Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, May 25, 2009

70% discount...


(pic pompuan yang tak menawan ni... tak kena mengena dengan ini filem)
ko orang kalau nak cari mak tiri.. jangan cari pompuan ni.. nanti dia kikis bapa kau tau..hari ni dia pakai merah besok dia pakai...biru.pas tu lonjong.bulat pat segi..dia ada hand bag 75 biji kat umah dia...paper kat tangan dia tu nak tengok iklan jualan murah kat mana2 mall lagi..hi sh takkuasa lah aku ngan pompuan ni....

abang .. cek nak beli hand bag lah ..jom teman cek sat bolih tak....la ...cek nak beli apa lagi ..kan ka ari tu cek dah beli handbag dah..alah ...abang ni ..aritu cek beli warna kunin..ni cek nak beli warna biru pulak..lawa tau bang ..murah sangat.. ada 70% diskaun..kat mall tu..ha ..jom lah kita p nanti lambat pulak kita sampai..kata si suami dengan geram yang di simpan dalam hati,,,tapi mulut dia senyum manis..sangat..sayang bini oiii...yang si isteri pun terkedek2 lah .nak p perabih duit laki dia..yang si laki ni geram la kat si isteri ni sesangat..pasai apa dia nak beli macm2 warna..beli satu sudah lah..ni sat warna hitam..sat warna merah.biru.kuning.pink.kelabu taik hangjing.,merah jambu la..
pas tu dah beli warna warni..ada pulak beg tali panjang lah.pendek lah..lonjong lah.bulat lah.empat segi.pening betui orang pompuan ni..semua nak beli bawak balik rumah..buat apa banyak2 hand bag pun tak tau lah ...pok pek pok pek dia beletiaq..sengap2 takut bini muncung..
depa pun p lah kat shopping centre tu ..yang si suami ni tunggu lah si isteri membeli beg tangan yang dia suka..tuk tuk .sampai kat counter..si suami pun.. nak lah p bayar..rm 300 bang..hah?,pasai apa mahai sangat beg ni sayang..si suami bertanya kepada si isteri dengan senyuman yang manis..nak cover line depan adek cashir..sambil bagi kad visa untuk di tenyeh...tadi sayang cakap abang ada 70% diskaun..tapi dia tak bagi diskaun pun...ya lah abang.. yang diskaun tu..dah pesen lama ..cek tak mau..dah banyak jiran kita pakai..kawan2 cek pun beli yang terbaru..cek tak mau depa pekunun cek..bukan abang tak mampu kan..tok sah duk buat malu lah abang oii...cantik kan bang,,thak you abang cek sayang abang....(dalam hati kena lagi aku ni..tak pa lah sayang bini oii....)

(kesimpulan nya..untuk para suami yang ada isteri pandai memujuk...cek lah dulu poket tu ...takut sampai kat counter bayaran ..muka jadi biru lebam..dan tebai.....pasai orang pompuan ni dia ada akal satu saja..tapi nafsu dia sembilan...so apa yang dia cakap tadi ..dia lupa bila nafsu mengusaii dia..yang suami pula kena pandai mengurus kan keadaan bila si isteri naik minyak nak p membeli membelah...sebab lelaki akal nya sembilan..nafsu nya satu sahaja...)

Tuesday, May 19, 2009

gerai nasi lemak politik makchik


hah???? tok sah duk berebut kerusi pengantin ni ..ada sampai 4 kerusi kat situ..pilih lah yang mana nak duduk......
duduk lah sampai lenguh..duk berebut buat ape nye yeop oii..bersandinglah elok2 kat situ..jangan sampai rase nak mengelesior..tak dapat teman nak menolong..tak ada kipeh? hah..pi cari kipeh 10 ketui....kalau tak cukup..pegi beli kipeh satey..baru le mike seronok kan... bende lebih.. tak payah nak berebut...duk buat penin buat ape?..teman bolih jadi tukang kipeh..


dari jauh aku nampak gerai nasi lemak..di bawah pokok..redup tempat dia.aku lihat ada satu meja panjang.yang dah penuh makchik2..yang baru balik dari sekolah dan kedai runcit..singgah kat situ....aku lihat mereka begitu rancak berbual isu semasa mungkin..aku hanya meneka..
lagi pun tu bukan tempat aku..aku kesitu pun kerana pergi mengambil pekerja untuk membuat pondok kat rumah ku..jadi sambil lalu ada pulak nasi lemak bolih lah ku singgah..aku pun turun untuk membeli nasi..aku lihat tak banyak bungkus lagi nasi lemak yang tinggal..tapi kuih msih lumayan banyak nya..dan makcik yang ramai tadi ..7 orang tak masuk makcik nasi lemak...semua menoleh ke arah ku..dan yang pasti toke nasi lemak hanyalah saorang saja..tapi kenapa mereka semua menoleh kepadaku..dan aku dapat melihat tangan mereka ada kena mengena dengan kedai nasi lemak tu.ada yang susun kertas,kopek telor ,potong timun,lap daun pisang.dan yang tak dak kerja sekali susun getah buat gelang...dalam hati ku eh.eh..ramai nya toke dia..
oo padan lah semuanya menoleh ke arah ku pasal tak ada tv kat situ..kalau ada tv mesti dia orang toleh tv..rupa nya...bukan aku jelita atau apa saja yang pembaca fikir kan...aku tahu kenapa dia semua menoleh kearah ku ...kerana... punya lah tak ada kerja nya ..mak cik2 di situ so apa saja benda bergerak.. dia orang akan toleh..tak kisah lah kucing berjalan ka.orang lalu buang sampah ka..orang naik motor ka,,orang sidai kain ka,,semua jadi hiburan iklan untuk orang yang banyak masa ni..hush hush..aku jeles betul kat dia orang ..kerana banyak nya masa dia orang sampai kosong otak tak payah nak fikir macam2..seronok nya jadi dia orang kan..yang paling seronok kat situ tanpa makchik2 lain sedar..adalah toke nasi lemak yang untung..sebab dia takpayah ambil pembantu,,dia hanya perlu bagi kerusi meja untuk dia orang mengumpat dan dia join sama..kerja dia jadi ringan..dan dia tak sunyi..win win situation..
tapi sebelum aku berlalu pergi.... meninggalkan gerai nasi lemak tu..aku sempat memberi senyuman yang cukup manis kepada mak chik2 tu semua..dia orang pun membalas ..lebih manis dari senyumanku...dan selangkah aku berjalan aku terdengar..mereka membahas kan tentang politik negeri perak..dalam bahasa perak...oiiii dalam hatiku ..padan lah ramai... ada usul rupanya...
antara dailognya adalah....oh ye ke..ate deme ingat ape..ropenye deme tu duk berebut kerusi ke..udah le ...tok sah lah duk berebut kerusi tu..buat malu aje..bukan nye mahei sangat kerusi tu..udah diskaun 50%..ate beli le sorang satu..malu bebenor..teman memikiorkan nya...eh udah la hei..marah abang chor aku beletior kat sini...

Sunday, May 17, 2009

ada ku kesah?

takut nya tengok orang ni kena tenyeh,,,so lain kali kalau tak nak kena tenyeh ...perangai jaga sikit na cek..bawa keta elok2..macam orang siuman....



memang kalau bolih kita nak tekan kepala ngan muka dia macam ni ..tapi apa lah daya kita..kita hidup mengikut lunas undang2.. dan jangan sampai kita tenggelam punca...mungkin akan terjadi juga.....insiden yang kita dan dia tak suka..he he he...tapi jentek aja telinga dia....


Bila kita duduk dalam keta..kita mesti rasa terkunci..dan tak tau nak buat apa ..lagi2 perjalanan kita mencapai tahap 2 ke 3 jam..huish lamanya...so kita nak semehes..pening kepala duk tunduk..kecuali orang bercinta.dia akan semehes tunggang langang ..tak kira tempat dan masa..dia bolih tak tidur bolih tak makn.bolih tak pegi bilik air..dia tak kesah...dia tak kira orang nak maki dia ka.pasal tak concentrate kat apa orang.... duk bercakap ngan dia...tu orang yang bercinta naik keta lama pun takpa asal dia bolih semehes...
yang tak bercinta ni apa dia buat?..dia buat bodoh..kalau dia memang bodoh...kalau dia bawa keta sorang2..dia korek gigi.korek telinga.korek hidung..belek kuku.garu kening.garu rambut macam orang tekanan..buka mata..tutup mata..kira jari ..gigit jari..jelan lidah kat orang sebelah..buat muka moyok..bagi driver sebelah benci sampai nak ludah..
mengorat laki atau bini orang sebelah bila kat lampu terpet lait..
pas tu belagak kat orang sebelah keta dia bersih..dan tunjuk keta orang sebelah kotor dan buat muntah2..geli sangat dengan keta orang sebelah...sampai orang sebelah nak langgar bumper keta dia ...tapi orang sebelah terfikir ballik .. kalau aku langgar dia macam aku hancurkan keta aku sendiri..tu pun kalau aku tak cedera..kalau aku cedra..ada dia kisah?....hui geram nya aku kat vavi..baknat.ni..bawak keta macam hailam ludah...(dia dapat free aja pemaki dari kita..ada dia kesah?)
itu semua demi kepentingan diri dia yang nak membunuh masa dia ..supaya dia tak boring dalam perjalanan dia yang 2 ke 3 jam itu..tapi kita sebagai pemandu yang berhemah jangan lah kita tekanan dengan orang yang hilang idea ni...sebab dia akan memudarat kan kita..kalau kita tak cukup sabar di atas jalan raya...lagi pun kita bukan kenal dia..bukan kawan dia..dia nak jadi gila ..biar lah adek beradik dia yang hendle..kita akan jadi kita yang baik budi penyayang..eh pekerti lah...dan seterus ...nya meneruskan perjalanan kita ke destinasi kita dengan selamat....padan muka dia... kita tak kisah apa dia buat tadi..heeiii heei dia mesti sakit hati..pasal kita kesah kan dia.....ada ku kesah?...yang penting dia pun kesah ke?...

Tuesday, May 12, 2009

rona2 kota


mata aku sampai nak terkeluaq jegei dia...geram sangat dia tipu mak dia mati..pasai nak duit dari orang ramai....

yang jom kita p..low yat sat..kita cari beteri lap top kita..dah lama kita nak cari ..dok tangguh 2.nanti kalau kita tangguh lagi taun depan pun belum tentu kita beli..
kami pun p lah kat tempat nak tuju tu..dalam perjalanan aku call lah.adiq..kut2 dia nak join aku p lunch kat situ..tapi teryata adiq tu tidoq mampuih...padan muka dia lapaq tengah hari tu..konon2 nak kempes la pewut tu..
sebelum aku p cari benda yang aku nak aku rasa lapaq sangat perut aku..aku pu habaq lah kat uncle san..nak makan dulu sebelum p cari barang..kami pun masuklah kedai nasi ayam kat situ..dan order lah nasi ayam dia..sedap juga nasi dia...belumpun sempat nak makan nasi yang sampai kat depan muka aku..ada sorang budak lelaki ni mai....
adek fit...salamulekom..kak ,abag,,saya dari kemaman..tedi adek saya call saya..kata mak saya meninggal dunia..jadi saya nak balik ..tapi tak cukup duit..dalam poket saya ada hanya rm 8.70...tambang bas rm28 entah berapa sen aku tak dengar sangat..dan saya perlu duit ..abg tolonglah saya...
uncle san....betul ke awak cakap ni..mana ic awak?..
adek fit...ic saya ada kat polis..semalam dia orang buat operasi..dia ambil ic semua orang..termasuk saya..
uncle san....rasanya dia ni nak...sambil pandang muka aku.....
QB....hang mai dekat sikit...hang jangan dok pemuhong aku..berapa kali mak hang mati sehari....sat gi aku tangkap hang p buh kat situ..sambil tunjuk kotak besaq kat ujung yang dia pun nampak....nah hang ambil rm5..ni hang p makan..tok sah dok nanti kenuri arwah mak hang baru nak makan...aku tau hang muhong aku...ni aku halal duit ni..supaya hang kenyang untuk hari ni....p lekas...aku mengkelan dah ni..hang duk kacau aku makan ..satgi aku cucuk mulut hang dengan garpu....dok muhong orang sana sini.....
sedih juga aku tengok anak2 muda yang rosak aklak..dimanakah ibunya yang masih hidup..dan di jaja ibunya mati hari2..demi untuk mendapat simpathi..dan membuat benda yang tak berfaedah langsung...
kenapalah dia rosakan hidup dia..dan menipu kesana kemari..untuk menjadi hamba dadah....Jauhi diri dari dadah..dan ingat ayah dan mak...yang sayang kita...dan rindu kita..

Monday, May 11, 2009

rose kuning untuk ibu..selamat hari ibu...


Ibu Hajjah Noor Aini..gembira dengan bunga rose kuning pemberian dari adiq beradiq...ibu kau sesegar bunga rose yang kau dakap itu..kami semua menyayangi kamu ibu...kami doakan ibu supaya ibu sentiasa sihat..dan gembira selalu...


anak....upah p kedai..rm2..upah jaga adek rm1.50..upah basuh pinggan..rm1..upah buang sampah..50sen...

ibu,,upah mengandung hang 9 bulan ..percuma
upah menyusu hang 2 tahun percuma
upah tukar lampin hang 3 tahum percuma..
upah jaga hang masa demam sampai la ni pun percuma..
upah p berkelahi dengan jiran..pasai hang p pukul anak dia pun percuma
macam macam lagi yang MAK buat semua percuma....
olih itu jangan lah sekali kali ada yang warna hijau kat atas tu dalam hati kita untuk MAK kita...

ANAK..MAK KAMI SAYANG MAK..NAK PELUK MAK..MAAFKAN KAMI BILA KAMI BERKASAR DENGAN MAK..KAMI TAK MAHU APA2 DARI MAK SELAIN DOA DAN KASIH SAYANG MAK.....MAK TIDAK BERHUTANG DENGAN KAMI..TAPI KAMI BERHUTANG DENGAN MAK,,DAN KAMI TETAP BERHUTANG HINGGA KE AKHIR HAYAT KAMI..MAK HALAL KAN LAH AIR SUSU MAK ..YANG TELAH MENJADI DARAH DAGING KAMI...MAK HALAL KAN LAH KERINGAT MAK YANG BERSUSAH PAYAH UNTUK KAMI....MAK ADALAH MAK YANG AGUNG DI DUNIA INI BAGI KAMI....NAK PELUK MAK...NAK PELUK MAK.....

ibu engkau lah ratu kami....kami menyayagi mu walau dalam keadaan apa sekalipun..
ibulah yang membesar kan kami.sehingga kami mengenali pahit maung kehidupa di dunia ini..terima kasih ibu....kami sayang ibu..oh ibu.engkau lah syurga hidup kami..

ibu ibu
engkau lah ratu hatiku....bila ku berduka.engkau hiburkan selalu.
ibu ibu
engkaulah ratu hati ku..tempat ku menyata kasih..wahai ibu
betapa tidak hanya engkaulah yang menyinari hidup ku..
sepanjang masa engkau bekorban..tidak putusnya bagai air lalu..
ibu ibu..
engkaulah ratu hatiku..tempat ku menyerah kasih ..wahaiiiiiiiiiiii..iiiiiiiiiibu..[lagu ibu olih Allahyarham T.P.Ramlee...}

Sunday, May 10, 2009

spagetty blodiq,,,,



bismillahirahmannirahim........jemputlah makan spagetty adiq beradiq yang lazat lagi terasa rempahnya..yang penting senyuman ku manis dan menawan..

tunggu sat ..tak sabaq betui la DW N BMW ni nak makan ...duk kerah abang adek dari semalam lagi..hangpa tak makan sorang 4 pinggan ..hangpa jaga..abang adek charge 1 kpala rm30..

awat abang adiq tak masak spagetty panjang ni ..mesti sedap..hang makan ajalah DW oii...banyak komentar pulak..suruh hang masak maggie pun tak kembang..nak komen pulak spagetty abang adek yang terkenal seluruh blog....

hangpa nak bersembang hangpa punya pasai lah..anna nak makan ni lapaq mengetaq..tuk adek masak lambat sangat..yang ni pun satu tak dan bismillah terus telan....

awat BMW tu makan loq laq sangat.sedap sangat ka adiq beradiq tu masak..BMW ni orang bagi dia makan.. dia tak kisah apa saja.pasai perut dia labuh macam setokin ..makan sari 8 kali..jangan la sapa2 nak minag dia .takut tak larat bagi makan...

kuah spagetty yang dah siap untuk di hidang..

resepi nya spagetty adiq beradiq..tengok lah sendiri kalau mau masak..aku dah tunjuk...

kalau tak nampak jugak aku dah zoom..nampak dak?..ikut saja apa yang ada dalam gambar ni..kalau langgaq pantang tak jadi...

dah siap ..spagetty ni di masak ikut aturan...tak lebih tak kurang.. selamat mencuba..

Thursday, May 7, 2009

bapa datang lambat


tu naikbelakang lembu tu nak p mana....cek jangan bawak lembu balik
rumah ok ..popo takut lembu tu ligan pop...

seawal pukul 7.30am.aku dah bangunkan cucu kesayangan ku..anna anna..bangun sayang kita nak pergi sekolah..gud morning kukun ponpon...setelah siap kami dua bercucu pun p lah kesekolah sri cerdik dekat gunung lutung..setelah ciuman di beri ,aku meninggal kan anna dengan cikgu dia..aku pun buat lah kerja2 aku yang dah di jadual kan...
la.... dah pukul 11.30 dah'' ni...aku mesti pergi ambil anna dari sekolah.. so aku pun menujulah ke sekolah sri cerdik itu...
.. aku tak sunyi lah minggu ni..kerana anna tingal di rumah ku ..menemani aku..dan upah nya aku membabysitkan dia..aku happy kerana dia cucuku..
dan anna tahu yang dia akan bersama popo nya hingga hujung minggu..anak yang berusia 6 tahun itu begitu petah berbicara...tak sunyi aku bersama dia...dan pandai mengambil hati sesiapa saja..
sesampai aku di sekolah nya..aku melihat dia menarik beg sekolahnya..dengan muka yang tidak senyum macam semalam dan sebelumnya..dia berjalan slow...semakin dia menghampiri aku semakin laju air matanya mengalir...aku pun merasa hairan dan menunggu dia di dalam kereta dan begitu ingin tahu ..apa jadi kat budak ni ..dia terkencing dalam seluar kah..atau dia bergaduh dengan kawan ka? tak mungkin sebab orang nya brdispilin dan mengikut kata...
sesampai dia di repi kereta dia terus menagis bila cikgu dia mengadu.....
'''puan cucu puan tadi dia nak naik bas sekolah dengan kawan dia..nasib baik saya nampak..dan nasib baik juga bas tu tak berjalan lagi...kalau tak mesti bas tu bawa dia pusing2 dan tak tahu mana dia tinggal..." ....oh ye ke jawap ku dengan mulut manis ..tapi mata dan bibir ku berketap rapat memandang anna..yang dah meraung tapi masih dengar cikgu dia duk mengadu....tadi dia beritahu i papa dia datang lambat so dia nak balik naik bas..(bila pulak papa dia nak datang ambil dia.... kan papa dia kerja pada hari tu..) aku tahu dia memang teringin sangat nak naik bas sekolah yang meriah dan ramai kawan2 dia...tapi dia masih kecil dan tak kan faham... kenapa dia tak bolih pergi bersiar siar dengan bas tu...dan kenapa bas tu tak bolih hantar dia balik....(kalau dia naik bas tu dah tentu dia akan di hantar balik kesekolah...tapi itu bas sekolah dia ..kalau bas sekolah lain..susah kita dibuatnya,,bolih jatuh jantung aku...dan ingatlah sesiapa yang ada anak kecil masih di pra sekolah,,, jangan lupa pesan kat cikgu kalau lambat pun ..saya akan talipon cikgu..atau saya tak sewa bas sekolah untuk anak ini.

Wednesday, May 6, 2009

bersantai bersama adiq..dan telur dadau


cik siti we kembang...kita panggil dia kembang ja udah lah..adiq tu tengah tunggu ais lemon tea
konon bolih buat badan kurus lagi langsig ala2 umi khaltom bini romainor...ah apa pasal umi khaltom pulak..sori..dia nak kurus macam wahid sate..yang kemnbang tu bila ambil gambar aja senyum simpul,,mesti ada yang dia nak sorok tu...yang qb tu dia mesti tengah mengusik adiq beradiq khgan...yang uncle san tu dia tak bolih berenggang dengan lapatopup dia..dia akan demam kalau tak baca malaysia kini 1 jam...nahi nahi..

yang ni pose yang begitu istimewa dari adiq berqdiq...kita nampak perubahan dia ..selepas dia p ke gym selama 4 bulan....
nampak dah begitu ketara,,telinga dia dah surut...hidung dia dah kurang 300gm..tapi minta maaf..tang leher dia QB tak dapat nak agak kerana dia ..dengan beraninya,,menutup ruangan itu..untuk tatapan peminat yang dia sayangi...rasanya dia nak sorok lemak yang berkompol....dan berbok lek belok lek pruuad tuk ketepap puk......(alah kita kata adek berdek tak kan makan ati kut)dari wajah nya dia gembira dan ria...

adiq beradiq,,telur dadau dan cik siti we kembang.sedang mencari idea untuk mengata.ini
member baru mulut terbakar semua..kalau dia orang mengumpat bolih rentung telinga...

kring kring..halo..ha..adek kat mana ni .kak dah sampai dah wisma belangkas..
ok... kak tunggu adek kat sana ok adek dalam perjalanan menuju puncak.. .adek makan siap2 tau..pasai kak tak jemput adek makan..kak jemput adek mai menyembang saja (mngusik adek tak salah kan)...dengan hati yang girang adiq beradiq pun berjalan lah ..lenggang dan lengguk
untuk prgi ke wisma belanggkas di ibu kota..dengan lagak nya dia pun sampai,,ketempat yang di tuju nya..dan kami pun berjumpa,,bergelak ketawa,dan bergumbira adanya...

telur dadau..dan cik siti we kembang dan kuncup..memberi senyuman yang tak iklas,,untuk tatapan pengata pengata sedunia...(eh bukan budak ni ka yang buat lopez tu)



adiq perasan dia lawa dan dia kata dia macam pelakun hindustan yang terkenal di mumbai..
adiq khan..nahi tum pyar ka he ho ..ho..ho..dia baru balik dari gym..dia nak badan dia berlekuk lapan puluh lapan...khelas kau adiq...

Monday, May 4, 2009

gurami terbang buk


ikan ni nama dia gurami yang di goreng trbang..ada sayap

sedap ikan ni ..qb makan tiga ekor sorang..macam tak ingat orang kat belakang
dia cicah dengan ayaq asam..depa campuk kicap ABC...sampai memudaratkan diri ku yang
jelita ini..oppps..terpuji diri sendiri..sory...

cantik kan dia terbang dalam pinggan...tak lama lagi aku nak makan dia
sampai tinggal tulang....nyum..nyum..dia senyum lagi..


isi dia kan ..lembut.macam kita makan mas melo..

hamboi..hang jadi merak nu tunggu sat aku nak keroyok hang sampai tinggal tulang
tapi isi dia kan ,,sedap sangat,,dia goreng panas2, pas tu kita cubit,,dia keluar sekeping2,,pas tu kan cicah dengan kicap ABC..huih memang sedap sangat..pas tu kan...gherkkkk..alhamdulillah kenyang...



nasib hang lah sapa suruh hang jadi ikan....depa memalu kan hang di khalayak ramai..depa telangjangkan hang..tanpa belas kasihan..
manusia memang kejam tentang makanan..habis manis sepah di buang..