Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Saturday, March 6, 2010

kerat sayur kerat jari



kalau tukang masak ni depa mesti kerat tangan bukan kerat jari...

aku duk syok tengok cereka rama ..cerita orang kampung..dah pukul 12 malam dah..perut terasa lapaq sangat..kalau orang2 biasa..dia akan capai apa saja..pasal dah tengah malam siapa yang nak masak bagai..

tadi aku rendam bihun dan sotong...tapi malas nak masak.semasa magrib tadi..aku makan benda lain dulu..tapi sekarang dah rasa nak makan pulak..apa lagi aku pun ajak lah ankel san..jom yang turun bawah kita masak bihun sepesial punya..jom tolong i ..

aki aku dengan semangat tinggi dan aku rasa perut dia pun lapaq sama .. dia pun tolong lah aku..yang aku pulak memang terkenal selalu buat kerja pantas macam mamak ..kalau aku potong sayur ke apa sahaja mesti aku buat macam mamak ..maknanya pisau tak angkat punya..memang pantas dan laju...belagak akukan

kobis dah potong..sawi dah..kailan dah.bung kobis dah..sotong dah..udang dah..fish cake dah..ok..ok.

sekarang aku nak potong bawang.. nak buat bagi manis bihun goreng aku.. elok saja aku capai bawang.dan kupas dan basuh..aku pun potong lah macam biasa..tapi kali ni aku rasa bawang yang aku potong tu keras sedikit..apa lagi jadi tukang masak raja bersiung lah aku malam tadi..darah bersembur..aku pun panggil lah diena dan ankel san..depa pun panic .

tapi dalam panic tu ankel san sempat jumpa minyak buah pala..dan di beri kepada diena untuk ubat luka aku..aku tanya diena..ni ubat ni mesti pedih kan ..dia cakap tak ubat ni tulis memang untuk luka ..

aku pun pejam lah mata aku dan angkel san tuang ubat tu ke jari aku..aku menjadi hairan kerana langsung tak pedih..dan selepas 1 jam luka aku tertutup dan aku langsung tak rasa sakit dan bengkak..
jadi aku rasa minyak gamat kalah dengan minyak buah pala..walau bagaimanpun bihun aku tetap maintain sedap..nasib baik luka aku jauh dari perut..kalau tak semua orang yang mengnali aku kena baca yasin....

No comments: