Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, November 16, 2009

cok kodok cempedak




Ha....sementara tunggu nak p mengumpat dengan kawan 2 yang cukup geng dengan qb..sempat lah qb bagi resepi dulu...
supaya dosa qb mengumpat jadi kurang sikit kerana membuat kebajikan memberi resepi untuk mak2 kat rumah gitu....sebenarnya qb hari tu nak makan cempedak masak ..tapi terlupa dan tak ingat bubuh kat mana cempedak tu..al maklum rumah berlaut..
qb pun hidulah bau cempedak tu..cari punya cari qb jumpa dia dalam tong yang penuh plastik yang tak pakai..
qb jumpa cempedak ni selepas 3 hari sepatut nya..siapa yang bubuh kat dalam tong yang penuh plastik pun tak taulah...tapi yang pasti memang tak sedap lagi nak makan begitu saja..tak seperti roti gardenia lagi...
qb pun merasa kempunan telur tembakul..kerana tak dapat makan cempedak mantah..tiba2 keluar bintang dari sebelah kanan telinga qb..seperti ada orang berbisik,,:hang buatlah cucok,,lagi sedap:..apalagi... qb pun buat lah cucok cempedak itu..;dan makan sampai lembab..enak bangat..

resepi cucok cempedak...

sebijik cempedak hilang dari simpanan
dua senduk gula
sedikit garam
tepung terigu
dan minyak untuk mengoreng.

cara nak buat cucok cempedak

buang biji cempedak.masukan tepung terigu ,garam dan gula..sedikit air suling..
gaul rata semua nya .dan panaskan minyak terus goreng tanpa henti....hingga habis...
selamat makan ditengah hari bersama teh halia..untuk membuang angin cemppedak yang menyesakan hidung...di nasihat kan makan sorang2...

No comments: