumpa kak b..nak suruh p minang...tapi kak b tak p lagi..pasai kak b nak tanya hangpa dulu...kalau hangpa tak bagi kak b tak lapaq p minang janda tu..(selamat rasa sikit depa tak cengei dengan aaku)..

tu macam mana..hangpa setuju ka dak?...

QB////...kita sambung cerita ni ok....nak tau apa depa jawab kat kak b...haaa:::: depa dua jegei kak b dan cakap ?????????????????........................

Friday, November 12, 2010

alah akak kawin kan aku

cincin dah siap ada kat dia dah..nak menikah sungguh si badli ni..betui2 cai penyakit..
hang ni kan badli dah ada 2 orang bini pun hang nak p minang janda tu jugak buat apa?..pas tu suruh kak b pulak tu p minang..hang ingat apa?..kepala kak b ni besi ka?..orang tak bolih katok..hang ingat la sikit..kalau hang  nak cari penyakit..hang p cari sorang2..tok sah duk mai rengkei sekali tau dak?...

la kab b oii..tolong lah p minang dia ..cinta dalam hati ni terlalu kuat..tak mampu nak melawan tau kak b....oooooooootak mampu melawan ..bila hang kena cincang dengan bini bini hang... baru hang tau....kak b tak nak tolong hang....biaq hang busuk kat situ..nak bagi misi bagi yang langsung tak meriah....

kalau kepala kak b kena tekan macam ni macam mana?..hang nak tanggung jawab?..bini hang tu badan 2 kali kak b tau..tak pasai2 kak b kena duk hospital..kalau dia tekan kepala hang tak pa lah jugak>.
aku dok pikiaq juga pasai si badli ni....dia ada duit banyak..kalau nak kawin 10 pun dia bolih..tapi dia nak buat apa menikah ramai2..kan kah bagus dia p melanncung..senang2 hati..tak payah balik nak pikiaq nak berkelahi dengan bini bini dia...orang nya muda lagi....panjat gunung jerai tak ada masaalah..tapi kenapa dia p jadi bodoh nak tambah masaalah pun aku tak tau lah si ngok ni...


bini bini dia lawa macam ni pun dia nak menikah lagi..apa yang tak kena..kita pun tak tau..yang kak b tau semua kena..yang tak kena dengan jantan ni ja..dia memang gatai nak menikah..tak bolih tahan dah..ada pula tu orang sayang dia..heran sungguh lah kak b ni...
bini tua dia.... buat bisnes pinggan mangkuk dan macam2 asesori wanita..pendapatan dia memang banyak ..tak habis nak makan sampai pencen...bini muda dia buat bisnes produk jamu pun banyak pendapatan dia...dia sendiri buat bisnes macam2 duit dia pun bertimbun...(......eh eh ;kak b ni kira duit dalam poket orang lah macam dia tau sangat....)....semua dah ada kat dia..ni ..yang aku heran dia nak p menikah satu lagi tu nak buat apa?...

kak b.. saya cinta sangat dengan dia kak kak b oii....alaaah yang no 1 dan no 2 dulu pun hang cinta setengah mati juga kan..ni pun hang cinta setengah mati juga....hang ni nak bercinta dalam hidup hang berapa kali ni badli oii...?.. kak b oi kak b..kalau kak b tak p minang dia kan..saya tak nak balik rumah bini saya dua2..

hai pasai apa pulak hang letak beban kat tengkuk kak b ni badli oii?...kalau kak b tak nak juga hang bolih buat apa?..memanglah saya tak bolih buat apa kak b....tapi saya akan sedih dan nak lari..ooi badli hang ni umuq dah dekat 50 tahun dah..hang nak lari p mana?..saya nak lari p rumah orang tua2...hang jangan duk melawak kat sini badli oii..satgi aku katok hang dengan payung ni baru hangtau....

dah lah bagi tugas mengerunkan kak b..nak ugut pulak tu..memang orang jantan ni kalau dah miang semua dia bolih buat..gatai sungguh hang nu badli..badli oii..bolih dak kak b pikiaq dulu macam mana nak selamat kan kepala kak b ni..dari kena hempuk dengan bini bini hang...depa dua dua baik dengan kak b..hang pun sama..macam mana kak b nak buat ni.....??;''@@&%^(()& fhenin...

(.....  cerita ni kita bersambung na cek..pasai dia kak b tengah nak pikiaq..macam mana nak pujuk bini bini si badli ni..silap hari bulan kepala kak b depa hempuk..bukan senang,,nanti kita ingat nak mendirikan masjid..tapi tiba2 aja taufan 2 yang sedia ada ni melanda..makna nya sunami sudah tiba...takuuuuut..aku benci kat hangbadli..bagi aku susah..tapi( I L TRY)

Monday, November 8, 2010

deepavali

kak b suka saree macam ni lawa dan sexi kan..tapi tak berani nak pakai..perut tak cukup nipis...
pagi2 lagi kak b dengan kawan dah bersiap sedia dah nak p berjalan rumah kawan yang berugama hindu...kak b pakai sari..siap buh bunga meloq kat kepala..kat rambut sapu minyak lenga sikit..nak bagi sama saja bau di hari istimewa tu...kak b nak p rumah meena... kawan lama kak b..dia panggil mai raya kat rumah dia minggu lepas..

dia habak ... kak b mai tau.... mak saya masak macam2 nak jamu kak b dengan kawan2 lain..kita nak masak kari ayam sepesel bagi kak b makan...jangan risau ayam kampung kami beli kat pk ali...halal..nanti nak buat goreng peria yang kak b suka tu..mai tau.

semua dah siap dah ni..sorang lagi yang tak siap..dia buat apa ?..dah pukul 12 dah meena pun dah melisah duk tunggu kita...aku cukup tak berkenan dengan si leha ni ..kalau nak p kemanapun mesti dia lembab..duk make up apa la..susah sangat ni..hari ni kan hari depavali..hang tak payah lah nak buh bedak ..hang lumuq kunyit sudah..dah nampak beseri dah..hang pun dah lawa dah.

ni juriah  oii..hang call sat si leha tu... dia duk kelebek apa ? berejam dah tak siap ni..ok lah kak b oi..menjujunjung perintah...lekaih la duk junjung perintah apa?.perut dah mengedik ni lapaq.meena duk tunggu kita dah tu..nanti putu mayam dia rasa sama aja dengan tosai..masam semua..lekaih call..

oii best nya mandi dengan saree sekali...kak b nak buat lah ..benda yang sama dengan kawan2 nanti..
ha ni nak call lah ni...la kak b oii tak dak ceradit lah..hang ni juriah oii macam budak sekolah lah..duk pakai ceradit buat apa lagi..pakai line lah..murah..hang nak mengata ka? nak mengumpat berjela ka? pun tak berapa duit tau... tak pa..mai kak b nak call dia....oii leha oii..awat hang tak mai lagi...dah lambat dah ni..kita duk janji dengan orang hang duk melenggang apa lagi kat rumah tu...

dah mai dah... ondeway ni kak b oi..sat na sat na.. dari jauh kak b nampak dah kereta dia...elok saja dia parking ..dia keluaq aja kereta...terbeliak mata kami tengok dia...lawa nya dia ..ni leha oii.. kak b nak tanya hang ni nak p mana?..nak p beraya lah kak b oii...awat beberan sangat ni.?..kalah pengantin bolliwood...kan raya hindu....mestilah beberan ..baru lah meena suka..jomlah... lapaq dah ni kak b oii...tok sah duk beletiaq lagi...kak b  pakai sari juga..tapi takdaklah pakai gelang kaki sampai ke paha..tapi perut hang yang terkeluaq tu lawa lah .. macam tepung kuih pau yang dah kena uli..lembut sangat...

jom p la...sampai saja kat rumah meena..meena dah tunggu depan pintu rumah.."Selamat Hari Depavali Menaa" ...terima kasih ..mai semua masuk kita makan..kita raya..ok..seronok meena kawan2 datang...

Wednesday, November 3, 2010

hujan.hujan.

huee hueee huee mengeletaq kak b ni ...dari semalam sampai hari ni rasa macam duduk kat negeri sejuk2
masa kecik2 dulu kalau hujan macam ni mak  ngan ayah buat sampan kertas bagi kami main adek beradek..pandai depa tak payah keluaq duit .tapi kami adek beradek seronok sampai lupa nak makan...
aja...duit api dah save dah tak payah econ..tak payah kipas..tak payah ais batu...peti ais pun bolih tutup dah..pasai semua benda tak basi ..negeri sejuk la katakan..che che che ..kak b pun berangan lah yang air hujan tu macam salji aja..terbang melayag layang di ruang angkasa...tapi cayaq bila sampai kat depan kak b...
tapi bila hujan macam ni kan...kederat pun tak sampai gear tiga...buat benda semua ikut irama..longlai..lemah lembut.dan semua aktiviti jadi macam lagu mak inang...semua gemalai..yang laju bila makan..macam lagu disko..apa dak nya bila hujan perut kita sentiasa lapaq..makan tak sampai 2 jam lapaq lagi..satgi nak makan tu..satgi nak makan ni...tak kerin tangan duk masak makanan yang lazat2..masak seniri pasai tak bolih keluaq lah tu...tapi kak b memang suka masak seniri..sedap..semua secukup rasa...

laa..kawan2 mengata pun tak cal pulak pagi ni..ni semua rasanya pasai malas nak keluaq la tu...depa tak p merket ka?.. duk kat rumah duk masak macam2 lah tu....  tak habis lagi  ka barang2 dapoq depa? tak kan auto refill kut?..tak palah tak duk kacau depa..biaq lah dapa  menikmati musim saljan yang indah ni...tapi macam mana pulak kak b ni..takan nak duk sengap saja..makan dah nak meletup perut..nak buat apa semua dah siap..yang tak siap nak mengata saja lagi...

lepat pisang lah yang paling senang nak buat.. layoq daun,.belender pisang..masuk tepung gandum, gula,santan.balut dan kukus..senang sangat..
kak b pun kata tadi tak nak kacau kawan2 tapi ..tup tup ada semehes pulak masuk ni...dari mana pulak ni?..la dari jariah...semehes nya berbunyi begini..  " b oii aku nak masak mee kuah petang ni..hang mai la makan kat rumah aku..kawan kita adalah 3 ka 4 orang nak mai sekali...lagi pun aku nak terima kasih kat hang ..kerana tak marah anak aku gosok lengan baju hang sampai terbakaq mai la"

kak b nak jawab apa ni..kalau tak p tak patut sangat..dia dah sungguh2 panggil..nak buat majlis terima kasih pasai aku tak marah anak dia..baik juga hati dia..dia tak mau kita simpan hati...oklah .kak b pun semehes " tq..aku p lah ...hang nak apa2 dak ?..lepat pisang ada ni..aku bawaklah sekali.." dalam hati aku ingat bila hujan semua nak duk rumah..rupanya nak keluaq juga..tak dak program kita buat program....tapi tak nak mengata lah musim hujan..takut petiaq....