Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, August 29, 2011

Esok raya ka?

Tengok kiri tengok kanan..depan belakang..semua orang kalut duk melilau nak cari barang2 untuk nak membuat persediaan di pgi raya yang mulia...kak b pun tak ketinggalan sama deras dengan orang ramai tu...duk selit sana duk selit sini...bila jumpa kawan2..depa duk tanya..esok jadi ka raya?...la macam mana kak b nak jawab ni..kak b nak p tengok anak bulan kat mana ni...tapi selalu kak b akan bagi tau.

.tap pa lah cek oiii..raya ka tak raya ka...kita masak aja..bukan nak basi pun kan ada peti ais besaq van sekolah..kita simpan ajalah..bila nak pakai bawak keluaq perangat..makanan pun fresh..bukan macam orang dulu2..kalau tak jadi raya depa masak esok tu habih semua basi..kesian kat tok nenek kita dulu2 kan..

La ni senang..kalau katakan esok raya takdan nak buat apa pun takpa...adek beradek mai kerumah.order aja.kentaki ka..piza ka..beger ka..tak dak nak susah apa cek oii..jangan supermarket tutup sudah..selagi supermarket buka ..dapuk kita bolih buat kat situ...tapi ni cereta orang tak dan nak bersedia ..
Tapi kak b memang dah siap2 bersedia..baju raya ka..kuih raya tu adalah sikit saja tak dak orang nak makan cek oi..tapi yang lain semua dah siap..kalau mai raya rumah kak b macam mai food court..macam2 ada..selagi
ada barang dalam peti ais semua kak b masak...jadi tak daklah masaalah sangat nak jadi raya ka dak....kak b raya hari2..kan ka baik kalau macam tu..takdak la kitau duk tunggu tengok anak bulan baru nak masak..ni duk hujan hari2 mana nak nampak anak bulan.
..

No comments: