Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, June 29, 2011

seratuih resepi dereyan...

serawa dereyan yang pesen macam ni resepi biasa family kak b...makan hari ni..esok..esok lagi..sampai dereyan tu bau epal baru berenti

santan jangan buh lebih sangat..takut muak..pasai dereyan tu dah lemak cek oii

ni nama dia tempek..atau pek nga..dereyan kawin..kak b suka derayan kawin dia manih...kalau dereyan becerai dia pait...

roti jala..kalau kak b panggei..roti kerai..makan dengan kuah dereyan pun sama sedap dengan pulut...memang sedap...
bila musim dereyan ..sana sini bau dereyan ..apa tah lagi bila kita suka makan ...dereyan ni bau dia memangil betui..walaupun perut dah kenyang kita masih bolih sumbat dia...tu la arang selalu sebut .hang makanlah  dereyan tu cek oii sampai tekeluaq isi perut...pasai yang makan sampai tekeluaq isi perut tu orang yang dapat dereyan elok ..dan harga murah..jadi dia mesti nak sentai sampai tinggai bakui..tu lah kak b nak cereta kat hangpa..hangpa nak tau lagi dak...

bila depa tak habih makan..depa duk kira nak buat serawa pulak..makan lagi ...ada lagi tak habih buat serawa. buat cucok..kuih bengkang..pulut kacau..kek .lah...jadi depa sama lah dengan kak b pun..duk mereka nak buat macam2..selagi dereyan yang beli sebakui tu tak habih2 bolih mereka cipta.. buat macam2...tak habih lagi...depa buat tempoyak pulak..jadi dereyan ni bukan lah makan dia saja..bolih buat macam2 cek oii..kalau kak b tu ..bolih buat seratuih resepi..cek nak tau.....

No comments: