Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, November 25, 2010

alah akak kawinkan aku dah selesai

duk gelak apa depa dua ni.....tu mesti duk mangata kat orang tu..apa lah depa  duk mengata...
kak b oiiiiii..lawa kak b ari ni...tapi kenapa muka kak b ni nampak tesion aja...kak b demam ka sakit kepala?...tapi walau macam mana pun kak b tetap maintain kan erni.....ya lah rima kak b ni dia kalau nak bercakap dia gelak dulu...tu yang kita nampak dia lain tu ari ni...pasai dia tak gelak dia senyum aja..ni mesti ada yang tak kena dengan dia ni.....

laaaa... hangpa dua orang ni lah selalu ngusik kak b...tak dak ..lah ..kak b biasa aja..cuma kak b pening sikit kena hujan semalam..kan la ni musim sakit..musim hujan lah katakan..... ni yang hangpa senang sangat duk ajak kak b mai minum ni...kedai hangpa tutup ka?..kak b pun lepas magrib ni ada dinner dengan kawan lama.....tapi petang macam ni tak pa aih...hangpa ni lah kak b suka tengok...orang lain bermadu juga.tapi dengaq nama pun tak bolih..ni hangpa ni macam kawan karib..p mana pun dua dua...suka kak b.....
apa dia..hangpa nak suruh kak b p minang sapa pulak ni..?...duda anak tiga nak kawin anak dara ?..bolih bolih.siap semua kak b p jadi emceee aja.....

kak b oii...badli p jumpa kak b kan?....dia nak menikah kan..? dengan janda tu kan..? kak b tau kan... ?
(dalam hati ku yang dah kecut ni...mampuih la aku ..ni depa ajak minum ka?..nak mai bagi aku sakit jangtung?..aku nak kontrol ladylike)....ya lah rima..erni..oii...pasai apa laki hangpa nak menikah lain?...apa yang hangpa buat sampai macam tu?...hangpa berdua ni kak b tengok lengkap segala..awat yang dia merela sangat nak p menikah janda tu?,,hangpa mai habaq sat kat kak b ni....ni yang kak b nak marah ni...((((  eh eh perlukah aku kata macam tu kat depa..lantak lah bukan laki aku laki depa..tapi sama juga..kalau laki aku..padan lah muka aku )))))

kami tak mau nak cerita apa pun kat kak b ni...kami tau dah abang badli dah cerita dah kat kami ...dia nak menikah dengan janda tu kan? ....
jadi hangpa setujulah?...setujuuuuuuuu kak b oiiiiii.....betui ka ni rima oiiiiiii?..betui kak b....kak b p lah minang..tak pa hantaran kami buat....kak b tok sah lah duk risau...duit hantaran pun kami bolih kongsi bagi..kami sayang abang badli tu kak b oii....((((  depa ni perli aku ka ?..lain macam aja..dak kut nampak iklas sungguh ))))))...
kalau macam tu senang lah hati kak b....tapi kak b tak nak p minang lah..nanti kak b p cari orang lain...laaa kak b ni....pasai apa kak b tak nak p?..tak mau lah..nanti lepas badli..harun..lepas harun... jiman..tak mau lah...nanti orang cop kak b..p minang untuk laki orang..tak mau lah..hang habaq la kat badli kak b tak mau tolong dia..maap na...cari lah orang lain yang lebih sesuai..hangpa pun bolih p minang kat laki hangpa tu..apa salah nye?....((((dalam hati aku senannnng sangat...tapi aku kontrol tunjuk muka tak suka..))))..
mai la kita minum ..ayaq kopi ni dah sejuk dah...

kak b ni bukan saja tukang p minang ..tukang masak pun bolih...
hang dua ni mai dari mana ?...kami dari hospital tadi..hantaq abang badli...p buat madical chek up...madical check up?...badli tu sakit apa?..dia kena penyakit mini market...semua cukup...tu yang nak bagi dia menikah  lain tu..supaya ada orang jaga dia..kami ni kan buat business ..kalut....tak dan nak layan dia....kalau ada orang yang sayang dia... bolih jaga dia ...baguih sangat lah kak b  oii... oooooooooooo...tak iklas la hangpa dua orang  ni..tak dapat payung emas tau....//tak pa lah kak b oii...kami tak mau lah payung payung mas tu...tak pa lah bagi aja lah kat janda yang dia suka tu..kami bagi free....mana bolih macam tu.....tak kisah apa lah kak b oii..janji kami dah buat keputusan muktamad..kami nak p sain ni..bagi dia menikah ...bagi dia seronok...

((((depa ni iklas kah?..nampak macam geram aja.janji tengkuk aku dah lepas tak kisah lah hangpa nak buat apa pun....aku tetap tak nak p minang kat hang badli oii walaupun dapat lampu hijau..aku tak mau..no no.no ...))))))













2 comments:

danial_family88 said...

mcm 2 pun boleh kan, selaunye saye dok dengar org paling tak suke bermadu... tapi ni peik lak... tak pe lah makcik janji tengkot makcik lepas

queen bee said...

tu lah daniel oii..nasb baik mak b terlepas tengkok..kalau tak depa ikat mak b macam zombie