Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, January 13, 2010

blow rambut



Hangpa tengoklah sendiri macam mana dia nak buat rambut kita....dia lebih suka berehat dan menunggu pangilan talipon......
(gambar hanya hiasan sahaja}......

aku dah lama tak p blow ramabut..dulu tiap2 hari blow sampai rambut jadi.semeronyeh bila tak blow..aku rasa muka aku macam mak pekan dalam batu belah batu bertangkup...

bila saja nak p nblow mesti nak cari kedai yang senng parking,orang tak dak..pasal aku memang tak sabar dengan orang yang ramai dan kena tunggu macam orang bodoh...kena baca magazine lah..kartun ujang..kartun gila2..tu kalau kedai melayu..

kalau kedai cina kena baca kartun pak panjang daan pak pendek..pas tu" lu minum dulu ha..nanti 5 orang lagi baru u punya turn..ok ha"

huhs..hush..aku memang lah tak tunggu..kita nak cepat."sorry ha toke kita datang lain kali..lu kasi habis itu 5 orang nanti lagi lima orang mari"
setart kereta aku lagi p kat kedai lain..dari luar aku hendap kedai salon ni..

nampak kedai dia ok..orang pun ada 3 orang tengah buat ramabut..aku amati lagi dekat dari dalam kereta....oo ok ...kedai ni bolih masuk pasal pekerja campur toke ada 5 orang..aku pun park kereta aku dan masuk kedalam.

"asalamualaikom....bolih ke blow rambut sekarang saya nak cepat ni..nak p lunch dengan kawan baru.."
"ok bolih duduk sat na."aku pun duduk lah dah 10min tak dak siapa pun yang mai nak bubuh towel ke..bagi majalah ka..aku duk lah tunggu2..tak saorang pun yang datang..yang 3 orang tadi ada kerja yang tak pandai nak sambil..yang dua tu duk bercakap talipon...bila depa nak buat rambut aku ni....

dah genap 18 mint aku duk kat situ..baru terkedek2 mai nak bubuh towel..dalam hati aku dah menrengkam dah...
"kak nak blow jenis apa ni?"...

ni hang below jenis orang merengkam ..." "macam mana kak "..ni macam ni hang ambil balik tuala hang..hang p sambung cakap talipon".." hangpa ni tak akan maju ..langsung tak ingat pelanggan di utamakan ...aku pun keluar kedai tu ..dengan semangat tak nak p lagi...sampai sudah aku tak blow rambut aku.....

aku ambil jell bubuh sampai selepet..sikat cekang2 ...buat sanggul tet..lawa juga aku..tapi aku telah buang masa dekat 40 minit ..hanya pasal nak cepat.
buat senditi tak sampai 5 minit.............................

No comments: