Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, August 23, 2009

Poligami Pening Lalat


agak nya seha pandai masak untuk cik halim kut...tapi mariam pun tukang masak juga....sedap nya ikan sepat goreng tu.....

kita sambung kisah mariam dengan suami yang di sayangi...kami kawan kawan cik halim pun heran sangat ..pasal apa dia p menikah lain sedangkan mariam tu cukup serba serbi..tak kurang apa pun elok semuanya...suatu hari tu aku ni ..rasa macam tak bolih nak tidor selagi tak ambil hal si maraim dengan halim tu..
nakdi jadikan cerita ..akupun terjumpalah... cik halim kat tempat repair aircond...aku pun bagi salam kat cik halim..dia pun jawab dan menoleh kat aku..la kak b ka.. buat apa kat sini...saja lah halim oi.ni kereta anak kak b tak dak gas..dia naik keta sampai berpeluh..kesian juga kat dia kan.. nak p kolej hari hari....amboiii ....aku dah mula setat nak buka cerita..sejak menikah muda ni kan cik halim nampak gagah nu..dan berseri...ha..ha.. la kak b ni duk melawak dengan saya..hai duk melawak apa cik halim oii.sungguh hai..
tak perkenai pun orang baru kat kak b..bolih lah kak b ajak mai makan kat rumah..kak b masak gulai kepala ikan sedap tau...mai la berjalan kat rumah kak b...tak pa lah kak b oii..duk susah 2 buat apa...
la awat lambat sangat toke ni buat econ ni..hang punya bila siap..tak tau lah kak b oi..dia kata 2 jam lagi..
dalam hati aku hish..ni peluang baik ni..bolih p minum kat kedai sebelah..dan bersembang dengan cik halim...
ni lim mai la kak b belanja hang minum kopi..kopi dia kau juga kat sebelah ni..ada roti kirai cicah kuah durian...ha bolih juga lah kak b..jom..
aku pun oder lah roti kirai cicah kuah durian tu 8 keping..kopi o 2...ni halim kak b nak tanya la sikit bukan nak ambil hal halim...apa kurang nya si mariam tu yang halim p menikah lain..jangan marahlah kat kak b no..nak tau saja...
tak dak salah apa pun kak b oi...mariam tu elok semua ..saya sayang kat dia ..tapi kenapa hang p cari lain..sebab saya rasa saya mampu..dan saya suka kat seha tu jadi saya menikah lah dengan dia...tu macam mana tu hang nak hendel mariam dia duk merana la ni.....lama2 dia terima lah kak b oi hakikat yang dia dah bermadu...lagi pun seha bukan menyusahkan saya sangat,,dia berdikari..cuma sekarang sya lebih kerumah seha ..berbanding kerumah mariam..sebab mariam dah tak suka nak layan saya..jadi saya dan mariam renggang..bila orang tengok dia... ingat saya tak adil kan..depa pun mengata lah kat saya..apa salah saya depa duk mengata kat saya..duit saya yang p menikah..duit saya yang belanja untuk rumah tangga saya..diri saya yang duk rasa phit manis nya beristeri 2..depa bukan tahu apa pun cuma sedap mulut saja nak mengata kat saya....
saya suka orang macam kak b ni..mai terus tanya saya apa yang terjadi..jadi kak b faham kan ..saya menikah lain pasal saya nak menikah bukan mariam yang kurang atau salah..kalau saya salah pun hanya di mata mariam bukan kawan2 mariam atau kawan2 saya atau keluarga saya..tapi dia orang nak jadi mariam pasal apa..depa bukan isteri saya..jadi saya tak rasa bersalah langsung tentang perkahwinan saya ni..
kak b.. oi kak b..awat tak makan roti kirai tu...tadi nak makan sangat..oh ya lah .mai la kita makan....halim oi..
(Qb tak tau nak komen apa..dia bercakap macam ketui ais telus jernih...tap[i sebagai orang pompuan Qb kesian kat mariam..dia pernah masak udang petai kat kak b..tapi biar lah dia orang hendel rumah tangga dia orang...selamat penganti baru lah cik halim(cakap dalam hati)takut mariam dengar...dia kata dia menikah pasai dia rasa nak menikah..bukan pasal apa pun bolih menikah juga orang lelaki ni nu.....

Monday, August 17, 2009

poligami oh poligami


..semua orang impikan saat2 indah bersama orang yang tersayang....maka kita kenalah... perlihara kasih sayang supaya sentiasa subur walau pun panas dan hujan sering melanda...kerana kasih sayang memerlukan kedua dua nya sekali......

cisssss...dengar aja poligami semua perempuan jadi mata terbeliak?..macam tercekik biji nangka..pasal apa mesti jadi macam tu..?.eh..eh.memang lah .macam tu.mana bolih cek nak kongsi laki... tipah oii..langkah mayat cek dulu...lagi pun laki cek sayang cek sangat ....tak pernah nampak pompuan lain lebih lawa daripada cek tau...(kata2 angkuh ..dari saorang isteri yang dah di madukan olih suami setia nya.itu...4 tahun dulu..) apa beza nya sekarang dengan 4 tahun dulu..dah tak lawa ke mariam tu..sampai laki dia p cari pompuan lain...yang tak berapa bergaya macam si mariam tu..banyak juga kurangnya isteri kedua cik halim ni .dari isteri pertama nya..dari pandangan orang luar..tapi apa istimewanya di mata cik halim?..mesti ada istimewa nya isteri kedua dia ni..tapi apa kurang nya isteri pertama dia yang telah 20tahun di kahwiini nya tu..memang lah tak kurang langsung..sayang nya kepada mariam tetap sama....cuma masanya sahaja yang kurang kerana telah terbahagi 2...itu yang selalu manusia ni silap...yang kurang bukan kasih sayang tapi masa untuk berkasih sayang...kerana sebagai manusia kita hanya ada 24jam sehari..tak kira siapa kita ..kita tak akan termampu untuk tidur 3jam satu hari..
jadi merana lah isteri tua ni... kerana dia merasa suami nya tidak menyayangi lagi akan diri nya yang selama ini setia......dia pun mula lah mengurangkan lagi masa nya yang hanya tinggal separuh dari biasa .....dia sepatut nya menunggu suami nya pulang pada petang untuk minum teh tak mahu lagi menunggu suaminya seperti biasa.... membuat suami nya tidak mahu pulang kerana tidak ada teh untuk di minum bersama isteri tua nya..ini bermakna bukan suami nya yang tidak mahu bersamanya..tapi dia yang menghindarkan nya..konon nak menunjuk dia merajuk..dan memberontak..berharapan...supaya suami nya akan memberi perhatian lebiih kepadanya..tapi mariam salh tafsir..macam mana si suami nak memberi perhatian kepadanya..sedang kan mariam sendiri menjauhkan diri dari suminya nya..dan suaminya terasa mariam menyisihkan nya..ini membuat suaminya memerlukan teman untuk berbual dan berbincang tentang kebingungan nya untuk menyakinkan mariam yang dia masih sayangkan mariam.... walaupun dia telah berkahwin lain....tapi mariam tahukah yang cik halim tak berubah kasih sayang nya?.....mungkin mariam tak tahu..
apa dia buat ..?bila dia tak mahu melayan suami nya yang telah memadukan diri nya...dia akan pergi mencari kawan2 yang bersimpati kepadanya..yang menyokong nya..dan juga yang mengajar nya perkara nagativ untuk dia peratikan nanti dirumah..
lepas itu dia akan menuduh suami nya tidak ada masa untuk nya..tidak menyayangi dirinya..tidak peduli kan dirinya...tidak sayangkan keluarga nya...dan dia akan memburuk burukan suaminya ..yang selama ini dia memuji..apa bezanya kebaikan suaminya dahulu dan kejahatan suaminya sekarang...bezanya adalah dahulu suaminya hanya miliknya...sebenar nya dirinya sahaja yang tahu suaminya begitu bertangung jawab..dan baik kepanya dan keluaganya.tetapi olih kerana dia tidak memiliki suaminya sepenuh hati..jadi kebaikan suami nya juga terhenti bila dia tidak lagi menpercayai suaminya..... terhentilah semuanya mengikut kata hati nya...dia sebenarnya di pengaruhi olih diri nya yang terlalu beremosi...
(kita akan sambung cerita si mariam ni...kenapa dia di madukan olih suaminya yang begitu setia dan menyayanginya.bukankah mariam lebih bergaya dari madunya..siapa madu nya si mariam yang tengah beremosi ni?)

Friday, August 14, 2009

berita terkini flu babi..


kalau kawasan indah macam ni ....tentu seronok nya kehidupan kita kan... sungguh bersih dan segar di kampung halaman...jauhilah dari virus virus buta.....

mana bahaya flu babi ke ? flu ayam?..

kiat duk bercerita pasal flu babi ni...kita tak tahu siapa musuh kita yang duk dalam selimut..kita tak tahu..sungguh tak tahu..kita ada suami tapi suami kena kat tempat kerja..kita ada anak2..dia orang dapat kat sekolah..kita ada ramai keluarga.. kita tak tahu siapa yang akan bawa balik kerumah kita..kita ada isteri mungkin dia dapat di pasar...so kita hanya pasrah..
apa yang kerajaan buat setakan ini ..tentang flu babi..almost nothing..just watching...semalam qb dengar statement dari menteri kesihatan kita.. dia kata 98% pengidap sembuh...hanya 2% pengidap yang meninggal dunia....dari satistik terkini adalah 4 kali ganda peratusan gelobal..umpamanya hong kong hanya 4 kematian dari 6,400kes..(o.o6%)... indonesia 3 kematian dari800..(.37%)..philipines 8kematian dari 3,200kes(.25)...
so angka kematian kita amat tinggi peratusan nya.. dari 3,000kes dan kematian kita sudah mencapai 56 disaat ini..hanya 3 minggu sahaja...so angka 2% kematian untuk rakyat malaysia tu.sesunggguhnya amat lah mengerikan.... ..apa yang kerajaan kita buat untuk mencegah dari belarutan.?..macam tak ada apa pun..suruh basuh tangan dengan sabun..jaga kebersihan..yang sudah pasti... keluarga diraja pahang menjadikan ini amalan turun termurun..tak kan tangan tak bersih kut duk kat istana..tapi kena hinggap juga...moga mereka cepat sembuh...
apa lagi lah patek yang hina2 ini...takut..takut..
suruh pakai musk...tapi besar mana virus tu..kalau dia lebih besar dari oxijen yang kita hidu ok lah..bolih tapis..kalau dia lebih kecil..sama tak payah pakai lah..susah nya hati aku ....nak buat kenduri pun... nanti orang tak datang...takut nak berkumpul.....aku pun ......tak nak p rumah depa....
macam mana ni ...beras ,gula barang2 nak buat kenduri semua dah beli...tak kan nak baca yasin tutup mulut..pasal kalau dah tutup mulut ...rasa macam nak tutup mata jua..nanti baca lain....dengar lain..tok sah buat lah... kenduri...tok sah lah duk jumpa orang...mengerikan..
buat sembahyang hajat online aja lah..ajak kawan buat sembahyang ghaip...minta dijauh kan...sekarang ni kan...
apa yang kerajaan mesti buat ...kerajaan mesti mengumumkan..kawasan hitam..dan buat perintah berkurung dikawasan tu..orang luar tak bolih masuk..orang dalam tak bolih keluar...macam cerita zombie kampung pisang...itu pun tak tahu lah ok ke tak...ini cadangan sahaja....sahaja.......malas la nak sambung ..sambil menulis pun duk hati duk dap duk dap...

(mengikut peringatan dari WHO....sebanyak 20% SELURUH RAKYAT MALAYSIA berkemungkinan di jangkiti flu babi ni...so bermakna dalam satu keluarga suami ,isteri,dan 3 orang anak ..saorang berkemungkinan di jangkiti...apa nak jadi ni..Qb takut....) termasuk kita kah?.....dapatkah kita berlindung?...kita hanya berlindung kepada Allah yang maha kuasa...

Thursday, August 13, 2009

flu babi



minum lah bayak air...dan ambil vitamin secukup nya..yang lain kita serahkan kepada Allah..yang maha mengetahui di langit dan di bumi...
.........................................................................................................................................................
Ya tuhan kau jauhkan lah kami semua dari wabak yang tidak mengenal sesiapa kami ..keci,besar,tua,muda,perempuan ,lelaki...dan lelapuan..hanya doa sahaja yang dapat kami panjatkan kepada mu yang maha pengasih lagi maha penyayang...kau letakan lah dinding kebal untuk melindungi kami semua...tak mengira siapa pun kami ....AMIN>>..

Kita mesti peka dengan penyakit ini...

1,,kita tak tahu macam mana bentuk penyakit tu..
2..kita tak nampak bila dia berdepan dengan kita...
3...kita tak tahu sama ada kita dijangkiti atau kita rasa kena sakit tu..
4..kita hanya di beritahu ,,demam panas,batuk.sakit tekak..dan lain2 ..
5..sebab demam ,batuk,sakit tekak...memang biasa bila kita jadi lemah atau kena demam biasa..mungkin dalam kehidupan kita kita sudah berpuluh kali kena demam..cuma kita di beri nama macam2..demam panas,,demam.kura..demam selsema....demam terkejut..demam bentan dan bermacam2 demam....walaupun kita rasa kita demam seakan sama saja.tapi bila demam badan kita lemah..kepala kita pening..mulut kita pahit dan tak selera nak makan...muka kita merah...badan seram sejuk...tapi selepas kita makan ubat kita akan baik paling lama pun 5 hari.. sekarang ni... kita tak tahu dah demam apa..semua dah bercampur aduk...jadi kita kena jaga kebersihan diri kita dan keluarga..dan setiap orang perlu berdoa.di jauh kan dari flu babi..yang menjadi ancaman...
mencegah...
1,,sentiasa jaga kebersihan diri dari hujung rambut ke hujung kaki..
2,,elak kan keluar rumah dan bersesak jika tak perlu.....
3 makan makanan yang di masak sendiri dah tentu bersih..
4..jangan window shopping..
5,,jangan berkumpul di tempat tertutup yang tidak ada angin keluar masuk (seperti dewan..cinema...kalau dalam kereta sembur anti kuman..
6..jangan blind date..
7..jangan bawa anak keluar bermain main di tempat yang ramai orang pakai musk..
8.kalau rasa nak demam dapat kan ubat di fharmasi dulu..takut nanti baru rasa nak demam dah pegi hospital terus kena demam..pasal yang dah pergi hospital tu memang dah demam..kita tak nak dijangkiti kerana kita pergi menyerah diri..
9...jangan berpeluk dengan kawan lama..takut kita atau dia tak berapa kuat anti body...
10..jangan duk sebut sangat nama flu baby tu..
11..buat sembahyang hajat beramai ramai..untukmenghalaukan wabak itu....
7...sekian lah pesan QB..kalau ada lagi yang perlu di tambah tolong lah tambah dan tokok..
sebab ini kepentingan kita bersama....

Tuesday, August 11, 2009

lokan masak cili biji cempedak


sambal lokan yang dah siap untuk di hidang...cubalah..

lokan mesti di rebus dulu

ini lah lokan rope nye lokan tu..pada sesiapa yang kurang arif..tentang makanan laut...

resepi untuk lokan masak cili biji cempedak..
3 kilo lokan....direbus..dikopek kulit... semangkuk..biji cempedak yang siap direbus dan dikpek kulit nya..
satu senduk cili kering belender..satu sudu besar minyak..
(satu biji bawang besar..satu sudu belacan..di belender sekali dengan cili)..1 sudu kecil garam.
serbuk perasa sesuka hati.1sudu kecil gula...3keping asam keping...bawang besar di potong bulat untuk hiasan...
cara menumis sambal lokan ini..
1..masukan cili yang dimesin dengan bawang dan belacan tadi.
.dalam minyak yang dah panas..
2..kecil kan api..masukan gula,garam.serbuk perasa..dan sam keping..suku cawan air..
3..biar semua bahan2 tu mereneh selama 15 minit....selepas sambal tadi dah naik minyak..
masukan lokan dan biji cempedak..siap untuk di hidang..

Thursday, August 6, 2009

beli belah berpada pada....



(ha ....bukan susah sangat orang jantan nak pilih baju dalam orang pompuan..bagi saiz saja..pas tu bungkus bawa balik kat rumah..mesti orang pompuan rasa shahdu dan seronok,,.NI QB NAK BAGI TAU ..ORANG POMPUAN NI DIA SELALU MARAH KAT BIBIR SAJA,,,PAS MARAH DIA AKAN LEBIH SAYANG...TAPI JANGAN AMBIL KESEMPATAN..TAKUT DIA MARAH BENCI..AYO YO..)
ok cerita yang lalu kita sambung.......
yang aku ni jadi hairan juga...pasai apa beday dia ..dia yang beli prezen bagi isteri isteri dia...pasai apa depa tak beli bagi dia?....yang dia ni duk muda lagi ....pasai apa p kahwin ramai sangat..?.sampai dia jadi gila meroyan sorang2...aku tengok muka dia kan.. nampak dia begitu cemas sangat.macam orang tak bolih habis kan projek dan payment akan kena potong...dia ni kerja ka?.. bisnes.?...aku nampak macam kontrator klass E...aja..pasai tu dia p soping tempat macam tu..tempat ada2..
tapi kalau dia bekerja mesti dia bergaji 5 angka...walau pun dia sendiri gergaji 3 mata...tapi kalau dia bekerja mesti tak dak masa nak layan isteri2 dia yang tercinta...sambil aku melayan fikiran aku tentang jantan meroyan ni kan..aku terkejut bila dia ..panggil aku..kak..kak..pasai apa kak diam saja ..tadi ramah sangat..
aku pun buat muka bodoh konon2..sms sapa2 saja...(eh dia ni aku dah bagi tumpang kerusi yang aku jumpa dulu.dan bagi minum ayaq tebu kotak yang aku beli kat laki aku.....pasai dia nak pengsan..buat perli aku pulak..mintak balik ayaq tu baru tau..dahaga terjelan lidah..)
dek..oi dek..adek ni..ada berapa orang isteri ?..maaflah kak tanya ni..pasai tadi adek aada cakap beli prezen untuk isteri2 adek..oooo patut la kak diam tadi..rupanya nak tahu berapa isteri sayA.dia meneka aku..(kurangajar jantan ni)dalam hati....ok kalau kak nak tahu sangat pasal saya...nama saya haslam..saya ada 3 orang isteri dan satu bekas isteri...laaaaaaaaaaa..awat ramai sangat isteri 2 hang cek oi...apa nak buat kak..saya ni dah lah hensem..lawa pulak tu..duit tu tak lah banyak tapi saya mampu untuk membahagiakan semua isteri2 saya...anak saya ada 5 dan anak tiri saya ada 2...saya tinggal kat damansara...semua isteri2 saya tinggal berdekatan..saya tak nak depa tinggal jauh dari pada saya..susah saya nak berualang alik kerumah depa nanti...
laaa..kak..... kesian kat adek ni tau...pasai apa la ...tak dak penyakit hang cari sakit...yang hang pi menikah ramai 2 tu.. buat apa?..sorang kan dah cukup...ya lah kak..sama saja saya menikah sorang pun dia duk cemburu,,tu yang saya menikah ramai tu.. senang depa bolih cemburu..... kat saya sekali....jadi yang cek berpeluh tu kenapa?..saiz apa yang cek lupa..?..malu lah saya nak bagi tau kat kak..malu apa?,,yang hang bagi tau kat kak...hang menikah ramai tak malu pun...tak akan nak bagi tau saiz baju dalam isteri2 hang malu la sangat awang oi....
ok..depa nak saya prezen depa baju dalam seksi dan cantek..beropol ropol...tiap2 tahun saya beli baju tidok. kadang saya beli lah apa kat depa..kadang 2 saya lupa apa yang saya beli....tapi taun ni depa nak baju dalam..semua sekali pulak tu...tu yang saya mengelabah ni ... saya takut tertukaq saiz....jangan duk menggelabah cek oii..mai kak tolong hang..nak tak.?.kak lebih tahu hal ehwal orang perempuan..la ni hang bagi tau kat kak..yang tua tu dia bolih pakai t.shirt hang tak?..bolih kak.. tapi longaq sikit..ok saiz dia 34 cup A...yang tengah tu dia besaq mana?..kalau dia pakai t.shirt saya ni kan... macam pakai baju tidoq..ha..ok saiz dia 32 cup.C....yang kecik tu badan dia besak mana...yang kecik tu kalau pakai t.shirt saya ketat kat dada...sambil tersenyum malu si haslam tu..ha ok..yang kecik tu hang p beli kat dia saiz 38 cup D...hang mesti tak salah punya..depa mesti sayang kat hang..pasai depa mesti ingat hang juru ukur bertauliah.....
kak ni pandai nu..terima kasih banyak kak oi....kak ni orang utara ka...saya orang teping...ok..saya rasa mesti ngam punya semua saiz tu........dalam banyak2 saiz tu yang mana satu saiz kak?....melawak nu kak..jangan ambil hati.......ok kak..ni kad saya..kita jumpa lagi satu hari nanti...ok..happy beday prezen boy....aku lihat dia bergitu gigih nak membuat semua yang disayangi senang dan gembira...walau pun dia tak karuan langsung...tapi lama mana dia bolih menjaga hati2 manusia yang tak pernah puas itu..hanya tuhan yang mampu menjawab...eh eh aku ni yang duk jadi gila sorang2 pasai apa....duk susah hati pasai orang buat apa?...tutup bab....ya otak ku,, erase lah cerita haslam ni dari fikiran ku.....

orang jantan pun ada yang gila menyopping juga..



((gambo hanya hiasan sahaja..saorang suami memilih baju tidur sexi untuk sang isteri tercinta....romantik nya..roman tika di amor...)

pi mai .p mai...pi mana jantan ni ..dari tadi dok kehulu kehiliaq..macam kucing hilang anak..duk cari apa.sat naik tingkat atas ..sat turun tinggkat bawah..kat supermarket mewah juga lah katakan..apa dia cari pun tak tau..kat tangan dia dah merenduh dah beg kertas ala lima bintang...
aku duk perati dia dari tadi..dia nak beli apa lagi jantan ni..sepuluh jari dia dah penuh..
aku rasa teringin sangat nak ambil hal dia..nak tanya dia ...dia shopping banyak sampai merenduh tu ..untuk siapa...bila dia nak bagi kat depa benda yang dia shopping tu...dia ada anak beranak ramai ka?..sampai jari tangan dia genting dan merah2...dia pun nampak penat sangat ..pasai dia pun bukan lah datang tu nak exercise ....macam mana dalam aircond pun dia berpeluh jantan...macam ada benda yang tak kena kat dia..macam dia cari barang tak jumpa..tapi pa yang dia cari...dah ada kat 12 beg kat jari dia..yang aku ni apa pasal pulak susah sangat pasal jantan ni pun akau tak tahu....
tapi aku tengok dia gelisah lagi...aku tu yang duk nampak dia naik turun tangga tu pasal aku pun duduk berehat kat kerusi tepi tangga tu..tunggu laki aku p menyopping juga pada hari yang sama....aku malas nak ikut dia p kat tempat orang jantan..barlah dia nak beli apa pun...pasal aku sendiri dah penat dengan barangan aku yang juga penuh jari..jadi aku meminta kebenaran untuk berehat sat...sambil memerhati kerenah orang lalu lalang...
lagi pun laki aku bolih buat keputusan 100% untuk diri dia sendiri tanpa aku ..kalau tak dia nak kuning akau cakap tak cantek..nak biru aku cakap gelap..jadi tanpa aku dia bolih beli lah biru ka..merah ka..balik rumah baru aku komplin....
aku baru saja nak teguk air tebu kotak kat tempat aku duduk tu...srapppp.seraappp..kat sebelah aku....aku pun berpaling kat sebelah aku tu...Ya Alllah..jantan yang turun naik tadi ada kat sebelah aku ..dan dia bolih letak barang2 dia kat atas barang2 aku tanpa rasa bersalah langsung..aku pun jadi terkejut..dia ni buta ka ? pekak?..sampai tak nampak barang 2 aku yang lima bintang juga ..kalah barang dia..
aku pun dengan muka yang nak marah tapi tak jadi..sebab dia minta maaf kat aku,,,dia kata maaf kak..saya ni rasa nak pitam..pasal saya pening.... dah duk turun naik tangga tadi...
aku pun senyum kat dia..ini ada can aku ambil hal dia....
tak pa lah dek..duk la sebelah kak...nah kak ada ayer kotak ni satu lagi..adek ambil lah minum..pasai abang pun lama lagi kat atas....sat gi kak beli lain kat dia...
aku pun mula lah setat nak ambil hal dia..mula2 aku tanya dia...banyak nu cek shopping..beli barang kat siapa?....ohh..saya beli barang kat isteri isteri saya...pasal beday saya esok..jadi saya kena bagi hadiah kat depa...jadi saya kena beli lain2 brand dan harga mesti sama...kalau tak saya kena maki teruk kak..
apa salah nya..kan kah banyk barang kat supermarket ni....tau la kak..tapi saya dah lupa hadiah apa saya beli tahun lepas takut benda yang sama saya bagi kat depa...lepas tu saya hilang saiz yang depa bagi kat saya..saya betui buntu ni kak....kalau saya call tanya tentu saya dapat pemaki free...ni saya nak ingat sat.............
(bersambung)