Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Saturday, March 13, 2010

kad kesetian


nak beli pokok ni pun kena ada kad kesetian pelanggan..kalau tak pokok ni depa kerat setengah aja bagi kat aku....tapi sesungguh nya aku ada 30 kad kesetian yang membuncitkan dompet aku....

kak....berapa ni dek?
cashier....kejap ye..kak ade kad kesetian kami..
cashier......kalau ada ni harga nya cuma rm1.20 sen aje..
kak....nak buat kat mane ni dek?..
cashier...tu kat service counter...

pas tu aku lihat dari 2 pelanggan kedepan aku .. pelanggan tadi yang dah kena hasut untuk buat kad..dia bolih p berenti bayar separuh dan p buat kad tu dulu..yang kami di belakang ni nak buat apa ? duk beratur tunggu dia..yang cashier tak cukup ilmu tu pun relax aja..sambil tersenyun senyum..meminta pelanggan seterus nya menunggu dengan sabar...

kejap ye kak..kejap ye kak..aku duk fikir toke bodoh mana lah yang duk ajar cashier dia buat orang tak mau balik ke kedai dia..kerana service lambat....

dah dekat 5 minit dia p..tapi belum duk balik semula kat tempat bayar ni..ada 4 counter semua penuh..belakang aku pun ada orang lagi...aku duk jenguk 2..aku nampak dai jauh dia masih beratur untuk mendapatkan kad tu..

hush..hush..ni yang buat aku nak p cari ketua depa...
haloo dek..muka aku masih senyum kelat...mana ketua hang ..ada kak..tu kat sana dengan senyum yang langsung tak rasa bersalah..
excuse me..adek ni ketua kat sini ka..ye kak..adek tengok tak sesak kat counter tu..ye mungkin dia orang ni tak ada kad kami...
oooooooooooo adek pun tau la yang kat counter tu sesak pasal kad kesetian bodoh hangpa...
pasal apa menyusah kan pelanggan ni..ok ..opis kat mana?...tu ujung tu..toke ada?..ada kak..p lah masuk...aku pun tolak teroli aku dan terus masuk opis dia orang..

aku....halo selamat petang..
toke...selamat petang bolih saya bantu ..seyum sampai meleret...
aku....bolih ..tolong dengar saya mau cakap...
aku....you punya kad kesetian..betul2 kasi orang susah..yuo p tengok sana..orang Q,, ni petang tau orang semua mau cepat...you baru bikin business ka?..mau buat kad pagi la..orang tak ada sangat.... ini kasi orang susah. :"<>:?:<*&^%%$#@##.....

saya banyak benci ni derama...kalau you mau saya ajar you bikin business you call saya ..ini saya punya no...saya kasi ajar free aja...
panggil you punya kerani pergi bayar saya punya barang..saya tak mau beratur...

toke........bolih lah nyonya..sambil panggil kerani dia..dan tanya no ic aku sekali suruh juga mask kat keahlian ..Harun dia...

aku........memang lah aku kena charge dia ni bila dia panggil nak aku ajar dia selok belok mengjaga pelanggan setia.........

toke......nyonya nanti you lagi panggil you kawan ramai mari sain kad kesetiaan kita ok...you banyak baik lah nyonya...

aku...........mennnnnnnnnncccchiiiiiiiiilahhhhhhhh......

No comments: