Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, August 18, 2011

rosak puasa aku dan dia...

surung aja kat tempat dia..dah tentu tak menyusahkan orang...
bulan posa ni toksah duk tajam sangat mata..duk tengok apa saja orang tak kena...kak b pun nak tutup mata takut tak boleh jalan nanti..takut radong habis benda depan mata..tapi nak tengok juga apa yang jadi di keliling kita ni...ni nak cereta sikit.....ari tu kak b p giant nak p beli barang nak masak buat buka posa lah..
kak b buh kereta kak b elok saja kat parking..kak b pun masuk lah dalam p beli apa yang patut..tak dan kut setengah jam kak b keluaq lah p kat kereta kak b...dalam kepala otak kak b sambil duk tolak troli tu.... sambil duk pikiaq nak masak apa bagi abang aji makan ni...sambil duk surung troli...tiba2 sampai dekat kereta ...kak b tengok ada tiga troli duk belakang kereta kak b....la macam mana kak b nak keluaq ni..awat depa buat macam ni..menyusahkan orang betui la..p lah buh kat tempat dia balik..macam mana dia ambil tadi...

awat lah duk buta perut sangat depa ni..kak b percaya orang yang buat ni mesti orang yang baik2..mesti orang yang dia nak cepat balik takut tertinggal sembahyang zuhur..mesti dia nak masak dan panggil orang mai bukak posa kat rumah dia..kemungkinan  kalau tudung dia terselak dia nak betuikan takut nampak aurat dia...mesti kalau dia dengaq orang duk mengata kat orang dia akan teguq.."jangan mengata  berdosa''..macam dosa dalam dunia ni satu saja..dosa yang lain tak dak...dia tak tau apa yang depa buat tadi..lepas isi barang dalam kereta depa.?.depa bolih ubah troli kat belakang kereta orang..dan depa tau orang punya kereta tu mesti nak kena ubah troli depa kat tempat lain supaya orang tu  bolih keluaq...awat depa buat perangai macam tu...

kak b dalam kaadaan panas2 terik  tu pun..tolak lah troli depa satu persatu...hari tu dalam keadaan tak sedar..posa kak b rosak pasai duk beletiaq kat depa...posa depa pun rosak pasai duk buat perangai penting diri...
kak b nak pesan nu kat hangpa semua toksah duk buat perangai yang menyusahkan hidup orang na..bayangkan kalau orang yang kurang upaya macam mana?..kesian kat depa..buat apa pun mesti pikiaq orang belakang cek na...

No comments: