Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, December 2, 2011

nasi goreng sambal petai

nasi goreng sambai petai ni emang enak..kalau nak resepi pm aja kak b kat fb..terasa udang kering impot,,cabai bagla yang pedas sangat dan aroma rempah yang terpilih...isi ketam yang segar,,,auuummm...

2 minggu lepas kak panggil lah kawan mai rumah...tapi masa tu dah pukul 3 petang..kak b dah siap goreng karipap frozen..ada agaq2  santan kegemaran abang aji...pas tu kak b ada goreng cucuk2..ada berbola udang,bebola sotong.bebola ketam...kira cukup lah untuk 5 orang makan...kak b pun dah buat ayaq teh,,dan kopi o..sap seng..memang sedap kopi o dia...kak b buat juga ayaq aihs..kut2 ada yang dahaga.al maklum lah musim hangat pagi sampai petang..hujan malam...

depa pun sampai rumah...teruih depa habaq kat kak b...kak b oii kami ni lapaq ..belum lunch..lagi..tadi kami p sale dekat jaya jusco..macam ada..jom lah nak p ..esok pun kami nak p lagi...laa kesian kat hangpa..punya besaq jaya jusco tu ..punya banyak restoren..hangpa tak dan nak makan ka?...tak pa..kak b dah buat siap dah..mai kita duk kat taman kita makan2 dalam taman...seronok sikit...la kuih aja ka kak b..kami lapaq nasi...memang lah kuih ..nama pun minum petang...awat perut hangpa besaq mana sangat?..tak cukup ka 5 biji karipap sorang...ada cucuk2 lagi..makan lah dulu..tak cukup nanti kak b tambah lagi..

oii kak b nasi tengah hari tadi tak dak ka?...ada ...tak pa ...hangpa makan yang kak b hidang tu dulu..nanti kak kakb buat nasi goreng petai.. apa dia?..nasi goreng petai.?..tak pernah dengaq pun  kak b oi...awat takut pangsan ka?.. makan nasi goreng petai..dengaq nama sampai terbeliak biji mata hang siti oii..orang malas masak macam hang memang la..dengaq nama lain sikit..terkejut...hangpa duk sat na..

krieng kariang..kraung ,seriay/seriay...nah siap dah..ambil sat eda...p hantaq kat taman..tunggu makanan tu tau....takut kera buat buat kenduri kat luaq tu.... huiiiii huiiihs..enaq bangat ni..kak b ooii..bolih minta dak resepi pelek ni...amboi..dah masuk dalam perut hang 2 pinggan hang kata resepi pelek  pulak nu.. nah tambah lagi..pas tu hangpa sambung p soping kat uptown pulak..jangan lupa makan malam sekali tau...

No comments: