Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, September 16, 2009

apa dia buat

langsir dah siap, kueh pun ada sikit .baju raya dah beli ,persiapan raya dah banyak yang tersedia.

apa lagi yang dia tak buat.dia berjalan kedapur,dia lihat sekeliling kueh adalah ...tapi tak banyak.rasa macam nak tambah ..... tapi malas dah nak duk kat oven.ok pinggan mangkuk pun dia dah keluarkan yang cantek2 lawa2 baru2 bunga2 oiiii... dah macam kedai jual pinggan mangkuk dah...punya macam2 pesen..

lepas tu dia pergi cek semua bilik ..dia nak pastikan semua langsir dah dipasang dan cadar sedonondon dengan langsir....dan perabut di bilik kemas dan teratur...

pas tu dia pergi ruang tamu juga nak pastikan yang langsir,sofa,hiasan,apa saja benda yang patut duk kat situ mesti ada kat situ tak bolih berubah..oiiooooii perfect nya dia..tak mau silap langsung..

pas tu dia pi tengok garden dia kat luar ..dia nak pastikan bunga dia segar dan tananman lain ikut segar bugar seperti yang di kehendaki..dia belai satu persatu dia nak pastikan baja cukup ,air cukup.dan yang mesti ada kat garden tu.. mesti ada kat situ..

pas tu dia talipon sana dia talipon sini nak pastikan apa barang yang dia order mesti sampai pada waktunya..dan mungkin juga dia menyusun tetamu dari timur ke barat..tapi dia nak buat apa panggil tetamu dari timur kebarat?..

entah lah apa yang dia nak buat ..sibuk sangat macam nak buat kenduri kahwin anak dara dia..tapi sudah pasti bukan ..bila anak dara dia bertunang..apa yang dia buat tu adalah .....Sambunnnnnnnnnnng.....

No comments: