Follow by Email

Popular Posts

Total Pageviews

Search This Blog

Thursday, June 18, 2009

oopps meletup!!!!!


kat sini lah aku sedar tayar aku meletup...

kena punggah barang dalam keta .nak ambil tayar spare...

pas tu unkle san call hotline plus...minta tolong mai cepat sikit..

tayar depan tu plat habis..pasai apa kami dua buta sangat...pun tak tau..



mai la sorang hamba Allah...nak tolong..sungguh2 dia nak buat ..tapi badan dia tak mampu nak buka tayar tu...pasai dia haluih sangat..
akhir nya mai la peronda membantu kami ..pasang tayar spare tu ..dan kami pun meneruskan perjalanan kami dengan selamat.....

[QB..ingat nombor hotline plus mesti ada dalam henpon..takut kut bila kecemasan tak tau mana nak call..bahaya kat situ .bukan semua orang berniat baik nak datang tolong kita.. tapi kita minta semuanya selamat...Alhamdulililah...]



jom kita balik hari ni nak..dah 4 hari dah kat sini...kata darling aku..aku pun kata ok saja pasal aku pun ada hal nak buat esok kat kl....tepat pukul 3 petang kamai pun bertolak lah dari penang ke kl...biasanya kami banyak berbual..selalu tak pernah putus2..pasal politik lah.. pasal darama filemlah..family lah..kawan2 lah..pokok2 kat rumah pun menjadi bualan kami..apa lagi cucu yang manja dan petah..mesti menjadi tajuk bualan kami..
kami juga berbincang pasal tayar kereta yang rasanya macam tak betul aja ..tapi masaih yakin..sebab baru saja tukar minggu lepas..tapi bila bawa aja rasa macam tak sedap sangat..aku dah bagi tahu suami kesayangan ku..!!yang b rasa kita kena cek dulu kut tayar ni sebelum jadi apa2 hal kat hiway nanti...!!..!!!ah ah lah i think so..tapi sempat lagi kut .. esok kita hantar lah kat kedai tayar depan rumah kita tu...aku pun akur !ok lah yang!!
kami pun terus kan lah perjalanan kami..lepas kami menyanyi2.. lagu 2 yang menjadi siulan dimulut..dan selalu juga lupa lirik...tiba2 aku rasa kereta akau macam bunyi kereta api..!!bruih breh!!bruih breh!!...setereng dia pun duk nak p sebelah kiri..aku pun rasa mesti ada yang tak kena...kami pun exit lah lorong yang paling dekat...pas tu kami keluar tengok ..tak ada yang lain pun..dan kami pun meneruskan lagi perjalanan selama 5 minit..pas tu..!!pop!! ..dengar macam benda meletup...aku pun melatah..!!opps meletup!!....tiba tiba keta kami dah tak bolih jalan tayar dia pecah dari dalam..kami lang sung tak nampak...dua2 mata buta...


No comments: