Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Wednesday, June 17, 2009

mak cik lijah jual jamu..part 1


pic ini tidak ada kena mengena dengan mak lijah toke jamu..ni dia nak buka kedai dia sendiri..dia juga tiak ada kena mengena dengan minah rempit tu....

asalamualaikom....cik tom..oii cik tom..mualaikom salam..naik lah..tolak ja pintu tu ....tom tak selak pun...sambil nak naik tangga tu mak lijah sempat nampak ayam dara cik tom memerut kat tepi tangga.....dia pun mengomel juga .hishs hishs..ayam ni aku sembelih kang..barau dia tau...aku pun dah lama tak buat gulai korma ni.....(tapi biasa lah orang macam mak lijah ni memang ramai..orang buat silap tak bolih dia buat tak pa...)...
la ...mak lijah dari mana ni merah sangat listik u...tu la yang aku datang kat rumah kau ni tom..pasal listik ni la..kau tahu tak tom listik ni kalau kita pakai..dia tak cepat hilang tau..bawa mai sini air secawan...aku nak coba..nak tunjuk kat kau tom..mak lijah pun pok pek pok pek....tom pun tanpa banyak tanya... terus ambil air secawan dari dapur rumah tu..dan bagi kat mak lijah...nah minum lah...mak lijah.....
ha tom kau tengok ni..dia tak melekat pun kat cawan kau ni....ni menunjuk kan listik ni bagus dan tahan lama...kau beli lah satu..murah aja rm 15..tak bayar bulan ni pun tak pa ..bulan depan aku mai collect...
o o o kalau macam tu tak payah lah minta air secawan..mak lijah p cium aja pintu almari ....tom tu ..gerenti tak melekat....
kau nak tahu ke tom..tadi masa aku p rumah siah kan ,aku tengok mata dia bengkak..tu mesti begaduh dengan anak sulung dia tu..aku tengok kesian si siah tu ..menangis hari2 ..dia dah tak bolih bentuk dah anak pompuan dia tu...dok p merempit ikut anak leman yang baru balik dari johor tu...
hishs aku lah kalau anak aku macam tu ..aku dah kepak dah... patah lapan tom...
ya ke mak lijah..takut sedap sangat... kita mengata orang kan..kut tak nampak apa jadi anak kita nanti....sambil menunjukan gambar anak bongsu mak lijah di handphone nya...naik motor gaya terbangman....dia potong keta kancil tom...3 hari lepas...nasib baik tom tak terjunam dalam parit ....kerana mengelak kumpulan rempit anak mak lijah.....
awat mak lijah berpeluh .?..panas ka rumah tom ni?..tak lah tom ..mak lijah nak balik dah...jamu perapat kau aku bawa minggu depan ok....asalamualaikum....(jaga kau tina aku hempuk kau balik rumah nanti..buat mak kau yang suci ni malu..anak kera betui...)

(...QB....lainkali kita cek dulu kain kita ..jangan duk selalu mengata kat orang..macam kita semua nya tersusun..anak2 ni selalu depan kita dia elok semua ..tapi belakang dia jadi ketua gangter pun kita tak tahu...biar kita tahu apa saja dia buat ..walau pun kadang2 kita tak bolih menerima nya..tapi kita tahu di mana mereka setiap masa ..itu lebih penting ..demi keselamatan mereka...)

No comments: