Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Tuesday, February 15, 2011

bila badan membengkak

kak b ni lah kalau badan dah mula naik ..mula lah susah hati..nank makan pun duk berjaga jaga..nak ambil lebih takut naik sekilo selepas bertambah berkilo kilo..nak makan sikit sedap pulak..kalau makan sikit tak  sampai sejam dah berkerup kerap perut duk minta makan...

konon nak diet makan sayuq..buat lah 2/3 hari lepas tu balas dendam..bukan sayuq saja yang duk telan ..segala macam lembu ,kambing,gajah,,semua masuk ,,bila badan mengembang aja mula lah nak posa..nak posa nak posa..tapi tak buat pun..bila nak posa aja..adalah jembalang tananh duk call..oii b mai la makan ..kami masak sedap sangat..kalau hang tak mai makan hang rugi...tapi kalau kak b p makan lagi rugi..rugi kena beli baju baru..baju yang lama semua tak bolih pakai..

mana bolih tengok aja makanan yang sedap2 ni....bolih berdosa tak makan ..membazir..kena makan sampai licin lincau...baru nama makan sungguh..
susah juga kalau badan macam kek tak naik...dia jadi mankaq....tapi nak buat macam    mana ..badan langsing nkmat hidup ,,ringan sikit nak kesana kemari...tapi makan pun nikmat hidup juga..tumpang bolih makan ..bila tak bolih mkan susah juga..makan lah tumpang bolih makan...bila tak bolih makan dia akan kuruih sendiri...tak mau lah macam tu nak makan lah tapi agak2..jangan lebih..sampai jadi kuih pau..

No comments: