Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, April 8, 2011

badan bau kain kapan

oooh mak hang meletup...kering darah kab b..ada motor mencelet(celah),, tepi keta kak b..tadi kak b nampak dia belakang,,tup.tup..dia dah duk brooom broom.  tepi keta kak b ..duk sebelah derebar pulak tu..ketaq darah kak b...bincu merah bertukaq jadi perpel  orang kata....kak b duk tengok dia..dia tak peduli langsung,,dia buat tak tau ..dia tak kesah pun kak b duk dup dap dup dap..terkejut ...tengok dia dia buat kuda kepang sebelah keta kak b..nasib baik kak b tarik setering sikit..kalau dak ..kak b akan rasa panjat gon..(bukit)..tengah2  jalan..apa tak nya ....dah tentu dia duk bawah tayar keta kak b....

 .awat lampu merah  lambat sangat ni..nak tunggu kura2 lalu ka...?.
elok saja lampu merah duk klip klap..si badan dah bau kain kapan ni,,dah pecut p..sampai terberek kereta depan,,dia buat dajai sungguhla budak ni..awat nya dia nak...mamp*&&^s dah ka..tadi kalau tak salah kak b ..wajah dia nampak tenang..kalau buh songkok aji..bolih panggil bilal..tapi pasai apa perangai dia bertanduk?...pas kak b duk beletiaq dalam hati ...kak b ..pun jalan lah ...janji dia dah p melingkup kat depan tu..jangan duk kacau kak b lagi...kak b nak p merket nak p beli kepala ikan..nak buat gulai kencana...orang nak mai rumah..nak buat lah ulam2 sikit ..meriah la,,,...

laaa... ni ..trapit liet tak dak..simpang tak dak ..awat duk jem ni..budak sekolah dah masuk dah..jem apa lagi ni..depa buat jalan ka?..tak kan kut ...jalan duk elok saja.. dari 2 lorong jadi satu lorong..kalau macam ni nanti kepala ikan mesti habis..sebab lambat..tak mau lah kak b buat gulai ekoq ikan..tak sedap..kak b pun menyusur lah pelan2 sampai lah kak b lalu kat tempat yang menjadi penghalang dan membuat kan jalan yang lemah lembut tu jadi jem...oooooooooooo eksiden..patut la..tapi esiden apa??..nanti sat nak jengok..

laaa macam kenai budak ni..kat mana kak b jumpa ni..anak sapa?..tiba2 kak sngap sat terkejut...bukan anak sapa yang kak b kenai pun....kak b baru berkenalan dengan dia tak sat ni..dia lah yang buat kak b ketaq darah..haa tadi hang duk buat kuda kepang sangat...ni hang p tidoq tengah jalan..tapi dia berlangaq dengan apa?..kak b pun tak bolih lah nak tolong dia..

sebab ada ramai dah bantu dia..kak b pun dengaq embiulen lup lap lup lap..duk berligan nak p ambil dia..tapi heran juga ..dia langgaq apa.?..laa kak b nampak kambing terketaq2 kat tepi tu...awat hang langaq kambin awang oii tak rock laaa.......tadi hang .angkat motor macam dinosour ...la ni orang angkat hang.....tapi kak b tengok dia tak lah serios sangat..tangan dia aja yang berdarah sikit..tapi motor dia rosak teruk..rasa kak b dia lagi sakit hati pasai motor dia..bukan diri dia yang sakit..ketegag hang ni..

kereta orang lawa2 macam ni dia nak mai himpit. kereta orang la bukan kereta kak b...menchelet pulak tu..model yang duk sebelah tu tak kena mengena dengan ini felem...

kak b kalau nak kerling orang kak b pakai spek besaq lagi dari muka..lepas tu hitam macam duk dalam bilik opis orang kaya2...kalau depa nampak ..depa ketaq..konon 2 kak b ni tertekan nak mampuih dengan perangai depa...duk reng sana..reng sini...

tengok muka macam bolih panggil mai baca doa selamat  kat rumah kita..tapi perangai macam ..hish  rasa nak bekeluaq tangan nak katok dengan payung kat buku lali..sombong sangat ..baru bawa motor kapcai..kalau bawa motorboat tak taw macam mana...


ni tempat kak b duk beli kepala ikan ..kalau lambat depa tak juai dah ..depa masak makan sendiri..tapi kak b suka p tang ni...tenang rasa..tak macam di jaln raya...masuk aja kereta tekanan...

siap juga  geridien aku..(ingeridients)sedap bila dah siap gulai kepala ikan aku untuk ari tu....masa makan teringat juga awang tadi..rasa macam anak2 juga...tapi bila dia naik moto macam sasau tu yang geram..
kak b peasan dekat2 anak2 sedara ka kawan2  naik lah motor elok2..bismillah dulu..jangan bagi orang  kering darah,,nanti orang sumpah kita tak berkat,,, kalau anak sedara kak b tu..kak b p hospital kak b p beletiaq sampai depa betobat....

No comments: