Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Tuesday, December 2, 2008

WA JUMPA KAWAN LAMA













>>>>>>>>>>>>>>>>>>kuih apom kegemaran aku bila p kedai mamak


Sementara menunggu anak kesayangan aku p buat colour rambut

aku p lah round2 dulu.Dia buat rambut 3 jam ,tak kan aku nak jadi jeruk masam kat situ tunggu dia siap.Aku pun keluar masuk kedai macam nak beli barang nak sambut raya.Rasa nya masuk kedai 2 ringgit 2 kali dah kut .Pi mai,pi mai beli besen kecil 2 biji kut kut nak buat bancuh tepung.
lepas tu p kedai jual barangan letrik kut ada depa nak offer kat aku tv LCD 100 in ka. Depa kata tak mai lagi tv tu pasal panjang sangat .Depa suruh aku tuggu tahun 2o15 baru ada.Huih awat lambat sangat nanti siri cerita sedap sedap habih.
Tak pa lah tak dak offer tak mau mai kedai hang dah.aku nak p kedai orang lain yang bolih order la ni, dapat tahun depan.aku pun p lah kedai lain tanya dia
..AKU>>..;toke ada lcd 100 in ka?'..
TOKE... ada.Lu mau ka?.....
AKU>> Ya lah saya mau. ..lu ada ka?
TOKE>>>>..ada wa kasi lu lebih sikit bolih ka?.
AKU>>..boli lah tapi harga mesti cantik ok..
..toke tu pun aku dengar tengah set benda
,tum.tam..tum.tam....
TOKE>>>woi nyonya lu mali sini tengok ini macam bolih ka ?
AKU>>...Haah;./[;.//.?
TOKE ...apa pasal nyonya?tak perchaya ka?.
AKU>>....bukan tak perchaya tapi tak terdaya lah toke.
.TOKE>>>..apa pasal?.
..AKU>>.wa mau satu saja,ini 2 lcd wa mau taruk mana?.
.TOKE>>.lu taruk dekat dekat la satu tengok bola satu tengok P Lamlee...
Lu cakap mau 100 inci bukan?.
AKU>>..Ya Ya memang saya mau 100 inci tapi satu saja,
tapi ini 2 lah wa tak mau.
.TOKE>>.Hai yah lu aaah tak lak pikir semua lcd paling besar pun mau 52 inci ..
...Tapi nyonya lu mau 100 inci .
TOKE>>wa kena campur dua baru dapat 100 inci lebih sikit
.satu lcd tak sampai 100in
.AKU>>Hah ok lah lu mau campur 5 pun tak pa tapi wa mau bayar satu saja bolih?
TOKE>>Bolih tapi dulu..sekarang tak bolih.
AKU>>Pasal apa tak bolih?
TOKE>>pasal lu sudah tua.wa tak mau kawin lu.kalau lu muda wa kasi semua dalam
ini kedai kasi sama lu.
AKU>> Woi kaldai lu memang tak sayang lu punya mulut, cakap wa itu macam.
TOKE>> Hai ya kita sudah kawan lama pun lu mau ambek hati ka?
TOKE>>> Hei nyonya lu mau tengok LCD besar wa bolih belanja .
AKU>> betui ka?
TOKE..Apa mau tipu,bayar 8 ringgit saja lu bolih tengok sampai puas.mau ka?
TOKE>>Mali wa belanja minum kopi.
AKU>>>Ok ajak lu punya bini sekali.
AKU>...Oi toke lu punya bini banyak gemuk la
Toke >> Lu pun tak sayang lu punya punya mulut.
AKU>> soli ha wa ada mata wa nampak dia gemuk wa cakap la.tak kan wa mau cakap
dia kulus macam wa dulu dulu ...
AKU>>.Ok lah wa belanja lah wa sudah busuk mulut cakap lu punya bini gemuk
BINI TOKE>>hai ya lu mau belanja ka ? mali cepat wa sudah lapar lo.
AKU>> Lu makan banyak sikit hah.. nanti lu pegi wa punya saloon kita kasi buang itu lemak...
AKU>> Lu pegi sekali kasi buang lu punya lemak dekat itu perut lah toke.
TOKE>> lu ah lu ah.. memang mulut banyak busuk banyak sakit hati sama gua
punya perut buncit..
AKU>>tak dak gua mau lu sama lu pumya bini banyak cantek ngam banyak duit nagm la itu macam..
TOKE>>Ok lah mai kita minum, gua mau belanja tau.lu banyak lama kawan wa di dunia ini.
BINI TOKE>>>Oi mamak kasi lagi roti canai telur 3 kuah campur sekali..
AKU>>>HUIH;; padan lah badan macam bas express dua tingkat.......
BINI TOKE>>>> OI mamak kasi tambah air lagi ,kuah tadak cukup..kasi maggie goreng pedas cepat sikit..
AKU>>>> Oi mamak kasi kira ...
MAMAK>>>.Ok nyonya ,lu punya sudah bayar,lu punya duit tarak laku ini hari.
AKU>>>>> ok kamsia lu toke, toke soh.. kalau wa mau barang wa mali cari lu.
TOKE>> ok kamsia kamsia,,

No comments: