Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Saturday, June 4, 2011

madu lebah asli...

honey ni selalu kak b makan dia waktu bangun pagi....bila dah makan honey ni..kak b dapat tenaga sampai malam..kak b dah amalkan honey ni puluhan tahun dah....sebab tu kita kena cari yang original..jangan yang campuran  takut kena penyakit lain pulak...madu yang elok macam ni hanya akan jumpa kat hutan2 aja..kak b selalu p kat   cameron higland...atau pun kat mana2 yang kak b dengaq depa cari madu dalam hutan..nanti kak b tempah lah...

sarang ni pun kita bolih makan...sebab bukan senang lebah nak buat sarang..susah untuk depa..kak b hanya makan sarang dari lebah hutan aja..yang lebah bela kak b tak pernah rasa...tapi sarang dia pun dedap....
dari utara ujung nuuuuuuu...kak b duk gelisah nak pi cari madu..nak beli kat kedai biasa takut depa pekena..sesetengah orang ni kalau depa nak untung lebih ..bukan depa kira haram halai nya...main godam aja...bukan lah kak b nak  mengumpat  dekat orang yang jual madu ni..tapi kak b dah tekena banyak kali dah..depa ni suka duk pemuhung..depa campuq gula depa kata madu asli..ada ka betui macam tu..duk muhung memanjang..pada orang yang tak tau rasa madu macam mana tu..memang lah dia main belasah aja.... tapi jangan  lah depa nak muhung kak b..pasai kak b ni rasa madu dari kecik kenet lagi...kak b tau macam mana rasa ori dia...kak b kalau beli madu kak b masukan  dalam peti ais ..kalau madu tu tukaq rupa..kak b tau dah ..tu memang lah palsu....

3 comments:

Cik Eka said...

uihh ada gambaq terbaru lah kak b..hehe..lawa meletup2..

uh madu lebah ni banyak khasiat kan...patut mak b nampak comey jerr...hihi..tapi tak berani nak beli madu yang juai2 kat tepi2 kedai jinjit2 madu tu..takut muhunglah..........
kang tak pasal2 kena kencing maneh..nayeeeeee jer

queen bee said...

sungguh haih..kak b tau madu asli ka dak..sebab tu kak b cari tok batin dalam hutan kalau nak beli madu..depa simpan kat kak b...madu betui ni kalau kita makan dia panas cukup2 punya..sampai mandi 4 kali..tapi sehat ..

armouris said...

lagi info tentang madu lebah di SIHAT SELALU - Pencipta Anda Yang Syorkan Madu!!