Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, March 7, 2011

awat la pagi2 dah sasau

kereta ni kak b dah tempah dah..senang nak p jalan 2..orang pun tak berani nak himpit..kalau depa himpit memang lah depa nak melekat...
awai nya pagi ni kak b keluaq..kak b selalu kalau keluaq awai..mesti ada kerja nak buat..kak b susun semua apa yang nak buat..kalau nak pergi office kak b pun akan pakai lawa macam tak mau bukak baju sampai seminggu..kalau nak p mesjid pun macam tu juga..kak b akan pakai jubah rasa tak mau bukak sebulan..punya lah bersiap sampai macam tu perangai kak b..tapi mana bolih tak salin baju sampai berhari hari..macam mana sekali pun kalut kak b ni..kak b mesti ada pakaian untuk setiap tempat..termasuk pakain untuk persiang ikan...berkebun,masak,berkemas..dan macam2 lah..

tapi kak b bukan nak cerita pasai baju persalinan ni..kak b nak cerita pasai mood orang pagi2 buta..semua mood herot..kak b bila pagi selalu segaq bugaq..bila kak b tengok orang mengantuk aja kak b mula lah tak seronok....lagi2  bila depa duk bawak kereta..naik mood tak seronok kalau depa duk mai duk himpit kita.....pasai apa pagi2 hang nak tidoq..malam tadi hang mimpi panjang ka?..duk melelong semacam.ni.
kak b tengah menyanyi nyanyi  soronok dari stesen sinar ..bolih terberek gajah ..punyalah terkejut..awat duk bawa kereta kekiri sat..kekanan sat..kalau hang mengantuk..p lah tepi jalan tu tidoq..selimut elok2..ni duk menyusahkan orang buat apa?..sampai pucat muka kak b yang manis ni..

kak b geram lah..kak b potong dia kak b hon dia kuat2 hati..kak b tarik muka kak b macam tepung roti canai..sakit hati kak b..dia bawa kereta macam sasau..tak ingat orang belakang dia..cerah lah kut biji  mata dia dah kena hon...kalau dia duk depan kak b .kak b  jentik biji mata dia biaq dia celek sampai lusa..geram kak b..

amboi..dia yang duk melelong dia nak jegei kita pulak..sat gi aku jelen baru dia tau..perangai sungguh sasau ni....dia dah kena hon bukan nak terima kasih kat kita...dia nak jegei kita  pulak... pagi2 buta ni..co buat perangai elok2..bagi orang sayang..bukan susah pun...

kak b nak pesan..kalau kita mengantuk jangan langsung pegang setering kereta bahaya  untuk kita bahaya untuk orng lain..hampa jangan duk buat tau...

No comments: