Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Saturday, December 11, 2010

cuti2 kampuang

bila lama kita tak p berjalan ...kita rasa macam ada yang takkena...bukan saja rasa sakit badan..dia jadi sakit semua...hanya kerana ....kita rasa kepala hotak kita tak rehat langsung...kita akan cari alasan..nak p sana nak p sini..konon2 kita ni dah bengap la.dah tention lah..dah nak kiamat lah..hanya kerana tak p kertuk kuman yang dah sebakui duk melekat kat kita....
jadi sempena alasan2 yang tak bolih di terima olih orang yang tidak ada alasan..maka kak b pun buatlah alasan sendiri...alasan nak p bercuti cuti kampuang......kalau tak buat alasan rasa macam berjaln sia2 aja..kalau tak buat alasan pun bukan orang nak marah kat kak b pun..tapi saja la..nak bagi alasan...alasan ku yang hanya bolih digambarkan...
pedih bijik mata kena asap...abang aji ni pandai ka tengok ?dah masak ke belum?..
korban lembu...
ambik gambaq macam orang dulu2..bediri tegak
baru nak mandi..hujan pun nak turun..apa lagi cau la
dalam hujan pun nak makan juga..tapi duk jaga juga  takut petiaq..
sambil p cuti2 p kenduri juga rumah adek beradek..ni yang masak ni pakar sungguh2..tapi nampak dia goreng bawang aja dari tadi
ikan ni kami mengil tau..dekat 5 kilo..makan sampai bodoh..bpunya banyak isi dia..depa buat ayaq asamkerisek sedapppppppp

yang tunggu sat tau b nak alih ikan ni..takut dia tak masak sebelah lagi..

yan ni depapanggil beronak..buatkerabu sedap.tapi kak b tak berapa reti nak makan...

tengah pekena laksa,,,sedap hujan2 ni..tepi pantai pulak tu
takut nak turun dalam laut..ada obor2..dia ketit paha geli..tu yang lari naik tu..yang kecik ni lari naik atas dulu..

No comments: