Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, September 21, 2011

jangan duk lorat rumah tangga orang kak lijah oiii

baguih apa pagi subuh ibu2 dah buat activiti...anak pun tak mangkit lagi...bukan p mana pun p masjid aja nak beramai..kak b pun suka juga...kalau tak bangun awai2 tak tau nak p mana..tak kan nak p merkit kut..ikan pun duk tidok lagi...
p rumah orang tu..mai rumah orang ni..satgi p hujung tu..mai hujung ni...tak penat ka?...duk esok mangkit awai2 dah bersiap nak berjalan ..dah pakai lawa2 ..lepas subuh..nak p mana sangat ?,,subuh2 safie....siap bawak telekung bagai....ni sat gi mak duk p berjalan raya laki dengan anak2 takmakan kat rumah...yang mak dia dah kenyang montek perut...

yang laki pun tak terkata apa kat bini..satgi kalau kata bini dia ungkit pulak?..pasai laki pun suka balik malam2 buta...jadi depa shift la...yang anak2 pulak permanent shift..mak ayah duk keluaq masuk depa duk la kat situ dengan nenek dan bibik....pun kenyang montek juga nenek duk sumbat...yang kak  jijah ni duk loraat cereta hai orang buat apa?...biaq la kat depa macam tu...tengok depa bahagia aja...biaqla..

memang la som tu keluaq subuh2 p raya..kami dah janji kat mesjid nak p raya rumah pak imam tu lepas subuh..bini pakimam yang ajak..dia kata mai la rumah dia lepas subuh..senang tak dak orang mai..kalau  petang ka kawan2 pak imam ramai mai rumah...jadi elok lah ibu2 mai pagi..lepas sarapan  bolih p merkit terus
som balik pun sampai rumah anak dia pun tak mangkit lgi..dia siap bungkus roti canai lagi untuk rumah dia...mana ada dia keluaq tak ingat rumah?..dia balik siap gerak laki dia untuk p kerja...bini masali tu kak jijah oiii...yang kak jijah ni dukmengata kat anak sedara sendiri kenapa?...kak jijah pun dah 2minggu duk kat rumah som...laki kak jijah masak apa kat rumah sorang2 tu... dia masak apa b oii...makan luaq la..duit banyak duk simpan buat apa?....p makan sampai montek...la kesian kat dia kak jijah oii....mesti sunyi dia kan....macam ni lah b oii...sebenaq nya kak jijah ni merajuk..lari mai rumah anak sedara kak jijah..abang roslan menikah lain...

.haaaa? abang roslan menikah lain?....dengan siapa?..anak siapa..elok ka?.anak dara ka?..janda?..kak jijah kenai dia ka?..mai la habaq kat b kak lijah oiii....esok mai rumah na..kita cereta ..b masak mee bandung...mai tidoq rumah pun tak pa..mai tau...

No comments: