Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Tuesday, January 20, 2009

Mee udang padang kota


Hari tu aku lapar sangat ,tak tau la nak makan apa..
dok angan angan nak makan ketam rebus dengan ayaq asam.
Buh cabai melaka banyak banyak.
Pas tu makan dengan nasi lembut sikit panas panas.
ketam tu kita buat sup saja, tapi kena bubuh serai untuk
hilang hayir ketam.
aku pun pi la kat peti ais nak ambil ketam yang aku simpan
dah dua hari.Tapi masih fresh lagi.elok saja aku ambil barang
barang yang nak buat ramuan dia...dengar lah lagu ruang rindu
kat hand phone aku...

Hallo oii hang kat mana?...jom kita pi makan mee udang kat padang kota.
udang dia besaq besaq tau.kita makan kerang rebus sekali.jom la ..jom la,,
La....Ella rupanya yang dok tepon aku...sampai tak dan aku nak jawab...
Ok,,, la ni aku kat rumah dok tengah nak masak ketam nak makan dengan ayaq asam.
Hang mai la makan sekali.../Aku tak mau lah nak gisil ketam tu cik B oii,,lagi pun ni dah petang kan, hang makan ketam buat apa tak sedap.
Kita mesti pekena mee udang la,aku teringin nak makan kerang rebus sekali. Lama dah tak makn ni....
pok pep pok pek si Ellla tu duk ajak aku..

Semua kena ikut cakap dia..Padan la laki dia lari tak larat nak dengaq mulut dia pok pek pok pek....hups jahat nya
mulut aku ,sat gi kena tenyeh dengan Ella baru padan muka aku.

Aku pun simpan lah ketam tu...Dengan rasa nak kempunan...Tak pa lah..malam sat gi aku nak masak juga. konon konon merajuk hati..

Aku pun call la Kawan sorang lagi nak bagi cukup 3 orang baru sedap nak mengumpat ka nak mengata ka.nak bersembang gelak deras deras pun bolih...biar kat kami la nak buat apa pun kan.pasai kami lama tak jumpa....

Tapi kan... bila dia turun dari Kl Ellla tu..Diam diam tok ..tok.. dok buat hingaq kat tanjung ni .....
tak pa lah kengkawan kita .bisingka,kalutka,semua manis tapi kalau bukan kawan kita tak tau la apa kita kata nu....semua tak kena kut...Dia bagi kita gula pun kita kata dia bagi cabai ,busuk perut betui nu orang pompuan.....

mesti kita kata tengok lah jandatu.... gatai merenyam mengedik %?&^%$#&^^ZZZZZZZZZ ...tunjuk dengan mulut panjang macam kuih ca koui....
Tu kalau janda tak lawa.. kalau yang lawa ka...siap depa buat fitnah dok kata
gila kat laki depa...macam lah laki depa du elok sangat...Depa tak tau laki depa tu yang merenyam .....kesian janda..

Tapi cik bee selalu support mak janda ni pasai depa pun baik cuma
depa laki lari saja...pas tu depa nak ada bpoy pren ka biaq la kat depa
tak kan nak suruh depa p bunuh dira kut..tak patut..siapa nak jaga anak anak depa...



La...dia semees aku pulak nak mai rumah ambik..Apa la Ella ni aku dah stert kete dah....
tak pa lah ..semua aku nak buat hari ni dia halang.Tapi bagi aku senang ok lah juga.
kalau tak aku memang peluku kepala dia.

Oi hang selalu lebih lawa pada aku cik Bee oih..Awat hang tu tak lawa ka?
hang tu lagi lah kena lawa pasai dah jadi janda resmi kan....kalau tak lawa Ella oii....
Macam mana aku nak kemeren hang kat kawan kawan aku.....
Dari tahun lepas cik bee oih hang nak rekemen kat aku..tapi sorang jantan pun tak dak.
Mana p jantan kat dunia ni hah?? macam pupus saja..

Depa ada tapi aku tak berani nak kemeren kat hang..PPPasai apa cik bee?
Pasai.... aku takut depa lari bila tengok hang..mentenen tinggi sangat..pakai listik yang rega rm200..pakai beg,baju,kasut,celak semua yang ada kat hang, mahai rega dia,,,
Jom kita sambung sembang dalam keta.Nu,,kawan kita dah sampai kat padang kota dah......
sekali lagi aku dengar lagu ruang rindu mendayu,,,hallo haa..haa.. aku nak sampai dah la ni ..Hang pa kat mana oii?..ni dok tengah parking ni..

parking senang dak hari ni aku tanya edah...Aaallah belambak kereta dok meloncat atas jalan,,
pasai dok awai lagi,,
mek Ella ambik hang ka cik bee?... Ni dok ada jadi kera lam keta aku.. Aku pilih kat tepi pantai belah kanan tempat kita selalu
duduk ,yang hang suka lah tu..kat situ mee udang dia sedap .Udang dia besaq besaq...lepas
tu aku dengaq senyap suara Edah tapi bising keliling....Ella oih dia buat laggi...
buat apa? Ella tanya...tak tutup handphone dia mekEdah tu...satgi habis rasia dia orang dengaq....la dia oder dah ....elok lah aku pun dah lapaq mengetaq dah ni..jom la kita tibai ...
Ella..hang dah oder kerang rebus belum ?,,,SAT GI KEMPUNAN pulak ORANG kl ni....
Ni besok hangpa dua mai makan tengah hari kat rumah aku ok... laaa,,, aku nak pi
kedah esok malam...oii Lela aku ajak hang lunch la kera..hang kena mai tau..ok lah kak kera
aku pi lah rumah hang esok boleh tak cek bawa pujaan hati?...lain kali boleh ,,kali ni tak boleh .....
aku jemput ong pompuan saja....mai tau... ..

........................................................................................................................................................................

3 comments:

Md Farris said...

cari pasai depa ni.. kita duk lapaq.. depa makan macam macam..

queen bee said...

Kesian kat hang.depa sampai hati
bagi hang terliuq nu..
lain kali include hang sekali,
kita p makan..

Md Farris said...

kembalikan lah aku tanah tumpah darahku.. amin