Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Monday, May 3, 2010

alasan aja,,



buakan nya apa pun nak p minumkopi pun nak bagi alasan macam..tak mau mai cakap ajalah..
.............................................................................

aku terima talipon dari kawan yang lama ... tidak ku dengar khabar ....aku seronok campur curiga dengan dia ni..ye lah ..memang lah dia kawan aku tapi aku sedikit tidak berapa berkenan dengan perangai nya yang selalu ada alasan..aku masih terkenang kenang ..

mungkin 5 tahun lepas dia ada alasan kuat untuk membuat alasan yang membuat aku meluat ..tapi mungkin tidak lagi kut untuk masa sekarang..kalau dulu kan.... bila kita ajak dia pergi minum petang dia akan mengaku untuk pergi..bila kita semua dah sampai dia tak sampai lagi...

bila kita jumpa dia di hari lain dia akan cerita tentang masaalah dalam rumah dia...macam kita tak ada masalah kat rumah...lepas tu dia akan buat janji dengan kita nak p lunch ke shoping ke p mengumpat ke...tapi akhir akhir sekali dia akan cancle..menyampah kalau ingat masa dahulu..ada juga manusia yang macam ni..tapi nak buat macam mana dia salah saorang kawan2 aku..

aku ngeri juga bila dia call nak jumpa aku dengan sorang kawan lagi..aku takut dia akan beri alasan bila kita dan perpare nak jumpa dia...kita pun nak juga jumpa kawan lama kan..tapi jangan buat perangai lama sudah...tapi aku masih tak percaya dengan dia..aku bolih bayangkan yang dia akan memberi alasan lagi tak tau entah apa alasan terbaru..selepas 5 tahun tak jumpa...

kring kring talipon aku bebunyi ..aku nampak nama dia dan dah ada 3 missed call..akhirnya aku jawab juga talipon tu dan dia terus cakap tak berenti beleter kat aku..oi awat hang takmai lagi ..aku tunggu sampai masam kat sini tau..awat hang ada masalah ke?..tak sampai lagi..

mai aku p ambil hang ..aku pun tak cakap banyak dan suruh dia mai ambil aku dan pergi jemput kawan sorang lagi..dalam hati aku padan muka hang dulu kami duk tunggu hang...la ni hang rasa macam mana kami rasa dulu..
entah2 dia dah bebas dengan alasan..dan kami pulak bermula dengan alasan..ah apa aje lah..

No comments: