Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, December 10, 2009

beli dah ka?



haaaaaaaa..ambik hangggggggggggggg......dia mai pindah dah kat rumah qb....

pagi semalam aku terbangun lewat pasal tidur pun lewat...tapi selalu tidur lewat pun tak lah bangun sampai medak..aku bangun saja dari lena ku ..aku terus p kebilik anak2..oiii mangkit oiiiiii.good moringgggggg..good morninggggggggg sinderela..dah tentu anak dara 2 tail tu marah..pasai pada depa bangun awal tu akan menyakitkan badan dan pening lalat..pasal depa pun tidur lepas subuh...
tak ada lagi istilah anak dara kena bangun awal..pi telaga angkut ayaq, pastu kukuq nyok, nak buat sarpan..pastu p sungai basuh kain subuh2 buta..tu la yang selalu hilang buaya sambaq....bila hilang orang kampung akan p cari, dan depa akan p kawtim dengan orang bunian..pasai orang kampung ingat orang bunian yang berkenan kat anak dara depa....yang pasti anak dara depa yang pagi tadi basuh kain, dah di baham dek buaya...
tu cerita anak dara orang dulu.cerita anak dara la macam ni pulak..depa lagi rajin dari anak dara dulu..depa tak tidoq langsung..depa tidoq selepas subuh..depa tak sarapan pagi pasai depa sarapan dah dalam pukul 3pagi macam tu...jadi depa tidoq siang depa berjaga malam..macam pak gad...
eh aku ni dok mere[pek pasal perangai anak dara pasai apa pulak ni?...
dengan muka masam masam manis ..depa pun mangkit la ..tannya apa yang aku duk kalut sangat pagi2 buta ni..
bangun lekas mami nak ajak hangpa p beli peti ais...la mami ni peti ais ,peti ais.peti ais...
tak habis ka lagi ....
oii hangpa mangkit lekas .jangan dok malas sangat...nanti aku bawak balik peti ais ..hangpa jangan duk bubuh apa pun...dalam peti ais aku..ngerti,,ngak?..

ok depa bangun awal hari tu ..depa bangun pagi lah kiranya..pukul11.59 am..
lepas mandi manda kami pun p la cari peti ais kat kedai dekat saja..pilih tu..pilih ni..pilih la pilih..macam pilih buah durian..
akhirnya,,kini pasti..kau ku idam kau ku beli...kami semua gembira kerana sudah settle satu masaalah negara bangladesh...
mai la rumah qb..makan buah2an segar dari ladang..

1 comment:

bby said...

haiyoo... riuh rendah nuuu...