Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, February 3, 2012

Lama tak bertemu

La ni macam macam benda yqng kita nak buat,,pastu banyak pula benda share ni main peranan..jadi susah betui lah kita nak focus.. satu benda yang seronok..kita kata yang ni seronok..ada lagi yang lain seronok..

Sebab tu kak b lambat duk update status ni..pasai buat benda seronok banyak...maaflah kawan2..ni nak mula balik lah mengata..sebab lama dah tak mengata..kira lama juga lah tak buat dosa kering..tapi bukan mengata yang bahaya..mengata yang memberi pelajaran." bolih belajar dari pengelaman..tapi seblum kak b buat cerita baru..jom mengata sikit..pagi tadi kak b buka pintu rumah kak b nampqk kucing..comel bukan main..tapi belemouh..kucing lawa tapi tak jaga...lapq pulak tu ..nasib baik ada makanan bunny..bolih lah kak b sumbat...bukan lah nak bekera..tapi jaga lah kucing sendiri elok...beli mahai2 biag belemoih..heeh hehh..geli kak b nak pegang..rasa macam nak mandikan spa pun ada kat dia..pas tu bolih gomoi....

Thursday, January 5, 2012

Tak lambat ka nak ucap happy new year2012

kalau buka aja hand phone keluaq duit ali baba kan ke best..pas tu duit tu jatuh ketak ketuk atas riba...
Kalau dulu buka saja hand phone..berderet macam anak itek pulang petang...punya lah ramai duk hantaq msg happy new year.siap dengan doa lagi..terima kasih lah kawan2 yang masih ingat mengingati sesama lain...kita pun sama hantaq ucapan kat depa...selagi ada nombor....

..semua kita hantaq..kalau seribu nombor seribu oranglah dapat masg..cukup saja bulan..dan bill sampai..bulat biji mata..awat banyak sangat pakai bulan ni..sampai tak percaya..yang kita guna biil kita sendiri...sampai p mintak nak tengok statement ..takut syarikat talikomunikasi tu tak betui kut...bila sampai kat counter ..Nah amek kau...betui rupanya..memang aku pakai sebanyak tu...

Tapi kawan aku sebanyak tu ka?..nahi nahi..tum piar ka he...tu dulu lah..tapi la ni dak dah..semua depa hantaq kat fb..senang tak payah sekupang pun..siap dengan gambaq kita ,gambaq depa..gambaq sesiapa...janji free..dan semua seronok..tak payah nak pekecik mata duk cari nama kawan nak hantaq ucapan..hari jadi ka..kawin ka..beranak ka.nak habaq becerai ka..senang sangat...kannnn
selamat menyambut tahun baru 2012 kepada semua anak beranak.kengkawan.yang di kasihi....kami tetap sama dan  lama..tapi tak apa sambut jugak..pasai tiap2 tahun duk sambut...

Satu dunia tau..ingat tak orang dulu2 duk kata hangpa nak habaq satu dunia ka.a.ha masin mulut depa..memang la ni nak habaq apa pun memang satu dunia tau...jadi olih kerana satu dunia tau..kak b ngan abang aji nak ucap kan selamat taun baru..dan sentisa lah kita berazam..tok sah kira masa..

Friday, December 2, 2011

nasi goreng sambal petai

nasi goreng sambai petai ni emang enak..kalau nak resepi pm aja kak b kat fb..terasa udang kering impot,,cabai bagla yang pedas sangat dan aroma rempah yang terpilih...isi ketam yang segar,,,auuummm...

2 minggu lepas kak panggil lah kawan mai rumah...tapi masa tu dah pukul 3 petang..kak b dah siap goreng karipap frozen..ada agaq2  santan kegemaran abang aji...pas tu kak b ada goreng cucuk2..ada berbola udang,bebola sotong.bebola ketam...kira cukup lah untuk 5 orang makan...kak b pun dah buat ayaq teh,,dan kopi o..sap seng..memang sedap kopi o dia...kak b buat juga ayaq aihs..kut2 ada yang dahaga.al maklum lah musim hangat pagi sampai petang..hujan malam...

depa pun sampai rumah...teruih depa habaq kat kak b...kak b oii kami ni lapaq ..belum lunch..lagi..tadi kami p sale dekat jaya jusco..macam ada..jom lah nak p ..esok pun kami nak p lagi...laa kesian kat hangpa..punya besaq jaya jusco tu ..punya banyak restoren..hangpa tak dan nak makan ka?...tak pa..kak b dah buat siap dah..mai kita duk kat taman kita makan2 dalam taman...seronok sikit...la kuih aja ka kak b..kami lapaq nasi...memang lah kuih ..nama pun minum petang...awat perut hangpa besaq mana sangat?..tak cukup ka 5 biji karipap sorang...ada cucuk2 lagi..makan lah dulu..tak cukup nanti kak b tambah lagi..

oii kak b nasi tengah hari tadi tak dak ka?...ada ...tak pa ...hangpa makan yang kak b hidang tu dulu..nanti kak kakb buat nasi goreng petai.. apa dia?..nasi goreng petai.?..tak pernah dengaq pun  kak b oi...awat takut pangsan ka?.. makan nasi goreng petai..dengaq nama sampai terbeliak biji mata hang siti oii..orang malas masak macam hang memang la..dengaq nama lain sikit..terkejut...hangpa duk sat na..

krieng kariang..kraung ,seriay/seriay...nah siap dah..ambil sat eda...p hantaq kat taman..tunggu makanan tu tau....takut kera buat buat kenduri kat luaq tu.... huiiiii huiiihs..enaq bangat ni..kak b ooii..bolih minta dak resepi pelek ni...amboi..dah masuk dalam perut hang 2 pinggan hang kata resepi pelek  pulak nu.. nah tambah lagi..pas tu hangpa sambung p soping kat uptown pulak..jangan lupa makan malam sekali tau...

Thursday, November 24, 2011

musim kenduri mai lagi....

banyak ni..kad jemputan..ni duk susun lgi..bila time orang mai memanggil..buka manis lagi mulut..duk jawab..hala..tak dak apa aral inshaalah kami sampai...tapi dalam kepala otak duk pikiaq..macam mana aku nak sampai..masa dia buat kerja kahwin anak dia tu ada kenuri selatan..depa kenuri kat utara..tu pun ada lagi terselit kenuri kat pantai timoq..dalam duk ayaq naik pun depa rengkuh juga nak buat kenuri....pening betui la..macam mana nak p ni..nak hantaq wakil pun ..depa pun sama..kalut juga..kenuri sana sini...tak p kecik hatilah mak chik tu,,sampai cucu no 3 tak habih lagi..


tu macam mana nak buat..telan tercekek  ekor.....luah tercekek  kepala...nak p mai p mai..tak larat dah..bukan nya umoq 20...kalau tak dak kenderaan bolih jalan kaki...ni kalau bejalan alamat tak p lah semua kenuri tu...tailor pun dah nak tutup pintu kedai..duk asyik buat baju kita saja..lepaih tu nak hantaq ari ni nak esok..dia tengok muka kita pun meluat..macam dia tak dak kerja lain ..asyik duk jait baju kita nak p kenuri aja....ni duk pikiaq lagi ni..kalau kawasan sewaktu dangan nya ok juga..bolih lah berarak dari pagi sampai pagi esok..ni bercabang macam ketapang...nak p dalam masa yang sama.....

asalamualaikom...mona oiii...mualaikom salam kak b..mai la masuk..kami duk sebok buat bunga mangga..yalah kak b kan nak kenuri seminggu lagi..takut tak dan..macam 2 nak buat..yang pengantin tak cuti lagi..duk kalut kerja..kita suruh cuti awai depa kata..nak sep cuti nak p bulan madu..hhuueeuihh  lantak p lah kat depa....(hang ni tak tanya ka kat aku ni mai jauh2 dahaga ka dak..duk cereta hai hang dari tadi ..lidah aku duk terjelen dah..dah lah sesat cari rumah hang)dalam hati)....


tuan rumah pun spoting mengalun kan lagu lagi nok..kelass...dah bagi makan..bagi bunga teloq..bagi seronok lagi kat tetamu..caya lah bidin ngan nor..kak b suka lagu jangan pandang tu...depa ni pandai sungguh menyanyi..

tumpang pelamin nak duduk penat,,amboi zee posing lebih dari orang tua2..

kita make up simple aja..pembantu juru make up..mesti standby macam nurse...

jadi peneman pun bolih kak b ni..tak masalah..bila2 aja

ambil gambaq kat pelamin tu mesti..dah mesti dah..nak tunjuk bukti p rumah hangpa..

seronok juga jadi bidan terjun ..sekali 2..tak pa ilmu ada sedekah lah..janji semua meriah..

air asia duk hantaq kami saja ..kenuri sana ..kenuri sini...tak dak orang lain dah..nak p jalan darat takut tenggelam ,,duk banjir sana banjir sini..tapi kami kena nak p kenuri juga..tu yang duk rengkuh tu..tak p nanti orang buat muka bila jumpa..sat gi depa kata amboi tak dapat surat jemputan ka tak mai kenuri kita.....

hamboih kalah pengantin ..lepas tu pengsan 3 hari..nu bb

kalau rumah adek beradek buat kalut sikit..nak seronok..kalau rumah bukan adek beradek duk tengok kut jauh aja lah..

selamat pengantin baru chik dan pakcik..semoga berbahagia..
bergambag saja...bila lagi

.ni  mona oii..ambil lah hadiah ni untuk anak hang...yang ni untuk hang...la kak b ni ..kenuri minggu depan..awat bagi awai2...macam ni lah mona oii..minggu depan kak b banyak sangat kenuri..jadi kak b mai lah awai..yang jauh2 tu supaya sat gi hang tak lah perli kak b..pasai tak mai rumah hang..sama aja  mona oii.

..awai dapat lah bersembang dengan hang...masa kenuri dapat salam  aja.. kak b minta maaf lah no..ni kak b dah p 10 rumah dah ni yang jauh2...cover dulu..hangpa jangan marah na...kalau nak p hari yang sama ..hangpa kena lah kelon kak b  bagi jadi 20..baru bolih sampai dalam masa yang sama...ooiiii macam tu..ka..kak b oi....tak pa lah..mai kita jamah apa yang ada...kerbau takdak lah hari ni...tak pa lah mona oii..kerbau tak dak..ni badak adaa..tu lah cucuq badak ajalah kak b...tak pa aih...ni pun bersyukur dah..

Tuesday, November 15, 2011

Alhamdulillah habis dah dia pulun...

alhamdulilah dah selesai dah kakak jalan kan tugas kakak untuk membuat mummy terasa..setiap penat lelah mummy digunakan dengan sebaiknya..mummy doakan kakak sentiasa berjaya dalam apa saja yang kakak sentuh..aminnn..ni dah habis master kena menikah dulu tau..baru lah p buat phd..takut kalau lepas buat phd baru nak menikah...muka mummy pun dah tak bolih sapu bedak....
nak buat macam iku juga

habis dah  semua..tinggal nak menikah aja....



dia baik ajeeee

muahhhh

bobok bobok iku ....semua..jumpa aja iku..mesti kikih..sebab iku dah kerja...

bolok bolok cucu popo

sayang mummy

sayang papa

abang ,papa..kakak..adek duk jauh nu..
papa dan baba yang banyak membantu untuk kejayaan...best
nanti dah besar ikut macam iku diena tau
shey shey papa

Sunday, November 13, 2011

selamat jalan "AYAH"

Ya Allah ampunkan lah dosa ayah ..berilah ayah tempat yang istimewa..bersama orang2 yang engkau pilih untuk bersama mu...ameen.....
terasa kehilagan ayah yang tercinta..lama juga ayah merana terkena penyakit angin akmar..tapi ayah cukup sabar dan tabah menghadapi nya..semua nya ingin di lakukan sendiri..walau pun kami sentiasa ingin membantu ayah..kerana rasmi ayah memang  tidak suka menyusahkan orang dan anak2..kata ayah.. tak apa..ayah bolih buat.,sehinggalah ayah sudah tidak mampu seluruhnya..baru lah ayah benarkan kami adek beradek membantu ayah..untuk menguruskan keperluan ayah seharian..dapat lah juga kami adek beradek menjaga ayah sebelum ayah menutup mata...

hanya sedikit sahaja yang kami buat untuk ayah..berbanding dengan apa yang telah ayah  buat untuk kami semua ...selama ayah hidup......ayah mengidap penyakit angin akmar lebih kurang10 tahun..dan akhirnya di panggil pulang ke pangkuan yang maha esa..pada hari raya haji malam..kami melepaskan ayah pergi dalam keadaan sebak..tapi Allah lebih menyanyangi ayah..al fatihah untuk ayah..kami akan selalu merindui ayah..ya tuhan kau ampunkan lah segala dosa ayah..tempatkan lah ayah bersama orang2 yang beriman..aminnn....

Thursday, October 27, 2011

kenduri berkelah

seronok aja duk tepi pantai macam ni..tak payah buat apa pun tak pa..tenang aja..tengok ombak kan..kak b suka..pantai cenang ni..tambah lagi adek beradek ramai kat sana...makan ikan pun depa p tangkap..nak makan ulam depa p kutip ..jadi p kenuri 3 hari 3 malam..berkelah pun 3 hari 3 malam..bagi sama adil..
kak b duk siap la nak p kenduri kahwin adek sedara kak b...punya lah seronok nak p kenduri dia..sampai kak b buat baju 3 pasang..kak b sangup bayaq dua kali lipat kat tailor tu...janji siap baju kak b..kak b bawak anak sedara ..bawak cucu kak b//bawak kawan2 kak b..bawak anak kak b..ofkosla abang aji tak akan nak tinggal...

kak b pun talipon lah kawan2..habag sana ..habag sini...dailog dia senang aja...oii hanpa jangan cari aku na..untuk masa seminggu..tentu lah depa tanya..manalah nak p kawan mengata depa ni?....kak b pun habaq..aku nak p bercuti..hei kata nak p kenduri kahwin adek sedara..ni kata nak p bercuti pulak..apa ka b cakap ni?...heit..pasai apa hanpa marah kat kak b pulak.?..bukan lama pun kak b nak p bercuti/kenduri kahwin..sat aja seminggu..penuh la pahala hanpa dalam seminggu tak mengata kat sapa2...

depa duk heran kat kak b..kata nak p kenduri pasai apa pulak nak p bercuti....kak b pun biaq lah depa duk berimpun tanpa kak b..biaqlah depa mengata kat kak b..biaq la pahala depa dapat kat kak b..tapi pahala depa pun bukan yang fresh punya..ada lah sikit kut..macam pahala kak b lah juga..cukup makan...

kak b pun kesian juga kat depa ni..kak b ...duk ragu nak ambil hai kak b..kak b pun semehes lah depa semua...berbunyi begini..""" alah kenduri kawin adek sedara kak b tu kat pulau langkawi..mestilah kak b bercuti sekali..seronok2..dan makan daging kerbau fresh..lembut aja..suka kak b..puaih hati hanpa?..nak ambik sangat hai kak b...lepas tu depa balas balik semehes kak b..nanti kirim pinggan mangkuk na kak b..ha ya lah... hampa ingat kak b bolih bawa masuk lori ka..kalau bolih bawak masuk lori kerbau pun kak b angkut sekali....