Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, June 4, 2010

p market makan kat luar..,



kt mana saja kita makan kalau ramai ramai mesti berselera..tu tengok yang tengah bubuh lauk kat orang la ni badan dia dah 2 kali lipat dah..perut dia berlipat..

...............................................................................

aku kepasar pagi pagi buta nak cari ulam ulam kampung..nasib aku kira baik juga pasal aku duduk pun bukan llah tengan bandar sangat..jadi untuk menjadi orang orang kampung bukan lah susah untuk aku..bila aku teringat nak makn maknanan kampung aku ak payah nak fikir ..kat mana nak cari ..ulam ulaman tu..

aku lewat satu persatu gerai kat pasar tu..heyyehh aku nampak ikan sepat ,,ikan puyu..ikan keli aku tak nak..pasal aku tak suka ..aku nampak siput belitong..siput sudu..siput tak tau nama dia..ikan sepat dengan ikan puyu aku nak bakar pakai arang putih...sedap..

aku pun p lah kat wak jawa ni..eh eh cantek nye siput belitong ni..dia hairan dan lihat muka aku..siput belitong?..ah ah..ni lah siput belitong tu..ooooo ni namanya siput sedut dek..ooo yelah ..ok bagi 2 peket kat saya..sau peket berapa..yang ni satu peket 5 ringgit..2 peket 8 ringgit...ok bagi 2 kat saya..

ooohh..wak ni dah pandai berniaga macam supermarket dah..ada offer lagi..aku ke kedai sebelah pulak ... dek ikn sepat ni sekilo berapa?..yang ni rm16 ...la mahai juga ikan kampung ni no..tak pa adek bagi ikan sepat sekilo..ikan puyu sekilo..adek pesiangkan siap siap ok..

aku dah dapat dah apa aku nak..aku pun balik lah ikut gerai gerai tadi kekeretaku..dalam kereta aku dah mula nak rasa buat tu buat ni...sampai aja aku kat rumah aku pun keluarkan lah barang barang yang aku beli tadi...baru aku nampak banyak nya aku beli.. nak bagi makan kat siapa ni..

aku pun mula lah call sana call sini..panggil anak menakan taulan mai ramai makan..tapi depa semua sebuk..jadi aku bersih kan semua simpan dalam peti ais..besok nya semua dah janji nak mai makan dengan aku...

oiii tok wan jom kita pi makan nasi kat luar...pasai apa p makan kat luar kan tadi B p market..malas lah nak masak nanti tak habis..B nak masak apa ?..nak masak kampung kampung la..tapi untuk 15 orang....kita p makan kat luar ajalah Yg...ok jom lah kita p..dah lapar dah ni..jom..ye ye ye..esok mai makan ramai...aku nak p market lagi...

No comments: