Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Sunday, September 27, 2009

riang ria sebelum raya..

n













lagi seminggu nak raya depa ni sebok dah nak perosok barang2 dalam lemari ess...depa dah tau dah nak masak apa..depa dah plen dah nak buat rendang apa..depa kemas lemari es..depa buang semua yang dah rosak..depa bawa masuk yang fresh saja..konon 2 nak raya..

depa tukaq barang dalam peti es sambil menyanyi..seronok nya depa..rasa nya depa bukan menyanyi tu..depa mengumpat.gerenti punya.tambah yang jantan tu .mulut punya lah bisa mengata kat orang..tapi kalau tak mengata tak laju pulak buat kerja..jadi qb pun nak mengata juga lah....















depa kalut sangat p beli barang penuh kereta..sampai beriba pasal bonet dah penuh..depa ni nak buat pecah rumah ka?..tak mungkin pasal tak dengaq habaq pun..tapi depa ni terlampau kalut lah..sampai talipon bunyi pun tak jawab..ada orang nak mai rumah depa ka?..tak dengaq pun..memang lah qb tu kalau nak raya dia sebok satu donia..

habih dia kerah anak2 dara dia buat tu buat ni..macam dia sorang nak raya.dia p kedai p mai pi mai..asyik tertinggal barang saja.anak dia pun semua rajin2 nak bekerja sama denga dia.depa pun nak kalut sekali..adek beradek dia pun nak kalut sekali..
oooooooooooo rupa nya depa nak masak untuk buka posa..panggil kawan2 nak mai buka posa..padan lah kalut sangat.
rope nye depa ni nak buat niat sesuci romodon untuk bagi orang buka posa kat rumah depa..sambil buat untuk masak buka posa,, sambil buat kuih raya..seronok sampai tak tidok .pagi baru tidok .mangkit terus buka posa.eh tak lama lagi nak raya dah...

No comments: