Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, September 4, 2011

Bila raya badan jadi belon buh ayaq

 nak makan lemang tak prlu susah dah la ni tak raya pun ada..tapi bila makan aja mata mesti melekat punya..untuk yang nak bawa kereta di nasihat kan tidoq dulu...
Abang aji oii...hari ni berapa hari bulan?..dah berapa hari raya dah kita ni..la cik b oii..kita dah dekat seminggu dah raya....la...betui ka abang aji oii..ingat ka baru 3 hari raya..tuk tuk dah dekat seminggu dah kita raya...tu lah..duk berjalan sana sini ..mana nak rasa raya dah dekat seminggu....awat tak rasa cik b oii..seluaq dah tak bolih kancing dah..duk makan santan hari2..duk makan pulut..makan dagin.makan ayam..kesian kat ayam sampai tak dan nak jadi anak dara dah kena semeleh...ni semua menunjukan benda2 tak berapa sihat..makan sedap..badan sembab..
taun depan kak b nak suruh abang aji masak lemang pink..sapa mai rumah kak b bolih  hidang dengan ayaq bandun..agar2 bandung..semua bandung...
la ni susah dah nak cari ketupat..yang jumpa nasi hempet aja..pasai kera dah tak nak kerja ambil daun nyok....

. La abang ni raya kan setaun sekali..tak kan tak bolih makan kut...tak kan p rumah orang makan kena timbang kut..kecik la hati tuan rumah macam tu..mesti lah makan sungguh2...tunjuk kat tuan rumah yang kita ni hargai makanan lazat kat rumah dia...baru lah depa seronok..lain kali depa panggil lagi kita p makan kat rumah depa...pas tu kita panggil depa mai makan kat rumah kita pulak..depa pun makan macam kita juga...baru lah raya nama dia...tak kan abang pun tak tau...Tak pa abang aji oiii ..baju raya kita kan kita tempah mengelambiaq..supaya kalau kita naik badan orang tak nampak..kita bukan apa ..tak mau orang nampak kita mengelembung aja..kita nampak tak pa...cover abang aji..cover jangan tak cover...

Ha... ni cek nak tunjuk kat abang senarai rumah terbuka kat semenanjung..tak masuk sabah dan serawak dan internasionale punya jemputan...tak banyak lah sangat..adalah 40 jemputan..ni pun dah pilih..kalau tak pilih mau jadi belon kita dua...Tapi kalau abang aji nak cek peturun lagi angka jemputan bolih..kitanp 10 jemputan sudah la..kalau ...tapi abang aji jangan lah salah cek kalau kita jemput orang ...orang tak mai rumah kita....hu..hu..hu..cek merajuk..merajuk...ramai kawan mengata cek..cek tak dan nak p rumah depa,..tak kurang lah pahala cek macam tu...cek mintak mahap na..saja melawak...raya kan...jom siap nak p rumah kak kiah...

No comments: