Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Saturday, February 26, 2011

tak bolih terima...

kalau kita buat bisnes berpartner..kita kena lah bertolak angsur..lagi2 bila kita ada masalah...berat sama dijinjing ringan sama dipikul..baru lah kita kekal mencari rezeki bersama..
dari jauh kak b duk renung kawan baik kak b ni...nak tanya tak beranitakut kena fire..tak tanya tak sedap pulak pasal duk muncung macam itik..kalau tanya nanti dia kata kita nak ambil hal dia pulak..tapi kalau tak tanya tak seronok  la..kita kan keluar nak happy2..

kak b pun berani kan diri tanya dia ..cek bolih kah kak b tau ..apa pasai duk murung aja..dari tadi duk muncung kenapa?..kalau tak mau bagi tau pun tak pa kak b tak paksa...

la kak b perasan ka saya muncung...perasan lah cek oii dari tadi lagi,,awat nya?..macam ni lah kak b ..saya sejak 2 bulan ni saya jadi tak tentu hala dah..saya kan biasa hidup senang lenang tiba2 saya kena catu semua apa yang saya duk biasa buat..saya memang tak bolh terima..kepalla otak saya berserabut ,buntu,kacau,,tak tau nak buat apa...

saya sebelum ni belanja lah apa yang saya ada..nak buat perojek kat johor tu..projek tu besar lah juga..kami ada 4 partner..dua lelaki 2 erempuan..kami pun dah lama buat bisnes sama...tapi sejak kami dapat perojek tu.....kami macam asyik bergaduh aja..2 partner dah nak berpecah dah..ada saja yang tak kena..yang sorang tu orang rumah dia lari dah..tak bolih terima tekanan kurang kemewahan...saya pun dah nak naik gila dah kak b oii..lama2 pun siap juga lah perojek kami ni..tapi payment sangkut...yang banyak keluar duit saya lah..tu yang duk berserabut ni...kak b pikir lah tiap2 bulan kena keluar tu ,,bayar ni,,macam..tapi macam duk cangkul..tak timbul2..

tak tau lah kak b oii kat siapa lah saya nak minta tolong ni pun tak tau...macam ni lah cek oii..kalau nak minta tolong memang orang tak akan tolong senang2 la ni..hang kena lah bersabaq tunggu lah payment hang tu,,hang kena lah rajin p ligan..kalau hang malas memang hang susah...kita ni macam tu lah ..bila kita senang orang nak mai menumpang..tapi bila kita sesak sorang pun buat macam tak kenai...hang sabaq lah cek no..buat sembayang hajat..minta rezeki sampai cepat...kena terima susah dan senang datang dari dia yang maha esa..kak b doa hang murah rezeki..

No comments: