Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Friday, June 12, 2009

lepat pisang


ha p kukus kas..nanti masak popo buat kopi O kampung.kita p minum kat pondok..

ha ""hang lipat macam ni..pastu hnag kepak kanan..pastu hang kepak kiri..jaga jangan sampai pecah perut dia ok..popo tengah menurunkan ilmu kat karipap...tapi karipap tu..cerdik2..lupa...

depa ni buka kilang ka?ramai sangat dok buat kuih tu... dok mengacau popo buat kuih..tapi nampak nya depa bekerjasama ..dan tekun untuk belajar buat lepat pisang..tu..cuma macam orang berlakon lah..bila camera nak ambil gambar..depa capai lah apa padan patut..melekat lah gambar tu yang depa semua sedang tekun buat kerja..muhong lah depa ni...

tekun nya karipap memerhatikan..tok guru popo..buat lepat pisang..ramas pisang..masuk gula sedikit..masuk tepung gandum 3 senduk besar,,untuk sekilo pisang..pas tu balut dalam daun pisang hang p.kukus..pas tu makan..kata popo..sambil membalut lepat ppisang


lipat pisang..lipat pisang...3 sehinggit.


bukan senang orang dulu2 nak makn kuih..semua kena buat sediri..tu nasib baik dalam kawasan rumah sendiri..kalau dalam hutan tentu payah nak p..dah tentu tak payah buat kuih..kokak lah apa yang da...karipap sudah berjaya mengait daun pisang untuk popo buat lapat..

macam mana susah payah nya karipap nak mengambil daun pisang tu..nampak gayanya..dia ni tak berapa cerdik..tengoklah.. galah dia 3 kali panjang dari diri dia sendiri..yang tu galah kait nyok karipap oii..yang hang p ..kait daun pisang tu buat apa..?..

No comments: