Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, October 22, 2009

tukang masak bang la...(merapu)


sedap nya nasi beryiani perancis ni..bolih tau ka apa resepi nye..siapa yang masak?.kalau sesiapa berani mengaku yang dia masak nasi ni..memang nak kena luku..
berani mengaku la ni..


aku tak tau siapa yang masak..tapi aku tahu aku nak oerder apa aku suka..so tak kena mengena nasi beriyani tu dengan aku..aku sebagai wakil kanak2 sedonia ingin memberitahu ,kami suka beger...jadi kami tak suka nasi..nasi makanan orang2 tua..ngerti..ngak..jom makan berger...kepada tok chu..kak bby..tok adek..tok po..senyuma..senyuma..ah ha cekpek bole...

aku memang suka makan nasi beryiani...tapi mengapa bini aku bagi makan dalam daun pisang..setahu aku pinggan mangkuk dalam rumah ni ada 17 dozen..dia buat a[pa pinggan mangkuk sebanyak tu..dia p hidang kat kera ka?...aku tak tau lah semua tu ..tapi aku suka sangat nasi beryiani ni..siapa masak ha?..jawab la..

la ni kuah apa pulak ni .kena mengena ka...dengan resepi nasi beryiani?..macam labu..tapi bukan labu...kalau makan kembung tak?..gerenti kembung..sesak..kosep..sebu..mengulung..


yang mak chik ni nak pergi mana?.. awat dia ada basikal kerdil?..basikal ke mortor tu?..tak nampak pengayuh pun..dia pakai enjin ka..tadi dia kata baru balik dari pasar beli rempah..untuk masak nasi beryiani..dia masak ka?..macam pandai saja..muhong kut?..


eh eh eh di tengah masak la...nampak macam dia tengah tumis..macam tak percaya lah..

oooooo padan lah ..ada bangla..duk tengah masak nasi..padan lah nampak ala india...nama dia heron anak lelaki handan...tukang masak bangla..yang memang pemes..seluruh subang perdana...


hayooooooo..ada lagi bangla..depa dua ni adek beradek ka?..tapi nampak macam pandai masak..tak tau lah..dia ni hidung tinggi sikit ..dari bangla heron tadi...dia macam nak buat acar...sedapkah acar dia..nampak macam tak sedap..tapi tak kisah lah jnji dia made in india...mesti beryaini punya..bukan tadi beryiiani perancis ka?,,eh merpek dah la aku ni..


ini tangan bangla heron..bukan bangla edek...dia tengah menumis..rempah ratus..nasi beryiani...apa resepi anda?... bukan rasia kan.......:takka: ...nak tengok yang dah siap scroll p atas...

sebok aja bangla heron nak berposing...macam periuk tu dia yang pinjam...betui nu muka dia sbijik abang dia yang masak kan restoran kasim selamat...yang pompuan tu ambil gambar manja ..konon..konon.....lepas tu minyak mercik..sebab senduk dia ada ayaq..apa lagi boh kolget la..kalau lambat dia naik melembung macam kuih pau..pedeh ho...

No comments: