Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, October 20, 2010

tua saja

ni hang duk sini sat na..makngah nak p beli makanan..iya nak makan apa biar makngah p beli....tapi iya dengan kakak kena duk kat sini tau tunggu mak ngah...aku pun p lah beli makanan yang dia orang nak makan...meja untuk 6 orang tu tak jauh dari gerai yang aku beli makanan....

selepas dapat makanan aku pun bawalah makanan tadi dalam talam untuk di beri kepada anak saudara aku...elok aja aku sampai kat meja aku lihat anak saudara aku berdiri di tepi meja... yang sorang lagi masih di kerusi ...dan meja yang aku ambil tadi di penuhi satu keluarga ...rasa aku sopan juga dari pakaian nya...

aku pun letak talam dan ..bagi salam kepada keluarga sopan tadi...dan aku tanya anak saudara ku...macam mana tadi dia duduk dan sekarang dia berdiri ......anak saudara tu bersuara..makcik ni kata kamu dua p lah duduk kat situ...dia suruh kami bangun....

dengan mulut manis ..aku pun berkata kepada keluarga sopan tadi..kalau cik nak duduk selesa anak beranak ...duduklah  makan kat rumah ...macam mana cik sampai hati menghalau anak kecil yang berumur 6 dan 7 thun ni ketepi..semata mata nak selesa sekeluarga,,,,

apa cik rasa ?..sekarang saya nak halau cik p duduk kat mana2 ..........cik suka tak?....tapi ..saya manusia yang berakal...tak akan termampu nak halau macam tu ...walau pun cik ni orang dewasa....cik duduk lah tempat ni ..bayak lagi tempat yang saya bolih bawa anak kecil ni duduk....

sedih hati aku melihat perangai manusia yang buta perut ni..buta hati...tak salah aku ..aku tadi nampak dia baru saja keluar dari pintu surau....tak sempat doa dia tadi nak sampai  kelangit...dia dah buat bagi sakit hati orang.....lepas saja aku dapat meja yang lain ...dan makan dengan anak saudara aku...aku lihat keluarga sopan ni malu2 lalu depan aku...kasian juga aku rasa orang yang penting diri ni...sekarang dia buat depan anak2 dia..lain kali anak2 dia buat depan cucu dia....


3 comments:

Cik Eka said...

trok sungguh org2 kite nie...
huhuhu

Md Farris said...

tua saja, tapi

queen bee said...

betui cik eka oii..dia terlupa dia patut beralah dengan budak2..

memang dia tua saja farris oii..hang jangan duk buat macam tu tau