Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, December 31, 2010

kuah durian runtuh

dah lama juga kak b tak bagi resepi yang enak dan lazat....kak b asyik dok cerita hal kak b lah..hai anak beranak kak b lah...hai kawan2 kak b lah..hai orang yang kak b kenai lah..kawan yang rasa2 nak kenai lah...macam2..jadi adalah lah kawan2 kak b yang mulut tak kurang juga lah lempuk nya dari pada kak b ni..hantaq taligrem kat kak b...taligerem tu berbunyi begini...ooiii kak b .. duk ralit cerita hai orang tu..hai orang ni..tak mau bagi resepi ka sekali sekala...mengata tu megatalah juga..perut ni nak sumbat juga  makanan sedap2...baru lah bolih laju mengata...oooo perut lapaq tak bolih mengata ka???

hamboiiiiiii...sampai hantaq taligerem..awat tak hantaq talikilo  ka??...yang duk lorat kak b duk merapu pasai apa..?..hangpa pun tau blog ni blog mengata..tentu lah nak mengata dan merapu aja..tapi sebenaq nya ..banyak juga yang bolih di pelajari dari pengelaman kak b ni..kak b tak sorok apa pun..kak b cereta semua yang kak b tengok dan dengaq..bukan suka2..kalau ada yang kata kak b ni sorok belakang pokok kelapa tu..sah depa fitnah kak b yang manja ni...kesian kak b..ah aku di fitnah..putih lah darah ku....

kak b pun berterima kasih lah pada yang sayang kak b ni..sampai hantaq taligerem..olih itu kak b pun bagi lah resepi ni kat dia..dan kita pun kongsilah bersama...

resepi kuah durian runtuh

2 biji buah durian runtuh yang piaww

2 kotak santan yang kecil..
2 senduk gula pasir
2 cubit garam
2 kole air putih
2 helai daun pandan
campur semua bahan di atas ..kecuali san tan..dan rebus sampai mendidih..setelah mendidih masukan santan ..lebih kurang 2 minit  dan tutup api..sedia di hidang bersama pulut/roti jala/roti dan enak di makan begitu saja....

senang tak??..resepi kak b..semua orang bolih masak kuah durian ni..tapi kenalah tunggu musim..kalau tak durian ni tak piaww... mitak puas lah hati kawan kak b yang hantaq taligerem kat kak b ni..dia pun pandai masak tapi saja dia nak mengusik kak b lah tu....

2 comments:

danial_family88 said...

dapnye.. tengok makanan ni rindu terus akan kg,3 thn tak balik..

queen bee said...

awat lama sangat tak balik cek oooii..tak rindu mak ayah ka?...