Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, December 17, 2009

p makan kenuri


depa 2 ni di datangkan khas dari bk bintang untuk memunggah baju lama qb ..

dah punggah satu rumah ..tapi tak jumpa juga baju yang nak pakai..



akhirnya dapat juga baju yang umur nya lebih kurang 12tahun..baju lama..baju abang sayang nama dia,,pasal zip dia duk kat belakang..jadi kita tak bolih buka sendiri..qb tengah duk cari kad jemputan,,dan kunci rumah...selalu macam tu..tak pernah nak bersedia..masa kita nak kalut tu lah talipon nak bunyi..tu lah yang duk punggah satu beg tu..dah biaat dah...


kasut pun kasut lama..bolih macthing sikit pun tak pa lah..bukan nak p buat fasion show macam bby...bby tu lain lah...tapi bolih lah juga sesakali nak melaram baju lama...kita p jumpa pun kawan baru..jadi depa tak tau baju kita baju lama..mak pengantin tak perasan sangat..pasal dia kalut..jadi dia tak dan nak belek kita..sebab hanya dia saja kawan lama yang tau baju ni baju lama..


dah siap nak p dah kenuri kengkawan....
..............................................................................................................................................
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
BAJU LAMA ORANG PUN DAH DEKAT LAMA JUGA..

bila kena jemput makan kenduri kahwin aja,,mulalah makcik minah.kiah.leha.melah,maksom tijah....semua sebuk p kedai kain nak p beli kain baju kurung ke..kebyaka..nak pakai yang baru saja..
kalau tak tempah tak sah..walau pun kain murah ka..kain hutang ka..kain modified ka..takpa semuanya..tapi mesti jangan sama dengan orang lain..lagi2 jiran yang terdekat..hush....bolih sentap kepala,,macam kura kura..

aku pu tak lepasla peluang ni ..aku tengok kad yang dok kat meja solek aku..ok ada 7 kad..semua kawan baik..tak bolih elak punya..mesti p..mesti p...
ni kalau nak tempah baju ni ah so akan ambil masa 1 bulan..macam mana nak buat ni..
aku pun p la punggah baju dulu2 semua pun cantik dan berseri...

aku pilih 13 helai...satu..satu..aku try..7 kali aku menjerit..kerana ,ada yang tak bolih masuk pinggang..tak bolih zip..tak muat tengkuk..lengan sendat..nasib baik aku jumpa 5 helai yang bolih pakai..aku pun menerailah...ok juga .baju ni elok lagi..walau pun dah 13 tahun..yang paling baru kat almari tu ialah berumur 7 tahun masihi..
tak kisah lah janji aku ada baju yang nak di pakai di hari mulia perkahwinan anak kengkawan aku...aku bergumbiralah...

2 comments:

bby said...

mami!! cantiknya mami.. cam anak patung.. eh silap!! mak patung!!

queen bee said...

memang ami anak patung..dalam gambar..kuar gambar jadi orang lah..tapi mana bolih lawan by.yang cantik lagi berseri