Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, March 21, 2011

gigit kepala cicak

cek tak bolih bayangkan cek tergigit kepala cicak yang mata dia terbeliak  macam ni,,,,hi..hi..hi.. sumpah cek pengsan kalau la ni dia mai dekat cawan minum cek..
minum lah kopi tu cek oii..dah sejuk dah..lepas subuh tadi tokandak buat..tu makan lah ada tempek pisang...cek pun nampak tempek pisang dengan kopi o tu memang lah tak lepas...cek pun cubit la tempek tu suap kat mulut..cek duk kunyah2 sedap..tokandak duk perati aja ..dia memang suka kalau anak2 kecil macam cek p rumah dia..dia sunyi duduk sorang2 setelah kematian suami tercinta..anak2 tokandak pun berada tak jauh dari rumah ya...

tok andak suka bercerita jugak..dia selalu cerita dulu2..macam mana masa dia kecil..cerita zaman jepun..cerita dongeng orang tua2...cek selalu dengar dan bercerita balik kat kawan..tapi kadang cerita dia lain cerita cek lain..tapi tak apa kawan2 pun tak kisah..sebab depa pun bukan suka dengaq cerita cek...lepas depa dengaq selalu depa kata cek muhung...memang lah cek muhung kat depa..pasai orang tua2 pun muhung dekat cek....

lepas tokandak bercerita kat cek ..tokandak duk renung cek...la awat hang tak minum kopi tu lagi cek oii...satgi tercekek tempek tu...ha nak minum la ni...cek pun telan lah cubitan tempek pisang terakhir tu..dan cek pun angkat lah cawan kopi tu kat mulut aku...setelah cek tenguk kopi tu..cek terasa ada benda bergerak kat dalam mulut cek..cek cukup pasti cek  dah telan tempek pisang tu..tapi ni apa pulak?

..cek gigit benda yang bergerak gerak di dalam mulut cek...dan cek terludah keluar...cek menjerit bila cek  melihat ekor cicak terketar ketar..dan kepala nya berada didalam mulut cek...tokandak oiiii..cek tergigit cicak..macam mana cicak bolih ada dalam cawan cek?...tokandak pun heran..mana mai cicak ni...cek pun jadi fbi..cek pikiaq kiri..cek pikiaq kanan...dan cek dapat jawapan nya..cicak tu masuk kut muncung teko tokandak...dan terperangkap dalam kopi..dan tokandak tuang kopi tu kat cek,,tokandak tak nampak pasai dia rabun..dah tua lah katakan...sampai la ni ..bila orang idang kat cek kopi o..cek akan teringat cerita yang berlaku puluhan tahun dulu..Alfatihah kat tokandak...

No comments: