Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, December 3, 2009

guna guna asli


Sakun anak lelaki sekinim tuk batin kuala renggang.
pakar ubat guna2 yang paling laris di pasaran masa kini...lebih laku dari kopi tongkat patah..
...............................................................................................................................
cakap saja pasal tuk batin semua orang akan ingat ubat senyonyong sakun...kerana hanya sakun saja yang bolin membuat ubat senyonyong dengan begitu mujarab.(kata orang yang terdesak)untuk menyakin kan orang tok batin mesti ada tengkorak kera yang di keringkan dan dipuja..bila orang2 terdesak tengok saja tengkorak kera depa ni dah yakin sesangat..'ini mesti jadi kalau aku kenakan dia..mesti dia ikut aku balik punya' .'.sombong sangat dengan aku nu..hang ingat aku sapa hah?..itu lah dialog orang2 yang terdesak ni..
dia begitu yakin dengan ilmu ilmuan ni..dia rasa dia ada power ranjer nak hapuskan musuh dia..dia nak calet minyak senyonyong sakun tu, kat musuh dia..
tapi jangan lupa tuhan yang lebi berkuasa dari segalanya...
yang nak calet minyak tu..kedudukan dia lebih dari tuk batin tu..tapi bila dia jumpa tuk batin tu dia jadi lebih rendah dan lebih hamba dari hamba tuk batin..
dia dah hilang akai gamak nya..
tapi tak kisah lah kan nama pun dia terdesak..baiar lah dia yang buat keputusan dia sendiri...kita peduli apa..kita pun bukan elok sangat...




sakun sedang berehat di banglow buatan sendiri kepunyaan ayah nya yang menghilang entah kemana..sambil menghisap rokok daun tebu dan tembakau buluh.juga buatan sendiri..

ni adalah gambaran tok batin yang tengah tunggu customers yang di pondok buatan sendiri. yang tok batin ni pun terkenal di seluruh pelusuk rantau olih orang berbilang bangsa yang terdesak.
mengikut cerita nya ,tok batin ni ada geliga ular yang di warisi olih ayah nya yang telah pergi meninggalkan kampung halaman 50tahun lamanya..
jadi sampai saat ini tok batih tidak tahu kemana ayah nya pergi.jadi dia pun tidak mahu mencari ayah nya lagi kerana tidak mahu membazir masa dan tenaga..kerana setiap kali dia mencari ayah nya pasti dia akan penat meredah hutan belantara..naik bukit,turun lurah.tergolek dog kat wter fal,eeh eeh pendek kata semua jadi tak seronok untuk tuk batin ni terjadi apabila dia mencari ayah nya....
jadi untuk mrngingati ayah nya dia pun menjadi tuk batin untuk menyervis orang2 yang terdesak adanya..

No comments: