Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Tuesday, December 14, 2010

solek solek

punya banyak alat mekap tak berpakai kat rumah..buka laci.ada.buka pintu ada//buka peti ais ada.buka mesin basuh ada..tapi tak lah juga pakai..yang duk pakai bedak sejuk..yang tok bomoh jampi...bila bulan mengambang mandi bunga..bila bulan gelap mandi minyak...tradisional gitu...bila cukup bulan mandi spa..pompuan pompuan.ni .tak pernah nak puas dengan apa yang ada..termasuklah diriku ini..menci tau dengan perangai kita yang tak habis nak tukar produk..menciilah..........................................................................................................................     
   
hello kak..tengok2 lah dulu kalau suka bolih kasi harga murah...ini punya barang hah..dari taiwan mari
punya..dia punya barang semua pakai tumbuhan2 segar..nanti kalau kak pakai hari2 ha..kak punya muka bolih jadi serupa saya banyak licin..banyak manis.banyak putih..banyak tegang..banyak sehat....

aku  ni amati juga muka dia ..sungguh juga muka dia betui punya cantik..betui punya licin...sebab tu lah dia juai produk ni... kalau aku beli bolih ke jadi macam muka dia?..licin,tegang dan sehat?...atau pun mungkin muka dia dah memang licin dari azali lagi...tapi kalau aku beli ..memang aku rasa aku akan pakai seminggu aja..lebih pada tu aku  tak akan pakai lagi kalau muka aku tak berubah jadi lawa ....atau pun jadi naga...produk ini pun bukan calang2 harga dia...bolih beli cincin emas...ok..amoi kakak mau fikir dulu haa..nanti kalau mau beli kak mai ok...ok..kak mai tau nanti kak punya muka bolih jadi banyak cantik...aku pun raba juga muka aku ni..awat?....la ni tak cantik ke wajah ku ini...ah"""tak mungkin..tak mungkin...ah aku tak bolih terima kaadaan seketika...oh no..oh no...

aku nak pikiaq sat..aku nak beli ka tak beli...kalau beli dah tentu aku akan membazir..kalau tak beli nanti rasa macam kena beli...ok..ok..ok..aku nak pergi minum sat....lepas minum baru buat keputusan..bukan senang nak tukaq produk ni...tapi rasa aku ..eloklah aku stay kat produk lama aku...buat apa aku nak muka tegang2??...bukan nya  aku artis pun nak pakai muka...buat apa aku nak muka putih2??..aku bukan nya nak berlakon opera cina...buat apa aku nak muka manis2??..buat apa?..buat apa?..so yang penting  muka aku berseri...kalau nak berseri tak payah lah tukaq produk...tenang dan sehat dalam hati mesti terpancar sinar wajah yang asli..tak payah pakai produk yang terhangat di pasaran ...

jadi keputusan nya aku tak jadi nak beli produk tadi..dan aku setia pada yang satu...sebab sampai sekarang pun maitain aja wajah ku..berseri aja..tapi tak lah tegang macam anak dara umuq 20 tahun ....sesuai lah sesangat.....dengan usia aku yang sedang memanjat..ah tak bolih terima rasanya....tapi mak maintain nok...







No comments: